Ana içeriğe atla

apti

YAZILI İŞLEMLER TARİH OLUYOR

23.12.2019 - 11:18

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz: “Dijital onay sayesinde; yeni müşteri olma süreci, bir kredi başvurusu birkaç dakikayla ifade edilecek sürelerde tamamlanıyor.” 

Yeni nesil bankacılığa yön verecek, geliştirdiğiniz yenilikçi uygulamalarınız hakkında  bilgi verir misiniz? 
Gelişen teknoloji ve değişen tüketici alışkanlıklarının etkisiyle 2017 yılında şubelerimizde köklü bir değişime başladık. Şubelerimizi, “dijitalleşme” ekseninde müşterilerimizin her türlü hizmeti tek bir noktadan, en hızlı ve kolay şekilde alacağı yenilikçi bir yapıya büründürdük. Yeni hizmet modelimiz kapsamında müşterilerimizin hem dijital kanallarda, hem de şubede tüm Garanti BBVA deneyimini her zamanki standardımızda, hızlı ve kaliteli şekilde tamamlayabilmeleri için tüm iş akışımızı ve süreçlerimizi gözden geçirdik. Yeni teknolojileri entegre ettik. Çalışanlarımız tablet bankacılığı ile erişebildikleri uygulamalar sayesinde müşteri ziyaretlerinde bankacılık hizmetlerini anında verebiliyor, birçok hizmeti müşterinin yanında sonlandırabiliyor. Dijitalleşmiş süreçler sayesinde kâğıtsız ve hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlayabiliyor. Günlük işlerini ve ziyaret planlamalarını platformlar üzerinden takip edebilirken, aynı zamanda gerekli durumlarda müşteri yanında ürün / hizmetlerle ilgili olarak konu uzmanlarıyla canlı görüşme de yapabiliyor. Kişisel gelişimi destekleyen tüm E-eğitim uygulamalarına da yine tabletleri üzerinden her zaman ulaşılabiliyor. 

Operasyonel süreçleri hızlandırmak ve daha etkin hale getirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? 
Operasyonel süreçlerimizde etkinlik yaratmak bizim uzun soluklu üzerinde çalıştığımız ve odaklandığımız bir başlık. Bu kapsamda şubelerimizdeki tüm operasyonel iş yüklerimizi sistematik olarak çözmeyi hedefliyoruz. Buna ek olarak ayrıca merkezileşen süreçlerimizle şubelerimizden operasyonel işleri çıkartarak uzman ekiplerimizle daha hızlı ve etkin bir şekilde çözüm yaratıyoruz. 
Bu bakış açısına ek olarak son dönemde odaklandığımız başlıklardan biri de; Robotik Süreç Otomasyonları. Tüm bu yaklaşımımızla operasyonel iş yükünü elimine ederek çalışanlarımızın değer katan çalışmalara odaklanmalarını hedefliyoruz. Şubelerimizdeki dokümantasyonu azaltmak ve sürdürülebilir bankacılık kapsamında çalışanlarımızın masalarında bulunan tabletleri müşterilerimiz kullanabiliyor; müşterilerimiz ürün hizmetler için sözleşme / doküman onaylarını bu tabletler üzerinden verebiliyor. Bu sayede hem müşterilerimizi dijital kanalların kullanımına alıştırıyor, hem de kâğıtlı işlemlerden mümkün olduğunca kurtarıyoruz. Dijital onay sayesinde; yeni müşteri olma süreci, bir kredi başvurusu birkaç dakikayla ifade edilecek sürelerde tamamlanıyor. Dolayısıyla dijitalleşme müşteri deneyimini her aşamada iyileştiriyor, çalışanlarımızın verimliliğine de ciddi katkı sağlıyor. 

Peki, operasyonel süreçleri hızlanmasıyla bankacılıkta istihdam azalacak mı ya da azalıyor mu? 
Garanti BBVA olarak operasyonel süreçlerin hızlanması ile hedefimiz tam olarak çalışanlarımızın değer katan çalışmalara odaklanmalarını sağlamak.

ghjjh

Yukarı