Ana içeriğe atla

ayos

ULUSTRANS 2022’DE ALTERNATİF TAŞIMA MODLARIYLA HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ YARATACAK

18.11.2021 - 10:22

Türkiye lojistik sektöründe uçtan uca lojistik hizmeti veren sayılı firmalar arasında yer alan Ulustrans, zorlu geçen 2021 yılını sektörde geçirdiği 40 yılı aşkın tecrübesiyle başarıyla atlattı. Ulustrans’ın 2022 yılı hedeflerini konuştuğumuz firmanın Genel Müdürü Olgun Hacıalioğlu, alternatif taşıma modlarıyla hizmet çeşitliliği yaratacakları bir yıl olacağını ifade etti. 

Ulustrans olarak zorlu geçen 2021 yılında hedeflerinize ulaştınız mı?

Lojistik sektörü olarak büyük bir umutla ve yeni fırsat alanlarının öne çıkacağı düşüncesi ile 2021 yılına girdik. Pandemi ile birlikte lojistik sektörünün ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu gerçeğini tüm dünya gördü. Evlerinize kapanın, hayatı eve sığdırın denilirken bazılarımız kısmen de olsa üretime devam etti ve bizlerden lojistik hizmeti aldı. Ulustrans olarak ihracat yapan, hammadde ve ürün ithalatı yapan firmalarımızla, yaşanan pandemi sürecini beraber yönettik diyebiliriz. Asıl hedef sektör ve onu ayakta tutan müşterileri ile birlikte hareket etmek ve birlikte ayakta kalma mücadelesi vermekti. Dünya üzerinde tedarikçi coğrafyası çok hızlı bir şekilde değişti. Alan aynı yerden almadı, satan başka pazarlara yöneldi ve lojistik sektörü bu hızlı değişikliğe kısa bir zamanda adapte oldu. 2021 yılının sonuna gelirken 40 yılı aşkındır bu sektörde olmanın tecrübesi ile başarılı bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim.

Pandemi döneminde artan e-ticaret yönelimiyle birlikte, sizin bu alandaki faaliyetleriniz 2021 yıl sonu itibariyle hangi aşamada olacak?

Mağazaların kapanması ile lojistik depo tesislerimizde bulunan birçok perakende ürünün e-ticaret hizmetine kavuşması için hızlı bir altyapı ve layout değişikliği yapıldı. E-ticaretin 5 yıl sonra ulaşılabilmesi düşünülen pazar büyüklüğüne bir yıl içinde ulaşması bizlere yeni fırsat alanları yarattı. 2021 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %75.6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise %17.6 olarak gerçekleşti. E-ticaretin 148 milyar TL ile yüzde 91.9'u yurt içinde gerçekleşirken, yüzde 4.3'ünü diğer ülkelerin ülkemizden yaptıkları alışverişler, geri kalanını ise vatandaşlarımızın yurt dışından yaptığı alımlar oluşturdu. Verilere bakıldığında e-ticaretin dinamikleri çok fazla, canlı bir yayında nasıl ki hataların dönüşü olmuyorsa, e-ticareti de aynı hassasiyet ve dikkat ile yönetmek gerektiğini biz Ulustrans olarak çok iyi kavradık.

Teknolojinin avantajlarını Ulustrans olarak ne ölçüde kullanıyorsunuz?

Hem kendi araçlarımızla yaptığımız hem de kargo şirketleriyle yaptığımız dağıtım operasyonlarında tüm sürecin izlenebilmesi için teknolojinin avantajlarını her yönüyle kullanmaya gayret gösteriyoruz. Özellikle yaptığımız yazılım (TMS) yatırımı ve sonrasında bu yazılımın kargo fi rmalarıyla entegrasyonu vasıtasıyla hem kendi birimlerimizin hem de müşterilerimizin portal üzerinden dağıtımda olan yüklerin izlenebilirliğini sağlamaktayız. Ayrıca hızın artırılması ve hatanın azaltılması amacıyla personelin manuel işlemlerini azaltılması hedeflenmiştir, yazılım üzerinde el terminalleri ile hem depo içinde hem de araç içinde okutma yapılarak yazılım üzerinde izlenebilirliği sağlamaktayız.

Orta ve uzun vadede projeleriniz ile 2022 yılı yatırımlarınız neler?

Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı'nın (UNCTAD) verilerine göre küresel ticaretin yüzde 80'i deniz taşımacılığı yoluyla yapılıyor. Türkiye’nin coğrafyasına en uygun taşıma modlarından denizyolu ve karayolu ile yapılan hizmetlerin maliyetleri ise son bir yılda çok arttı. Ürün kalitesi ve fiyatı ne olursa olsun, rekabetçi maliyet fi yatı ile alıcıya ulaşmadığı takdirde, yurt dışı pazarlara hakim olmanız mümkün değil. Bu bilinç ile 2022 yılı alternatif taşıma modları ile hizmet çeşitliliği yaratmaya çalışacağımız bir yıl olacaktır.

dfg

Yukarı