Ana içeriğe atla

bridgestone

UTİKAD İKİ ÖNEMLİ RAPORU BASIN MENSUPLARI İLE PAYLAŞTI

20.01.2020 - 14:19

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, 9 Ocak Perşembe günü basın mensupları ile bir araya geldi. InterContınental İstanbul Otel'de düzenlenen basın toplantısına UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, Başkan Yardımcıları Turgut Erkeskin ve Cihan Yusufi, Sayman Üye Serkan Eren ve UTİKAD İcra Kurulu katıldı.
 

UTİKAD Geleneksel Basın Toplantısı, UTİKAD Başkanı Emre Eldener’in lojistik sektörüne dair değerlendirmelerinin yer aldığı sunumuyla başladı. 2019 yılındaki sektörel gelişmeleri katılımcılarla paylaşan Başkan Emre Eldener, sözlerine geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yönetmeliği’ne ilişkin eleştirilerini paylaşarak başladı. 1 Temmuz 2019 tarihinde yürürlüğe giren TİO Yönetmeliği’ne bağlı olarak TİO Yetki Belgesi bedelinin yeniden değerleme oranıyla 183 bin 800 liraya yükseldiğini belirten Eldener, “TİO Yönetmeliği’nin hazırlanması sürecinde her zaman aynı fikri savunduk. UTİKAD olarak yetki belge sayısında sadeleştirme yapılması ve aynı şekilde sembolik belge ücretleri alınması gerektiğini de söyledik. Ancak son noktada ne yazık ki kamu TİO Yetki belgesi için 150 bin TL gibi bir ücret belirledi. Yeniden değerleme oranıyla belge ücreti 183 bin TL’yi geçti. Yani bir firma ben Taşıma İşleri Organizatörlüğü yapmak istiyorum diyor ise devlete 183 bin 800 TL ödeyip bu belgeyi almalı ki, Taşıma İşleri Organizatörlüğünü yasal olarak yapabilsin. Şu anda bu belgeyi alan yaklaşık 420 civarında firma olduğunu biliyoruz. Ama sektörün geneli bu yüksek yetki belgesi ücretini ödeyemeyecek, nitekim faaliyetlerini durdurmaya başlayan üyelerimiz oldu. Biz bu konuda Bakanlıkla sürekli irtibat halindeyiz ve bu rakam sembolik hale gelene kadar konuyu dile getirmeyi sürdüreceğiz.” diye konuştu.

“U-ETDS İLE İLGİLİ BAZI EKSİKLİKLER OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUZ”
Geçtiğimiz aylarda uygulanmaya başlanan UETD-S ile ilgili görüşlerini de paylaşan Başkan Eldener, “Bildiğiniz üzere bu sistemin temel amacı yük hareketlerinin elektronik olarak gerçek zamanlı takibi, değerlendirilmesi ve denetimidir. Ancak biz bu sistemin AB’de uygulanan sisteme paralel bir şekilde kurgulanması gerektiğinin belirtmiştik. Çünkü sistem bu haliyle YOİKK maliyet ve TKKK kolaylaştırma hedefleriyle uyumsuzluk gösteriyor. Bununla beraber müşteri tarafından verilen yük bilgilerindeki eksiklikler, taşıma fiyatı, bilinmezliği, değişkenliği ve gizliliği gibi birtakım sıkıntılar yaşanabiliyor. Nitekim Bakanlığımız da sorunları gördü ve önümüzdeki Haziran ayının sonuna uyarma müeyyidesinin uygulanmaması kararı alındı. Umuyoruz ki bu 6 aylık süreçte sistemde gerekli revizyon yapılır.” dedi. Basın toplantısından sonraki gün uygulamanın 1 Ocak 2021’e ertelendiği Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından duyurulmuştur.
 

 

dfs

Yukarı