Ana içeriğe atla

bridgestone

ÇALIŞANLARI VE MÜŞTERİLERİ ÇOK RENKLİ BİR AJANSIZ

15.03.2019 - 10:14

RENK AJANS YÖNETİM KURULU BAŞKANI ALİ ÖZARAL: “HER İNSAN BİR RENKTİR ASLINDA. İLETİŞİME AÇIK, KENDİ RENKLERİYLE BU İLETİŞİMİ SÜRDÜREBİLECEK ARKADAŞLARLA ÇALIŞMAYA ÖZEN GÖSTERDİK. TABİİ MÜŞTERİLERİMİZ DE AYNI ŞEKİLDE RENKLİ. DEĞİŞİK SEKTÖRLERDEN DEĞİŞİK DİNAMİKLERİ OLAN MÜŞTERİLERİMİZ BULUNMAKTA.”

Ağustos 2011’de kurulan Renk Ajans, yaklaşık 9 yıldır medya planlama alanında hizmet veriyor. Sektördeki deneyimi çok daha eski yıllara dayanan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özaral ile Renk Ajans’ın hikâyesini ve hizmetlerini konuştuk.

Sektörde profesyonel olarak çalışmış bir isimsiniz. Kendi ajansınızı kurma fikri nasıl oluştu?
Profesyonel hayattan şirket sürecine geçmek, zor bir karar hakikaten. Artı emek ve iş gücü gerektiriyor kesinlikle. Profesyonel hayatta her sektörde ticarî kaygılar ön planda ve ticarî olarak hareket etmek zorundasınız ama bizim sektörde daha çok müşteri iletişimi odaklı hareket etmeniz gerekiyor. Bunu profesyonel hayatta istediğiniz şekilde sağlayamayabiliyorsunuz. Bulunduğunuz yapılarda fikir ve yöntem ayrılıkları yaşayabiliyorsunuz. En büyük sebebi buydu. Artık kendi organizasyon yapımız, ekibimiz, düşüncemiz ve stratejilerimiz çerçevesinde sektörde hizmet vermek istedik.

‘Renk’ ismini neden tercih ettiniz?
İlk önce yabancı bir isim mi olsun, Türkçe bir isim mi olsun; bunu düşündük. Türkçe bir isim üzerinden ilerlemek istedik. Şirketi yansıtacak isim sade ve yalın olmalı, anlaşılır olmalı ve pozitif bir etki bırakmalı diye düşündük. Bunları barındıran isimler arasında ‘Renk’ ön plana çıktı. Böylece yolumuza Renk Ajans olarak çıkmış olduk. 

RENKLİ VE İLETİŞİME AÇIK ARKADAŞLARLA ÇALIŞIYORUZ
Çalışanlarınız ve müşterileriniz açısından renkli bir ajans olduğunuzu düşünüyor musunuz? 

Her insan bir renktir aslında. Önemli olan barındırdığı rengin yoğunluğu ve oranıdır. Biraz önce konuştuğumuz gibi müşteri iletişimi çok önemli olduğu için baştan itibaren ekibimizde de iletişime açık, kendi renkleriyle bu iletişimi sürdürebilecek arkadaşlarla çalışmaya özen gösterdik. Tabii müşterilerimiz de aynı şekilde renkli. Değişik sektörlerden değişik dinamikleri olan müşterilerimiz ve firmalarımız bulunmakta. İletişimde olduğumuz o firmaların patronlarının, CEO’larının, genel müdürlerinin, pazarlama müdürlerinin ve kurumsal iletişimde olduğumuz arkadaşların her birinin ayrı ayrı renkleri ve hikâyeleri var. O renk ve hikâyeler, bize de ayrı deneyimler katıyor kesinlikle. 

Müşterilerinize medya planlamanın dışında hizmet verdiğiniz alanlar var mı?
Medya planlama ve satın alma en başta. Bununla beraber müşteri ihtiyaçlarına çözüm noktasında kreatifle ilgili prodüksiyon ve tasarımı da bünyemizde bulunduruyoruz. Orada şöyle bir durum söz konusu: Aslına bakarsanız iki tip müşteri profilimiz var. Birinci grupta ulusal ve bazı uluslararası markalar var. İkinci grupta ise start-up firmalar ya da fayda-maliyet analizi yaparak reklâm bütçelerini minimumda tutan ve ilerleyen aşamalarda reklâm bütçelerini artırmayı hedefleyen firmalarımız bulunmakta. Birinci grupta, fayda sağlayabilecek ama zaman sınırı olan bazı işler çerçevesinde, kendi kreatif ajanslarının ilgili kreatifi hazırlamalarının, yayına yetiştirmelerinin zor olduğunu gözlemledik bazı noktalarda. Diğer grup da biraz önce bahsettiğim gibi reklâm bütçeleri düşük firmalar. Medyaya ayırdıkları paydan tabii ki kreatif için de ayırmak durumundalar. Bu maliyet sıkıntıları reklâm ve medya planlamasıyla ilgili kararlarını etkileyebiliyor. Bu durumları gördüğümüz için tamamen çözüm odaklı olarak kreatifi de kendi içimizde barındırmaya başladık. Medya planlamasını yürüttüğümüz firmalarımıza, ihtiyaç duymaları hâlinde kendi bünyemizde bu hizmeti de veriyoruz.

STÜDYOMUZDA ÜRÜN ÇEKİMLERİ DE YAPIYORUZ
Bir stüdyonuz da var bildiğimiz kadarıyla. Burada ne tür hizmetler veriyorsunuz?

Evet, dediğiniz gibi ajans binamızın en alt katında ‘white box’ stüdyomuz var. Burada ürün çekimleri gerçekleştiriyoruz. Örnek vermek gerekirse, E-Bebek’in e-ticarete yönelik ürünlerinin büyük kısmının video çekimlerini bu stüdyomuzda gerçekleştirdik. Yine Türkiye Jokey Kulübü’ne yaptığımız çizgi altı işler ya da bant reklâmlar gibi prodüksiyon hizmetleri de vermekteyiz. Kısacası, medya plânlama ana işimiz olmakla beraber prodüksiyon ve tasarım hizmetleri de veriyoruz. 

Yaklaşık 9 yılı geride bıraktınız. Bu süreçte belli bir yol da aldınız. 9 yılda geldiğiniz noktayı göz önüne aldığınızda 10 sene sonra kendinizi nerede görüyorsunuz. Ya da Türkiye şartlarında uzun vadeli planlar yapabiliyor musunuz?  
Uzun vadeli hedeflerden ziyade kısa vadeli hedeflerle ilerlemeyi tercih ediyoruz. Çünkü Türkiye şartlarında sektörel dinamikler ya da piyasa koşulları sizi çok farklı kararlar almaya sevk edebiliyor. Kısa vadeli hedefleri gerçekleştirir ve bu süreklilik arz ederse, bir bakmışız, orta ve uzun vadeli hedeflerimize de yaklaşmışız. Bizim uzun yıllardır birlikte çalıştığımız firmalarımız var. Belli bir noktadan sonra artık bir reklâm veren-ajans ilişkisinden çok bir pazarlama departmanı olarak hizmet vermeye başlıyoruz. Kendi büyümemizden ziyade onların büyüdüğünü görmek, bizlere ayrı bir enerji veriyor gerçekten. Bu durumu ne kadar sürekli kılarsak ve uzun yıllar birlikte çalıştığımız firmaların sayısını artırırsak, diğer hedeflere de kendiliğinden ulaşmış oluruz zaten. 

İŞE KOLAY ULAŞIM İÇİN ADADOLU YAKASI’NI TERCİH ETTİK
Birçok ajans İstanbul’un Avrupa Yakası’nda yer alırken; siz Anadolu Yakası’nda bulunuyorsunuz. Bunun belli bir sebebi var mı?
Toplantı ve organizasyonlara erişim açısından Avrupa Yakası bir avantaj ama bizlerin ve ekibimizin ajansa ulaşımı da çok önemli. Aslında ajansımız ilk Etiler’deydi. Sonra Anadolu Yakası’na taşındık. Ben de dahil olmak üzere çalışan arkadaşlarımızın çoğu Anadolu Yakası’nda oturuyordu. Görüşmeler, toplantılar ve organizasyonlar için Avrupa Yakası’na kolay geçebileceğimiz bir noktada konumlandık. Bulunduğumuz noktadan, Levent ve Beşiktaş gibi merkezi yerlere, Avrupa’nın birçok yerinden daha hızlı ulaşabiliyoruz. Ayrıca Anadolu Yakası’nda da günden güne gerek sektörümüzle ilgili ajansların gerekse reklâm veren firmaların sayısı artmakta. 

dfs

Yukarı