Ana içeriğe atla

apti

AVANSAS’LA MÜŞTERİLERİMİZE KUSURSUZ ALIŞVERİŞ DENEYİMİ SUNUYORUZ

10.03.2022 - 14:05

Bir iş yerinin tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılayabilecek ürün yelpazesine sahip Avansas, kurulduğu günden bu yana işletmelerin zaman ve ekonomik açıdan tasarruf etmelerine olanak sağlıyor. Hizmetix Mart sayısında kapak konuğu olarak ağırladığımız Avansas Genel Müdürü Sedat Anak ile işletmelere sundukları hizmetleri, ürün çeşitliliğini belirlerken hangi etkenleri göz önünde bulundurduklarını, normalleşme sonrası ofislere geri dönüşle birlikte hangi ofis malzemelerine talebin arttığını, 2022 yılı iş yeri trendlerini ve yeni yurt dışı projelerini konuştuk.

Avansas, sektörde nasıl bir ihtiyacın sonucunda doğdu?

Avansas’tan önce iş yerleri ihtiyacı olan ürünleri farklı farklı noktalardan birçok gereksiz detayla uğraşarak satın alırken; Avansas ile birlikte tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan, en hızlı biçimde kolaylıkla alabilecekleri yeni bir sistem kurduk. Geleneksel satın alma süreçlerini dijitalleştirerek hem satın alma maliyetlerini düşürüyoruz hem de satın alma süreçlerini kolaylaştırarak verimlilik sağlıyoruz. Bunlara ek olarak, iş yerleri 1 aylık tüketim stoklarını satın alırlarken, 1 iş gününde teslimat yapabilme yeteneğimizle stok maliyetlerini de düşürüyoruz. Kendimizi Avantajlı Satın Alma Sistemi olarak adlandırıyoruz. Kurulma hikayemiz doğrultusunda, küçük büyük fark etmeksizin her işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm iş yeri ihtiyaçlarını her daim stoklarımızda hazır bulundurarak; en kaliteli ürünleri, en hızlı şekilde ve rekabetçi fi yatlarla sunuyoruz. Bugün; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Kocaeli başta olmak üzere 24 ilde müşterilerimizin verdiği siparişleri kendi araçlarımız ve personelimizle 1 iş günü içerisinde teslim ediyoruz. Diğer bölgelere ise ertesi gün kargo çıkışı sağlayarak İstanbul’a olan uzaklığınıza göre 1-3 iş gününde teslimat gerçekleştiriyoruz. İşletmelerin tüm iş yeri ihtiyaçlarını tek noktadan temin etmesini sağlayarak hem zaman hem de ekonomik açıdan tasarruf sağlıyoruz.

Öne çıkan ürün çeşitleriniz neler, ürün gamınızı oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?

Bünyemizde kırtasiyeden gıda ve mutfak ürünlerine, kağıt ürünlerinden mobilyaya, teknoloji ürünlerinden temizlik ve sağlık ürünlerine kadar 8 ana kategoride 6 bin 500 çeşitten fazla ürünümüz bulunuyor. Geniş ürün gamımızı doğru şekilde büyütmek adına tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını sürekli olarak inceliyor, internet sitemize gelen sipariş detaylarını takip ediyor ve yüksek talepleri tespit ettiğimizde ürün kategorimize farklı ürünler ekleyerek sistemli şekilde ilerliyoruz. Örnek vermek gerekirse; pandemi döneminde gelen bireysel talepleri karşılayabilmek adına temel ihtiyaçlar ve gıda konusunda ürün gamımızı genişletme kararı aldık. Temel gıda ürünleri kapsamında; gıda kategorimize makarna, salça, yağ ve bakliyat gibi ürünler ekledik. Okulların tatil edilmesi ve eğitimin eve taşınması durumunda ise okul ürünleri kategorimize oyun hamurları ve çeşitli boya ürünleri ekledik. Dolayısıyla farklı süreçlere karşılık aksiyonlarımızı alıyor ve ürün gamımızı oluştururken müşterilerin taleplerini dinleyerek ilerliyoruz.

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını incelemek için ne tür yöntemler uyguluyorsunuz?

Bilgiyi iç görüye dönüştüren, strateji oluşturmayı sağlayan ve aldığımız aksiyonların etkisini ölçümlemeyi sağlayan araştırmalara büyük önem veriyoruz. Bu bakış açımız doğrultusunda, bünyemizde özel olarak bulunan Pazar Araştırma ve İç görü ekibimiz önderliğinde tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını incelediğimiz araştırmalar gerçekleştiriyoruz. Ramazan, okula dönüş, yıl kapanışı gibi belirli dönemlerde planladığımız araştırmalardan çıkan sonuçlar doğrultusunda müşterilerimizin ihtiyaçlarını derinlemesine inceleyebiliyor ve net bir şekilde tespit edebiliyoruz.

1

AvansasPRO’nun avantajları nedir?

AvansasPRO, 50 ve üzeri çalışana sahip iş yerlerine sunduğumuz diğer bir hizmetimizin adı. Yaklaşık olarak 10 yıldır mevcut. Müşterilerimize AvansasPRO ile; anlaşmalı özel fiyatlar, özel danışman desteği, raporlama sistemi ve sipariş onay mekanizması gibi farklı hizmetler sunuyoruz. Çoğunlukla, Satın Alma Uzmanı ve Direktörü ile kontak kurduğumuz ve her müşteriye özel bir müşteri temsilcisi tanımladığımız bu hizmetimiz ile aynı zamanda müşterilerimizin isteklerine göre yapılandırmalar ve düzenlemeler de gerçekleştiriyoruz.

Normalleşme sürecinin ardından ofislere dönüşle birlikte, hangi ofis ürünlerine talepte artış oldu?

Normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte 2021 yılının ilk yarısından itibaren başlayan ofi slere dönüş, beraberinde bazı ofi s ihtiyaçlarını da ön plana çıkarttı. Değerlendirmemize göre; 2021 yılında iş yerlerinde en çok karton bardak, Türk kahvesi, çay, klasör, fotokopi kağıtları, kağıt havlu ve maske satın alındı. 2021 yılında en çok satış Ekim ayında yapılırken, alışverişler en çok salı ve çarşamba günleri gerçekleşti. Platformumuz üzerinden verilen sipariş sayısı ise 2020 yılına kıyasla yüzde 61 artarken, tüketiciler iş yeri alışverişi için 62 milyon dakikadan fazla zaman harcadı. Platformumuz üzerinden en çok alışveriş İstanbul, Ankara ve İzmir’de yapılırken; bu illeri sırasıyla Kocaeli, Bursa, Tekirdağ, Antalya ve Manisa izledi. 

2022 yılında iş yeri alışveriş trendleri neler olacak, siz Avansas olarak bu trendlere dair ne tür yatırımlar düşünüyorsunuz?

Tüketicilerin dijital ve çok kanallı deneyimlerle ilgili beklentilerinin hızlıca arttığı günümüzde, birçok marka, 2022 yılı hedeflerini tutturmak için farklı stratejiler üzerine yatırım yapmaya devam ediyor. Bizler de yatırımlarımızı öncelikle müşterilerimize kusursuz bir alışveriş deneyimi sunmak üzerine kuruyor ve Avansas’tan alışveriş yapan 100 müşterinin 100’nün de bu alışverişten memnun bir şekilde ayrılmasını hedefliyoruz. Bunu sağlamak için de pandemi sürecinde büyüyen e-ticaret sektörünün gerekliliklerini yerine getiriyor ve artan sipariş sayısını kusursuz şekilde karşılarken sipariş teslim sürecini de geliştirmek üzere yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu bakış açımızın bir sonucu olarak sipariş teslimatı alanında istihdamımızı bir önceki yıla göre yüzde 30 oranında arttırdık. 1 iş gününde kendi araçlarımızla teslimat gerçekleştirdiğimiz şehirlerin sayısını 24’e çıkarttık. Önümüzdeki dönem yeni yatırım planlarımızda da dijitalleşen dünyanın beraberinde getirdiği faktörleri merkezimize alacak ve önceliğimizi dijital alanda yapacağımız yatırımlara vererek müşterilerimize sunduğumuz e-ticaret deneyimini daha da güçlü kılacağız.

Yurt dışındaki ilk pazarınız İngiltere’nin yanına yakın zamanda başka ülkeler de eklenecek mi? Bu alanda yeni projeleriniz neler?

Türkiye pazarında elde ettiğimiz başarıların ardından yurt dışına açılma kararı alarak 2021 yılı Eylül ayı itibariyle İngiltere’de operasyonlara başladık. Şu anda Bedford bölgesinde yer alan depomuzdan İngiltere’ye kendi dağıtım araçlarımızla 1 iş gününde teslimat gerçekleştiriyoruz. Sektörümüz için İngiltere pazarının büyük öneme sahip olması ve bu pazarın yeni fırsat kapılarını açması büyüme hedeflerimize de yansıdı. Türkiye’de olduğu gibi İngiltere’de de Avansas olarak yüksek kaliteli ürünleri, rekabetçi fi yatlardan vazgeçmeden müşterilerimizle buluşturmak istiyor; bunun için tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Yurt dışı pazarında yer almak bizim için büyük bir gurur kaynağı, dolayısıyla önümüzdeki dönemde bunu genişletmek adına farklı ülkelerin pazarlarında da yer alma niyetimiz var.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Tüketiciler, alışveriş dünyasının çok ötesinde çevrimiçi ve kişisel deneyimleri değiştiriyor ve harmanlıyor. Hedefi miz; bu trendleri yakından takip ederek 2022 yılında da hızlı ve hijyenik teslimata önem vermek, müşteri ihtiyaçlarını dinleyerek iyi analiz etmek ve alışveriş sonrasında da müşterilerle kurulan iletişimi sistemli bir şekilde sürdürmek. Türkiye’de, online alışveriş sitelerine olan ilginin 2022 yılı itibariyle 40 milyonu aştığı bir dönemde Avansas olarak önümüzdeki yolun heyecan verici ve aydınlık olduğuna inanıyoruz.

ghjjh

Yukarı