Ana içeriğe atla

apti

62 SENELİK TURİZM SERÜVENİ

14.02.2022 - 15:05

1960 yılında Beyazıt’taki ilk otelini misafirlerinin hizmetine sunduktan tam 30 yıl sonra, eski İstanbul’un en merkezi noktasında ikinci otelini açarak misafirlerine tarihi yarımada içerisinde kolaylıkla ulaşabilecekleri ve keyif dolu bir konaklama imkanı sunan Akgün İstanbul Hotel; 62 senelik turizm serüveninde konuklarına sunduğu hizmetle sektörde fark yaratıyor. Şubat sayımızda- kapak konuğu olarak ağırladığımız Akgün İstanbul Hotel Genel Müdürü Ali Akgün hem 2021 sezonunu nasıl geçirdiklerini anlattı hem de konuklarına sundukları ayrıcalıklı hizmetlerin detaylarından bahsetti.

Akgün İstanbul Hotel’den bahseder misiniz?

 İstanbul’da 1960 senesinde Beyazıt’taki ilk otelimizi açarak hizmet vermeye başladık. Beyazıt’taki otelimizde 100 odamız var. Akgün İstanbul Hotel 1990 senesinden bu yana hizmet vermeyi sürdürüyor. Baktığınız zaman 32 yıllık bir portföyümüz var. Online kanallarda gösterdiğimiz yüksek başarı sayesinde, şu an otelimizde konaklayan misafi rlerimizin %40 ı acente misafi rleri, geri kalan %60 ı online, walk-in ve corporate misafi rlerden oluşmaktadır. Fiyatı yüksek, ekstrası yüksek, operasyonel kısmı kolay. Neden kolay; çünkü misafi rlerimiz teker teker giriş çıkış yapıyor, süreç daha planlı ilerliyor. Akgün İstanbul Hotel olarak, Haziran ayından Aralık sonuna kadar %94 ortalama bir dolulukla geldik. Fiyatlarımız da 65 Euro civarındaydı. Burası İstanbul ortalamasının üzerinde, onun için biz keyifl i bir sezon geçirdik. Biz Covid-19’un başlangıç süresinde oteli kapatmadık. Bünyemizde o zaman 178 kişi çalışıyordu, hiçbir şekilde istihdamını sonlandırdığımız arkadaşımız olmadı. İnsana insanla hizmet veriyoruz, bir komi bir garson arkadaşımız ortalama 2 ya da 2 buçuk ayda ancak çalıştığı ortama adapte oluyor. Resepsiyona veya diğer yönetimsel kısımlara baktığımız zaman bu işler 4- 5 ayı buluyor. Bu nedenle o süreçte kapatmadık. Nisan 1 itibariyle bizim bütün misafi rlerimiz çıkış yaptı. Biz de ne yaptık; ışıkları kapattık, 30 senedir sürekli içinden elektrik geçen panolarımızı, tadilata ihtiyacı olan alanlarımızı komple kapatıp bakım yaptık. Geçen sene Otis ile anlaşmamız vardı, otel işlemezken daha kısa sürede bütün asansörlerimizi sıfırlamış olduk. Neredeyse 2009 senesinden beri sürekli devam eden renovasyon çalışmalarımız sonucu sıfır bir otel inşa maliyeti ortaya çıktı. 276 odayı baştan yaptık, alt yapısı ve üst yapısını yeniledik. Bizim cephemiz balkonluydu, onu da taş cepheye çevirip 28 m2 olan odaları 35 m2’ye çıkardık. Otelimizi kapatmadığımız için de Mayıs ayında Güvenli Turizm Sertifi kası’nı ilk alan otellerden olduk.

İstanbul’un tarihi ve merkezi bir konumunda yer alıyorsunuz, bulunduğunuz lokasyonun Akgün İstanbul Hotel için avantajları nedir?

Bulunduğumuz lokasyon bakımından, İstanbul Yeni Havalimanı’ndan Eski İstanbul’a giriş noktasında ana aks üzerinde yer alıyoruz. Eskiden otelin 80 metre ilerisindeki Ulubatlı Metro Durağı ile Atatürk Havalimanı’ndan direkt gelen hat, eski İstanbul’da giriş durak noktasıydı. Şimdi ise Havaist’in shuttle hizmeti ile Aksaray-Yenikapı aksının ilk durak noktası yine Ulubatlı Durağı. Yenikapı noktası zaten birçok metro hattı ile birlikte Marmaray, İDO gibi birçok ulaşım ağının önemli aktarma noktası konumuna sahip. Oradan da Taksim, Sultanahmet, Zeytinburnu, Bakırköy gibi semtlere dağılım söz konusu. Biz Akgün İstanbul Hotel olarak böylesine önemli bir aks üzerinde yer alıyoruz. Otelimizin hem tarihi yarımada içerisinde olması hem de bu kadar kolay ulaşılabilir olması seyahatler açısından bir avantaj. Arabaları ile gelen misafi rlerimiz için 100 araç kapasiteli kapalı otoparkımız var. Dileyen misafi rler vale hizmetinden yaralanabiliyor, dileyenler kendileri güvenli bir şekilde park edebiliyor. Lokasyonumuza baktığımızda, İstanbul’un en geniş bulvarlarından biri üzerinde olduğumuzdan ötürü hiçbir zaman kapanmayacak bir manzaraya sahibiz. Hotelimizin 1,2,3,4,5 ve 6. oda katları kesintisiz Eski İstanbul manzarasına sahipken; 7,8 ve Roof-Teras katımız, Eski İstanbul manzarasıyla birlikte İstanbul’un Şişli, Levent, Maslak ve hatta Anadolu Yakası’nda Adalar ve Maltepe Bölgelerine kadar uzanan rahat bir manzara görüşüne sahip.

F

Konaklama hizmetlerinizde misafirlerinize sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?

Misafirlerimize hem kendilerini kıymetli hem de özel hissettirdiğimiz 276 odayla hizmet veriyoruz. Bu 276 odanın içerisinde 263 tane 35 m2 standart odamız var, bunlardan bazıları aile odası. Sekiz tane 63 m2 süitimiz var ve bir adette 100 m2’lik kral dairemiz var. Bu odalarımızda ücretsiz internetimiz mevcut ama haricen ultra hızlı internet altyapımız da var. Böylelikle misafi rlerimiz, özellikle pandemiyle beraber daha çok ihtiyaç olan hibrit toplantıları ister odalarında ister konaklama süreçlerinde concierge hizmetinden yararlanarak toplantı odalarında yapabilirler. Televizyon, çalışma masası, kasa gibi artık bütün otellerde olan hizmetlerin haricinde; yastık ve yorgan menümüz var. Yani bir misafi r kendisine sunulan altı farklı yorgan ve yastık çeşidinden yararlanabiliyor. 24 saat boyunca çok geniş bir yelpazeye sahip oda servisi menüsü var. Günlük misafi rlerimiz de çok olduğu için ve bu misafi rlerimiz pandemi döneminde de ortak alanlarda vakit geçirmeyi tercih etmediklerinden odalarına servis yapılırken soğukların komple jelatinlenmiş ve sıcakların da komple sıcak yemek kapaklarıyla servis edildiği bir oda servisimiz mevcut. Bunların haricinde yine misafi rlerimizin kendi istekleri doğrultusunda doğum günü treatmentları, balayı treatmentları veya süslemeleri sunabiliyoruz. Starbucks’la Franchise sistemine benzer bir WPS sözleşmemiz mevcut. Misafi rler Lobby Lounge kısmında bulunan Starbucks bölümümüzden sabah 08.30-09.00 gece 02.00’a kadar hem oda servisi olarak hem de genel alanlarda bu hizmetimizden yararlanmaktadır. Geçtiğimiz günlerde Hotelimizde birçok okulun kabul veya deneme sınavını gerçekleştirdik. Pandemi koşullarında kendi salonları yetersiz kaldı, 1000 tane öğrenciyi 600 kişilik bir salonumuzda 250’şer kişiye göre tasarlayıp sınav düzeni yaptık. Hem öğrenciler hem de sosyal sorumluluk anlamında desteklemeye çalışıyoruz. 440 m2’lik bir spa kullanım alanına sahip oluyorlar misafi rlerimiz. 440 m2’de misafi rlere özel unisex hamam, buhar odası, sauna ve terapi odaları var. Bir de kadın misafi rlere özel kısmı var, o bölümün hamamı ve terapi odaları ayrı. 24 saat concierge hizmetimiz mevcut, araba kiralama, transfer, şehir turu, eğlence organizasyonları veya onların haricinde misafi rlerimizin herhangi bir istekleri olursa hepsini gerçekleştirebiliyoruz. Misafi rlerimiz odalarına döndüğünde telefonlarından ya da Whatsapp hattımızdan ulaşıyoruz; herhangi bir isteğiniz var mı, bir eksikliğimiz veya belirtmek istediğiniz bir şey var mı diye istisnasız her akşam 18.00 ila 20.30- 21.00 saatleri arası misafi rlerimize sorarız ve misafi rlerimizin isteklerini sonuna kadar yerine getirmeye çalışıyoruz.

Laundry hizmetimiz mevcut ama bununla beraber lostra hizmetimiz de var. Özellikle bizim gibi köklü otellerin lobilerinde, Turizm Bakanlığı’nın puanlama sisteminde mevcut olan bir ayakkabı boyama sandığı görürsünüz. Biz bunu süsün ötesinde nasıl değerlendiririz dedik ve yanına bir tabela koyduk. Hemen arka sokakta bir tane kunduracımız var; cila, boya, topuk tamiri gibi birçok şeyi yapabiliyor. Misafirlerimize bu hizmetlerimizi lostra hizmeti açısından verebildiğimizi söyledik. Onun haricinde misafirlerimiz tabii ki toplantı ve organizasyonlar açısından 20 ila 650 kişi kapasite arasında son teknolojiye sahip salonlardan yaralanabiliyorlar. 1250 m2’lik fuar merkezimizde fuar imkanı sağlıyoruz. Bebek bakım hizmetimiz var, misafirler talep ederse annelerden seçeceğimiz personellerimiz (genellikle ön büro personelini seçiyoruz) kendileri ile doğrudan anlaşmak kaydı ile belli bir ücret karşılığında daha önceden bize belirterek üç saati geçmeyecek şekilde bakım hizmeti verebiliyoruz. Bebek misafirlerimize hitap etmek için bebek beşiklerinde bebek bornozu, bebek şampuanı, vücut losyonu ve bebek sabunu bulunan ufak bir sürpriz sepetimiz oluyor. Aşağıda ufak bir butiğimiz var, fotoğraf stüdyomuz var. Stüdyodan hem otel misafirleri hem dışarıdan gelen misafi rler yaralanabiliyor. Havuzumuz hem otel misafi rleri hem de dışarıdan ağırladığımız misafi rler tarafından yaz aylarında çok tercih ediliyor. Restoranımız dünya mutfağı, yemeklerimiz 36 deneyimli çalışma arkadaşım tarafından hazırlanıyor. Menülerinde alerjen menü bilgilendirmesini İstanbul’da ilk yapan otellerdeniz. Biz misafi rlerimize İstanbul’a geldiklerinde otelimizi bir evmiş gibi hissettirmek için çalışıyoruz, bizim hizmet anlayışımızda bir başkasını rahatsız etmediğiniz sürece ‘hayır’ yok.

Bisiklet dostu hizmetlerinizi hayata geçirmenizde etkenler neler oldu?

Bugüne kadar babam Vedat Akgün’ün birçok spor branşı federasyonlarında hizmet etmesi vesilesiyle sporcularımızın konaklama gereksinimleri noktasında tecrübesinden dolayı birçok sporcuyu otelimizde ağırladık. Geçtiğimiz senelerde de bisiklet grubunu ağırlamıştık. Sonrasında dedik ki; zaten bütün sporculara hizmet veriyoruz, onların ekipmanlarına da sahip çıkıyoruz ama böyle bisiklet gibi üzerine binip geldikleri araçları olan misafi rlerimize pozitif bir ayrımcılık uygulayabiliriz. Geçen sene elimize Turizm Bakanlığının Yatırım İşletmeleri Genel Müdürlüğünün bisiklet dostu konaklama tesisleri için nelere sahip olacağı ile ilgili bir bilgi geçti. Biz bunu kendimize rehber olarak kabul ettik ve bisiklet sporcuları misafi rlerimiz için bir takım özel ekipmanlar yapalım dedik. Onlara özel bir park alanı oluşturduk otopark kısmında. Bu kısımda bakım alanı, yıkama- temizleme alanı, bölgesel bisiklet rotaları ile alakalı bilgilendirme panoları var. Laundry ve lostra hizmetlerini de zaten diğer misafirlerimize olduğu gibi bisikletli misafirlerimize de veriyoruz. Onlara özel karbonhidrat veya protein ağırlıklı menüler hazırlanması gerektiği zaman kendi istekleri doğrultusunda ne istiyorlarsa yapabiliyoruz.

 

Sağlıklı yaşam adına konuklarınıza sunduğunuz hizmetler nedir?

 Sağlıklı yaşam adına konuklarımıza spa ve wellness hizmeti sunuyoruz. Alerjen ve besin değerleri mevcut özel menüler verebiliyorum. Glutensiz, diyet, helal, diyabetik menülerimiz de mevcut. Mesela biz karşılaşıyoruz, özellikle online kanallardan gelen müşterilerimizde ben şeker hastasıyım bana böyle bir şey hazırlayabilir misiniz diyor; hemen hazırlayabiliyoruz. Beyazıt’ta bulunan Hotelimizle birlikte 62 senelik büyük bir misafi r portföyümüz mevcut. Örneğin bir misafi rimiz yazmış, her sabah X gazetesi okuyor; bir tanesi yazmış ekstra ışıklandırma istiyorum. Biz bunların hepsini CRM sistemimize not alıyoruz. Mesela siz geliyorsunuz, rezervasyon yapıyorsunuz, biz sizlerin rezervasyonunuzu oluştururken; CRM bize sizlerin konaklama alışkanlıklarınızla alakalı aldığımız notları önümüze getiriyor. Biz de bu notlara göre hizmetlerimizi sunuyoruz. Parayla yapılmayacak inanılmaz tesisler yapıldı hem yeni teknolojisiyle hem modernite açısından ama neleri eksik? Hizmetleri eksik olduğu zaman, biz onların hizmet ve tercih edilebilirlik açısından önlerine geçiyoruz. Zaten bu başarıyı sağlamamızdaki en büyük nokta o. Bizim en büyük önemimiz; burada günümüz standartlarında tesis imkanı sunmak ama bunun da ötesinde çok yüksek standartta bir servis standardı sunmak. Misafi rlerimiz biliyor ki Akgün İstanbul Hotel’e gittiğimde ben hiçbir sürpriz ile karşılaşmam, bana ne söylerlerse onu temin ederler veya o hizmeti verirler. Ben ne istersem onu yapabilirler çünkü otel bunu kayıt altına alıyor, yani misafir her geldiğinde aynı şeyi tekrarlamak zorunda kalmıyor. Bizler bunları önemli bir data olarak CRM’de tutuyoruz.

MJ

Misafir portföyünüzü kimler oluşturuyor, Akgün İstanbul Hotel’i tercih etme sebepleri nedir?

 Son zamanlarda acenteler açısından Orta Doğu ağırlıklı gidiyoruz. Yine baktığımız zaman online kanallarda Orta Doğu, Doğu Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’dan misafi rlerimiz de gelip gidebiliyorlar. Misafi rlerimizin %75’i yabancılardan %25’i ise yerli misafi rlerden oluşuyor. Çok yüksek oranda repeat (tekraren kalışı olan) misafi rimiz var. Bizimki 62 senelik bir turizm serüveni. Bu misafi rlerin içerisinde VIP misafi rlerimiz, devlet büyüklerimiz oluyor, sünnetini yaptığımız misafi rlerin yeri geliyor düğününü bile yapabiliyoruz. Yani o kadar uzun yıllarca dostluğumuz devam edebiliyor. Bizi tercih eden misafirlerimiz Akgün İstanbul Hotel’de sürpriz ile karşılaşmıyor. Booking.com gibi dünyanın en büyük kanallarında, İstanbul’da şu an baktığınızda %98’in üzerinde bir başarı oranımız var. Şehrimizdeki tesislerin %98’e kadarından daha iyisiniz demiş, 8.9 puanımız var. Bölge ortalamam Fatih bölgesi için 8.2’ymiş, yanıtlama puanı 8.9, bu çok önemli.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

“Dünyamıza sahip çıkıyoruz” mottosu ile seneler evvel başlattığımız klasik bir tasarruf metodu ile hem kendi açımızdan tasarruf ediyoruz hem de çevremizi koruyoruz. Su tasarruflu musluklar kullanıyoruz, daha az su kullanan laundry makinaları kullanarak su tasarrufu sağlıyoruz. Bütün tesisimizdeki ampullerde led ampule döndük. Kazanlarımıza sayaç, timer ve ısı termostatları koyduk. Böylelikle belli bir ısıya sahip olduğumuz noktada kazanımız uyku moduna geçiyor. Daha az enerji kullanarak atık ısı ve enerji kazanımı ile sera ve karbon salınımını azaltıyoruz, aynı şekilde enerji kullanımında da tasarruf sağlıyoruz. Atık miktarını azaltıyoruz. Depozit ürünleri toplamaya başladık ama haricen bir de şişe toplama veya kağıt toplama firmalarıyla anlaşıyoruz. Atık ayrıştırma alanını ilk kuran otel tesislerinden biriyiz, garaj girişinde ayrıştırma tesisimiz var. Bunları kayıtlı olarak her ay teslim ediyoruz. Böylelikle Sürdürülebilir Turizm Tesisi unvanını aldık. Yine pandemi sürecinde iki farklı ödüle layık görüldük. Bunlardan bir tanesi; SGK tarafından, İstanbul Fatih bölgesinde en çok kayıtlı istihdam yaratan ilk üç işletme içerisinde yer aldığımızın tarafımıza bir plaket ile tebliğ edilmiş olmasıdır. İkincisi ise, daha önce de birçok kez ilk 500 Hizmet İhracatçısı içerisinde yer alan Hotelimizin, 2020 senesi için de HİB (Hizmet İhracatçıları Birliği) tarafından, ülkemiz ekonomisine yüksek oranda katkı sağlayan Hizmet İhracatçıları Şampiyonları arasında açıklanmış olması hatta kendi sektöründe de yani Turizm & Konaklama sektöründe de tek bir Hotel olarak 8. sırada yer almış olmasıdır. Tüm bu başarılarımızın ve bahsettiğimiz hizmet standartlarımızın uygulanabilmesinde bizlerin yanımızda olan değerli çalışma arkadaşlarımıza ve ayrıca bizlere her türlü desteği veren şirket Yönetim Kurulu Başkanımız Vedat Akgün’ e, Yönetim Kurulu Üyelerimiz Sedat Akgün ve Bülent Akgün’e sonsuz teşekkürlerimizi bildirir, değerli misafirlerimize ise sonsuz minnet ve şükranlarımızı sunarız.

 

ghjjh

Yukarı