Bünyesinde Happy Moon’s, İkon, Manhattan, Bob’s ve Little Buddha markalarını barındıran Happy Group; sektördeki 25’inci yılını kutluyor. Gümüş yılında 3 bin 500 çalışana ve 70 işletmeye ulaşan grup, ekonomik konjonktüre rağmen yatırım hamlelerinde frene basmıyor.
McKinsey tarafından yapılan bir araştırma ABD’deki şirketlerin ömrünün 1958 yılında 61 yıl olduğunu, bugün ise 18 yıldan aza indiğini gösteriyor. Almanya, Fransa gibi Avrupa ülkelerinde de benzer bir durum söz konusu. Yani şirketlerin yaşam süreleri birçok ülkede kısalıyor. Buna karşın, zorlu ekonomik konjektöre ve rekabet koşullarına direnerek uzun yıllar ayakta kalmayı başaran şirketler de yok değil. Ülkemizde de yıllara meydan okuyan şirketler var.
Türkiye’de bu yıl yeme-içme sektöründe 25’inci yılını kutlayan Happy Group onlardan biri. Bünyesinde Happy Moon’s, İkon, Manhattan, Bob’s ve Little Buddha markalarını barındıran Happy Group; yurt içi ve yurt dışında büyümesini sürdürüyor.
Gümüş yıllarında 70 şubeye ve 3 bin 500 çalışana ulaştıklarını belirten Happy Group CEO’su Hüseyin Aymutlu, “Girişim yolculuğumuzda, sektörümüze inandık. Sürdürülebilir başarı için kurumsallaşma yolunu seçtik. 25 yıl boyunca karlılıktan öte, geleceğe dönük kurumsal yatırımlar yaparak kadromuzu profesyonelleştirdik. 70 işletme açtık ama 700 işletmeyi yönetebilecek kuvvette bir şirket yapısı yarattık. Hizmet standartlarımızı bir amatör heyecanında, finans yönetimimizi ise bir holding standardında tutuyoruz.” diye anlatıyor.
Üç yıl sonra halka arz planlıyor
1999 yılında Kadıköy’deki şubeleriyle sektöre giriş yaptıklarını ve bu alanda 25 yılı tamamlamayı başarmış ender şirketlerden olduklarını söyleyen Aymutlu, geçen süre zarfında öz sermayeleriyle büyüdüklerinin altını çiziyor. “Çok agrasif büyüme hırsımız olsaydı bugün 70 değil 170 şubemiz olurdu. Biz, kontrollü ve öz kaynakla büyümekten yana olduk” diye konuşan Aymutlu, holdingleşme süreçleri tamamlandıktan sonra üç yıl içinde halka arz da planladıklarını belirtiyor.
Yeme – içme sektörüne giriş yaptıkları yıl 50 bin TL’lerde olan cirolarının bugün 3 milyar 750 milyon TL’ye ulaştığından bahseden Aymutlu, özellikle yurt dışındaki büyümelerine katkı sağlayacak yabancı yatırımcılara sıcak baktıklarını da sözlerine ekliyor.
Yurt dışında büyümesini sürdürecek
Casual dining restoranları ile öne çıkan Happy Group ulaşılabilir lüks kavramını ziyaretçileriyle buluşturuyor. Yurt içinde olduğu kadar yurt dışında büyüme çalışmalarına hız veren grubun Azerbaycan’da ve Irak/Erbil’de birer şubesi var. Mısır ise güçlü olduğu pazarlardan biri. Aymutlu, “Kazakistan ve Irak’ta da yeni şubeler açmayı planlıyoruz. Dubai’de bayilik yöntemiyle büyümeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda Dubai Mall ile görüşüyoruz. ABD’de de şube açmak için çalışmalarımız devam ediyor. Avrupa’da ise İngiltere’de mekan arayışımız sürüyor. 2024 yılı bitmeden Londra’da şube açmayı planlıyoruz. Yurt dışında büyümeye devam edeceğiz. Tüm altyapımızı, farklı ülkelere açılmamız için uygun bir yapıda hazırladık.” diye anlatıyor.
Gündeminde satın alma da var
Happy Group, çatısı altında bulunan markaları yurt içinde de büyütmeye odaklanmış durumda. Örneğin; grubun Akmerkez’deki ilk şubesi büyük ilgi gören Uzak Doğu konseptli markası Little Buddha’nın farklı lokasyonlarda zincir haline gelmesi planlanıyor.
İlk etapta Little Buddha şube sayısını 20-30’a çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Aymutlu, önümüzdeki döneme ilişkin yatırım planlarını ise şöyle anlatıyor: “Bünyemizde yer alan markalarımızdan Manhattan’ları da zincir restoran haline getireceğiz. Ayrıca gündemimizde bir satın alma da var. Alanında iyi olan küçük bir food court markasını satın alıp bütün AVM ve caddelerde büyütmek istiyoruz. Ayrıca bir İtalyan restoranı ve bir meyhane açma planımız da var.