Ana içeriğe atla

bridgestone

CONTINENTAL ÜSTÜN TEKNOLOJİLERLE TRAFİKTE SIFIR KAZAYI HEDEFLİYOR

11.07.2019 - 16:17

AR-GE ÇALIŞMALARINA BÜYÜK ÖNEM VERDİKLERİNİ BELİRTEN CONTINENTAL TÜRKİYE TİCARİ OPERASYONLAR DİREKTÖRÜ EGEMEN ATIŞ, ÜSTÜN TEKNOLOJİLERLE ÜRETTİKLERİ İNOVATİF ÜRÜNLERİYLE TRAFİKTE SIFIR KAZAYI HEDEFLEYEN BİR YAPI İÇERİSİNDE OLDUKLARINI SÖYLEDİ.

Lastikte son teknoloji yeniliklerinizden bahsedebilir misiniz? Ar-Ge çalışması süren yeni bir proje var mı? 
Yeni teknolojiler, mobilite ve yeni inovasyonlarla otomotiv sektörü sürekli bir değişim sürecinden geçiyor. Continental olarak biz de bu gerçekten yola çıkıyor ve Ar-Ge çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Continental’in küresel ölçekte 2018 yılında sadece Ar-Ge’ye ayırdığı pay 6,3 milyar Euro. Karahindiba bitkisinden kauçuk üretiminden sürüş güvenliğini maksimize etmek için yeni teknolojilere kadar çeşitli alanlarda Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. 
Son olarak ContiSense ve ContiAdapt teknolojileriyle geleceğe yatırım yaptık ve bu iki üstün teknolojiyi konsept bir lastikte birleştirdik. 

Bu yeni teknolojik lastiklerinizin özellikleri neler?
ContiSense teknolojimiz, zemini hissedebilen ve zeminde eğer herhangi bir buzlanma varsa bunu öncelikle araca uygulayıp aracın içini kontrol altına alan, ardından da mesela 1 km geriden gelen bir otomobile “burada buzlanma var” diye bilgi veren bir sistem.  Blockchain teknolojileriyle birlikte bütün otomobiller nerede ne var, nasıl bir yol durumu var gibi konulardan haberdar oluyor ve arkadan gelen diğer aracın ve sürücünün de hayatını kurtarmış oluyor. Kazaların büyük bölümü sürücü kaynaklı olduğu için bu teknolojilerimizle trafikte sürücüleri birbirine bağlayan bir ekosistem kurarak, kaza olasılıklarını azaltmayı hedefliyoruz.
ContiAdapt teknolojisi ise jant genişliği ile lastik basıncını kontrol edebilen mikro kompresörlerden oluşuyor. Sistem böylelikle farklı yol koşullarında önemli bir güvenlik ve konfor faktörü olan temas alanının büyüklüğünü ayarlayabiliyor. Dört farklı kombinasyona sahip sistem, ıslak, engebeli, kaygan ve normal yol koşullarına mükemmel uyum sağlıyor. Örneğin, sistem düz ve kuru yollarda yüksek lastik basıncı ile dar temas alanını birleştirerek yuvarlanma direnci düşük ve enerji tasarruflu bir sürüş sağlayabiliyor. 
Tüm bu yeniliklere ek olarak Türkiye’de de kamyon, otobüs kullanıcıları ve filolarla buluşturduğumuz bir teknoloji olan ContiPressureCheck sisteminden de bahsetmek isterim. Kısaca lastik basınç izleme sistemi olarak tarif edebileceğimiz ContiPressureCheck, lastiklerde oluşan basınç ve sıcaklık farklılığını anlık olarak sesli ve görsel olarak sürücüye aktarıyor. Lastiğin içine monte edilen ve lastik değiştiğinde de yeni lastiğe kolayca takılabilen sensörleri ile ContiPressureCheck, işletme maliyetlerinin azalmasına yardımcı olarak, hem yakıt verimliliğini artırıyor hem de lastik kaynaklı yolda kalma riskini ortadan kaldırıyor. Böylece lastik nedeniyle olası kaza risklerini de minimize edebiliyor.  

Lastiklerde son teknolojiyi kullanarak neyi hedefliyorsunuz?
Bütün teknolojilerimizle trafikte sıfır kazayı hedefleyen bir yapı içerisindeyiz. Lastik teknolojimizi de bu vizyonumuza göre şekillendiriyoruz. Bu vizyonumuzu Vision Zero olarak adlandırdık. Continental olarak üstün teknolojilerle ürettiğimiz inovatif ürünlerimiz ve hizmetlerimizle müşterilerimiz için, iş ortaklarımız için, bayilerimiz için kısacası tüm ekosistemimiz için değer yaratmaya devam edeceğiz.

dfs

Yukarı