Ana içeriğe atla

apti

VİZYON SAHİBİ GİRİŞİMCİLERLE MARKAMIZI BÜYÜTÜYORUZ

11.03.2020 - 14:28

Sezgin Group Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin: “Cirosal anlamda bu yıl yüzde 15 oranında büyüme hedefliyoruz. Ulusal ve uluslararası arenada 10 yeni mağaza açmayı hedefledik. Yeni yılda da girişimcileri, So CHIC ailesinin bir parçası olarak görmekten mutluluk duyacağız.”

Markanızdan kısaca bahseder misiniz?

Sezgin Group olarak 61 yılı aşkın bir süredir, gümüş ve değerli madenlerden takı üreterek yurt içi ve yurt dışında çeşitli kanallar ile satış yapıyoruz. Sektördeki deneyimimizi mağazacılık alanında da taşıdık ve 2004 yılında So CHIC markasını kurduk. Bu adımla birlikte Türkiye’de kurumsal gümüş mağazalaşmasında bir ilki gerçekleştirdik. So CHIC olarak yurt içinde 62, yurt dışında ise Kıbrıs’da 2, Nahçıvan ve Bakü’de 1’er olmak üzere toplamda 4 mağazamız bulunuyor. Fix Silver markamızın ise 8 kiosk standı bulunmaktadır.

Franchising konseptinizden ve girişimcilerden beklentilerinizden bahseder misiniz?

Sektörümüzün öncü markası olarak, girişimcileri franchising sistemimizin bir parçası olmaya davet ediyoruz. Mağaza ve kiosk olarak iki konseptimiz mevcut. So CHIC’in ürün gamını yeterli şekilde yansıtacak ideal mağaza büyüklüğünü 50 metrekare olarak belirledik. Ancak şu anda 30 metrekarelik So CHIC mağazalarımız da bulunuyor. So CHIC ’in konsept dekorasyon çalışmaları, özel mimari ekip tarafından tasarlanıyor. Girişimcilerinden en büyük beklentimiz, So CHIC markasının imajını tüketicilere doğru aktaracak vizyona sahip olmaları. Yani bu işe gönülden bağlı olmalarını istiyoruz. Kazanmaktan keyif alan, markasına değer katacak, gelişime açık ve işini titizlikle takip eden yatırımcılarla iş birliği yapmak istiyoruz.

Franchising’e başvuracak girişimcilere neler önerirsiniz? Adım atarken nasıl bir yol haritası çizmeliler?

So CHIC’in sürekli büyüyen ve bilinirliğini arttıran bir marka olmasının nedeni gümüş mücevherat sektöründe özgün tasarımları, yıllar içerisinde kazanılmış değerlerin iş ortaklarına etkin bir şekilde aktarmasıdır. Bu amaçla kurulan bir profesyonel departman, birikim ve deneyimlerimizi, tüm franchise girişimcilerimize aktarıyor ve So CHIC bünyesine katıldığı ilk günden itibaren her konuda destek oluyor. Öncelikle franchise alacağınız markanın bilinirliğini çok önemli bir kriter. Pazardaki payı nedir, reklam ve tanıtım gibi çalışmalara önem veriyor mu? Bunlara da dikkat etmelisiniz. Franchise girişimleri başarıyla yönetebilmek için kararlı ve vizyoner bir kişiliğe sahip olmalısınız.

2019 yılı sizin için nasıl geçti, hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

2019 yılında perakende markalarının genel olarak bir durgunluk yaşadığı söylenebilir. Ancak takı pazarındaki hacim günden güne büyüyor. So CHIC olarak, 2019 yılında 10 yeni mağazamızı müşterilerimizle buluşturduk. Yılı yüzde 10 büyüme ile kapattık. Perakendenin hareketlendiği özel günlerde mağazalarımız en yoğun günlerini yaşadı.

2020’ye ilişkin hedefleriniz neler, yeni yatırım ve istihdam söz konusu olacak mı?

2020 yılında hedeflediğimize ulaşacağımızı öngörüyoruz. Geçtiğimiz ocak ayında yeni genel müdürlük binamıza güçlü bir motivasyon ve sinerjiyle taşındık. Cirosal anlamda bu yıl yüzde 15 oranında bir büyüme hedefliyoruz. Yurt içindeki mağaza sayımızı da artıracağız. Özellikle Adapazarı, Kayseri ve Gaziantep gibi hiç olmadığımız illerde mağazalar açmak istiyoruz. 2020 yılı içerisinde ulusal ve uluslararası arenada 10 yeni mağaza açmayı hedefledik. Yeni yılda da girişimcileri, So CHIC ailesinin bir parçası olarak görmekten mutluluk duyacağız.

ghjjh

Yukarı