Ana içeriğe atla

bridgestone

PARKPALET’TEN YENİ HİZMET E-TİCARET LOJİSTİĞİ

12.11.2019 - 14:13

Kısa dönem için depo alanı arayan şirketlerle, kapasite fazlası olan depolama şirketlerini buluşturan Türkiye’nin ilk online B2B depo platformu ParkPalet, Türkiye geneline yayılmış 14 bölgede işletilen 130 depo ve 400 bin palet kullanılabilir kapasiteye ulaştı. ParkPalet Kurucu Ortağı Alp Çiçekdağı, e-ticaret lojistiği ile ilgili girişimlerini aktardı.
 

ParkPalet ağındaki depo sayısının sürekli arttığını görüyoruz. Müşteri tarafındaki talepler nasıl gidiyor? 
ParkPalet olarak Türkiye geneline yayılmış, başta lojistik sektörünün güçlü olduğu İstanbul-Kocaeli hattı olmak üzere, tüm büyük şehirleri kapsayan bir depo ağı oluşturmayı hedefliyoruz. 14 bölgede işletilen 130 depo ve 400 bin palet kullanılabilir kapasiteye ulaştık. Online bir platform olduğumuz için Türkiye’nin her yerinden depo seçeneğini içimizde barındırabiliyoruz. Depo portföyümüzde sadece kurumsal lojistik şirketler değil, kriterleri uygun olan orta ölçekli işletmeler de yer alıyor.  
Müşteri portföyümüzünde yüzde 50’sini büyük kurumsal firmalar, diğer yüzde 50’sini ise KOBİ’ler oluşturuyor. Bu dağılımda özellikle KOBİ tarafını artırmak çalışmalar yürütüyoruz. Mevcut ve potansiyel müşterilerimizden son 3 ayda 100’den fazla depolama alanı ve hizmeti talebi aldık. 

Ağırlıklı olarak hangi sektörden firmalarla çalışıyorsunuz? 
Kısa dönem depolama ihtiyacının temel sebebi stok dalgalanmaları olduğundan mevsimsellik ve stok dalgalanmaları yaşayan her şirket bizim hedef kitlemiz diyebiliriz. Perakende ve FMCG (hızlı tüketim) sektörleri elbette başta geliyor. E-ticaret odaklandığımız sektörlerden bir diğeri. Pek çok e-ticaret firmasının küçük yerlere ihtiyacı oluyor ki, biz bunu ParkPalet sistemi içinde rahatlıkla çözeceğimize inanıyoruz. Gıda sektöründeki müşterilerimiz için de ağımızda müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda serin, soğuk veya donuk özelliklere sahip iklimlendirilmiş depolar da bulunuyor.  Ayrıca kimyasal depolar, antrepolar ve açık depolama alanları da sistemimizde yer alıyor.

E-ticaret lojistiği gündeminize nasıl girdi?
Platformumuzu kullanan e-ticaret şirketlerinin sipariş hazırlama, paketleme ve faturalandırma gibi konularda sorunlar yaşadığını gördük. Ağımızın içinde e-ticaret lojistiğinde uzmanlaşmış lojistik işletmelerinin depoları bulunuyor. Bu hizmeti platformumuzu kullanan tüm e-ticaret şirketlerinin kullanımına açarak kendilerine ekonomik, verimli ve esnek yapılar kurabilmelerini sağlayacağız. 
Platformumuza kayıtlı depoları, ürünlerin stoklama yapıldığı yerlerden çok, ürünlerin dağıtıma çıkarılmak için geçici olarak bekletildiği ve siparişin niteliğine göre katma değerli hizmetlerin verildiği, bilgi sistemlerinin yoğun ve entegre olarak kullanıldığı sipariş işleme merkezleri haline getirmeyi hedefliyoruz. Özellikle küçük işletmelerin çok kullanıcılı depolarımızı kullanmaları, buralarda diğer firmaların ürünlerinin de olması nedeniyle müşterilerimize ürünlerin taşıma maliyeti ve dağıtım sıklıkları açısından fayda sağlayacak. Bu da işletmelerin nakliye giderlerinde düşüş, müşteri memnuniyetinde artış ve genel olarak dinamik bir lojistik ağ yapısına sahip olmak anlamına geliyor.

dfs

Yukarı