Ana içeriğe atla

bridgestone

EN BÜYÜK FARKIMIZ MİSAFİR MEMNUNİYETİ

11.03.2020 - 17:39

Otel sektörünün duayen ismi Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay, müşteri memnuniyetine vurgu yapıyor: “Ne kadar iyi hizmet verirseniz o kadar talep görürsünüz. Misafir memnuniyetine çok dikkat ediyoruz. Bu da en büyük farkımız.”

Otellerin İstanbul'un kalbi olan tarihi yarımada önemli bir yeri var. Yaklaşık bin 200 butik otelin yer aldığı bölgede göze çarpan yerlerden biri de şüphesiz Levni Otel&SPA. 2010'da faaliyete geçen otel, geçtiğimiz yıl Levni Plus Hotel ile büyüdü. Bir yandan etrafı otantik yeme içme ve alışveriş merkezleriyle çevrili olan Levni Otel, diğer yandan İstanbul'un görülmesi gereken tarihi mekanlarının hemen yanı başında yer alıyor. Sirkeci İstasyonu’na da sadece 10 metre uzaklıkta.

Misafirlerini en iyi şekilde ağırlamak için 75 oda ile Levni Otel, SPA hizmeti de veriyor. Yorgun bir günün sonunda SPA merkezinde geçirebileceğiniz güzel dakikalar günün yorgunluğunu atmanıza yardımcı oluyor. Zengin Türk yemeklerinden oluşan menüsü ve sabahları zengin çeşitleriyle kahvaltı büfesi müşterilerinin beğenisini kazanıyor.

Levni Hotel, zincir olma yolunda hızla ilerliyor. Hem projeleri hem de sektörün sorunları hakkında Hizmetix'e açıklamalarda bulunan Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay, üçüncü otel için çalışmalarının devam ettiğini söylerken, “Bu tesis, Sultanahmet bölgesinin en büyük oteli olacak.” diyor. Karacabay, Londra'da da bir butik otel açmak isteriklerini belirtiyor.

 

SPA HİZMETİ BÖLGEDE BİR İLK

Levni Otel her ne kadar 2010 yılında kurulsa da arkasında 35 yıllık bir tecrübeyi barındırıyor. Aydın Karacabay, sektöre 1986 yılında girmiş. “1986 yılında bölgemizin ilk 3 yıldızlı oteli olan Metropol Hotel ile turizm sektörüne girdik. Ardından 1989 yılında 4 yıldızlı Centrum Hotel’i açtık. Yeni yatırımımız Hotel Levni İstanbul’u ise 2010'da hizmete sunduk.” ifadelerini kullanıyor.  Otelleri talebe göre açtıklarına dikkat çekiyor. Parolalarını “Hizmet, hizmet, hizmet” diye özetlerken, “Otelimizi tercih edenlere misafir gözüyle bakıyoruz. Amacımız en iyi hizmeti sunmak. Ne kadar iyi hizmet verirseniz o kadar talep görürsünüz. Misafir memnuniyetine çok dikkat ediyoruz. Bu da en büyük farkımız.” şeklinde konuşuyor.

Karacabay, otellerini yüzde 90 gibi yabancı turistin tercih ettiğini vurgularken, “Bunlar da Kendilerini Avrupa ve Amerika gibi Batı'dan gelen turistler. Hizmeti özelleştirmeniz gerekiyor. Kişiye özel hizmetler sunarak misafir memnuniyetini arttırıyoruz. Buraya gelenleri memnun etmeden uğurlamıyoruz.” diyor. Bu anlayışın meyvesini de yer yıl kazandıkları ödüllerle aldıklarına temas ediyor.

Hotel Levni'yi ön plana çıkaran hizmetlerden biri de SPA. Bölgede ilk butik SPA'yı açtıklarını belirten Karacabay, “Bu hizmetimiz tabi ki sağlık turizmi boyutunda değil. Burada turistlik yerler yürüme mesafesinde olduğu için turistler yoruluyor. SPA, onların yorgunluk atmaları için iyi bir hizmet oluyor.” diye konuşuyor.

 

KONAKLAMA VERGİSİ SEKTÖRÜ ZORA SOKTU

Butik otelciliğin duayen ismi Aydın Karacabay, yüzde 2 oranlı konaklama vergisi ile turizm payı adı altında sektörde ciro üzerinden binde 7,5 pay alınmaya başlanmasına ise tepkili. Bu iki vergi kaleminin sektörü zora soktuğunun atını çiziyor. 2016 yılında yaşanan terör ve güvenlik sorunlarının ardından toparlanma döneminde olduklarına dikkat çekerken şöyle konuşuyor: “2016-2017 yıllarında güvenlik sebebiyle zor günler geçirdik. Birçok otel kapandı. Ayakta kalanlar ise yılı büyük zararla kapattı. Otellerin ciddi bir şekilde yenilenme ve tadilattan geçme ihtiyacı var.” Vergilerin tekrar gözden geçirilmesini isterken, şu çağrıda bulunuyor: “Fiyatlarımızı verdik. Bu vergileri müşterilere yükleyemeyiz. Yani bu yük cebimizden çıkacak. Kendini yeni yeni toparlamaya başlayan oteller zarar görecek. Vergiler biraz daha ötelenebilirdi.”

 

EN BÜYÜK SORUNUMUZ 'OTA'LAR

Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay, sektörün en büyük sorununu ise OTA'lar (online seyahat acenteleri) olarak görüyor. Hükümetten yasal bir düzenleme beklerken, “OTA'lar neredeyse gelirlerimizin yarısına göz dikti. Örneğin Almanya hükümeti bu soruna çözüm için el attı. Şu anda Almanya'da en fazla komisyon oranı yüzde 12 düzeylerinde. Türkiye'de ise yüzde 20. Bir de sektör durgun olduğunda komisyon oranı yüzde 50'yi geçiyor.” ifadelerini kullanıyor.

 

KORONAVİRÜS BİZİ DE TEDİRGİN EDİYOR

Duayen iş insanı Aydın Karacabay, dünyada büyük bir paniğe yol açan koronavirüsün sektör olarak kendilerini de tedirgin ettiğini dile getiriyor. Salgının Türkiye’deki turizm sektörünü etkilememesi için temennide bulunurken şu değerlendirmeyi yapıyor: “İran pazarında sıkıntı var. Çin'de de aynı şekilde. İstanbul’da salgın sebebiyle bazı rezervasyonlarda iptaller yaşanabiliyor. Tedirginiz ama pozitif düşünmeye çalışıyoruz.”

 

MARMARAY İŞİMİZİ KOLAYLAŞTIRDI

Hotel Levni'nin lokasyon olarak büyük bir avantajı da bulunuyor. Ayasofya olsun, Kapalıçarşı olsun, Yerebatan Sarnıcı olsun tarihi yerler yürüme mesafesinde. Karacabay, Marmaray'ın da işlerini çok kolaylaştırdığını ifade ederken, İstanbul Havalimanı'nında kente gerekli olduğunu kaydediyor. Ancak havalimanın bir an önce metro ağıyla entegre olması gerektiğine dikkat çekiyor: “Bu hizmetler hayata geçirilirken altyapı ihmal edilmemeli.”

 

BÖLGEDEKİ OTELLERDEN GÜÇ BİRLİĞİ

İstanbul'un tarihi yarımadasında yer alan oteller, tek çatı altında birleşerek Old City Otelciler Platformu'nu kurdu. Aydın Karacabay da platform için gönüllü olarak çalışıyor. Bölgede yaklaşık bin 200 butik otel olduğuna temas ederken, şu bilgileri paylaşıyor: “Bunların bir araya gelmesi gerekiyor. Bu bölgedeki otelleri temsil için bir adım attık. Platformda ilk etapta 400 otel yer alacak. 27 Ocak'ta bir kokteyl gerçekleştirdik. Büyük bir katılım oldu. Gönüllülük esasına göre çalışıyoruz. Amacımız Suriçi'ndeki otellerin sorunlarıyla ilgilenmek ve bunları ilgili mercilere iletmek. Bir güç olup birlikte hareket edersek sorunlarımız daha hızlı çözüme kavuşur.”

dfs

Yukarı