18 Mart 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

Filtre kahve rekabette bir adım önde

Sabahları güne başlamak, öğle aralarında enerji toplamak ve akşamları keyif yapmak için kahve içen tüketiciler, en çok hangi kahveyi tercih ediyor sorusuna cevap arayan Areda Piar araştırma şirketi, Benim Markam modeli ile kahve tüketicilerinin öne çıkan tercihlerini ortaya koydu. Bin 100 kişiyle yapılan araştırmaya göre kahveseverlerin yüzde 54,3’ü Filtre Kahve, yüzde 45,7’si ise Türk Kahvesi tüketiyor.

Kahve, Türk halkı için sadece bir içecek değil; aynı zamanda günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası. Areda Piar’ın Benim Markam modeli ile yaptığı araştırmaya göre, Türk halkının %55,6’sı günde 1-2 bardak kahve tüketirken, %29,2’si ise günde 3-4 bardak; %7’si günde 5 bardaktan fazla kahve tüketirken, %4,4’ü ise günde 6 bardak ve üzeri kahve içiyor. Tüketicilerin %3,8’i de gün içerisinde hiç kahve içmiyor.

Günün hangi saatinde daha çok içiliyor?

Araştırmaya göre tüketicilerin %59,3’ü bir zaman dilimi ayrımına girmeden günün herhangi bir saatinde kahve içtiğini belirtiyor. Diğer kahve tüketicileri ise %21,8 ile kahvaltıdan sonra, %11,9 ile kahvaltı öncesi ve %7 ile akşam saatlerini tercih ettiğini belirtiyor.

Kahveyi evde mi içmeyi tercih ediyoruz yoksa dışarıda mı?

Araştırmaya göre tüketicilerin %62’si kahvesini evde içerken, %38’i dışarıda içmeyi tercih ediyor. Kahvesini 92 dışarıda içenlerin tercihlerinde ise %26,8 ile Filtre Kahve birinci sırada yer alırken, %20 ile Latte ikinci, %18,9 ile Americano üçüncü, %18,5 ile Türk Kahvesi dördüncü, %5,1 ile Macchiato da beşinci sırada. Araştırmaya katılan tüketicilerin %10,8’i ise diğer seçeneğinde bir araya gelmiş durumda. Kahve tercihlerinde mevsimlerin de etkili olduğu görülürken; yaz mevsiminde tüketicilerin %60,9’u soğuk,% 39,1’i ise sıcak kahveyi tercih ediyor.

Türk Kahvesi geride kaldı

Her anımıza şahitlik eden kahvenin, herkesin damak tadına uygun ürün çeşitliliğine sahip olması da tüketimini eğlenceli hale getirebiliyor. Araştırmaya göre tüketicilerin %54,3’ü Filtre Kahvenin tarafını tutarken, %45,7’si ise Türk kahvesi diyor. Araştırmaya göre tüketicilerin %44,8’i kahveyi elektronik makine, %35,4’ü french press, % 5,9’u V60, %4,6’sı mocha pot ile demlediğini belirtirken; %9,2’si ise diğer seçeneğinde bir araya geliyor.

Keyifle bağdaşan kahve hangisi?

Yeni nesil kahve tüketiminin giderek yaygınlaşmasına rağmen keyif denilince tüketicilerin aklına %39,1 ile Türk Kahvesi geliyor. Araştırmaya göre keyif ile bağdaştırılan diğer kahve çeşitleri sırasıyla; Filtre Kahve (%13,3), Latte (%10,9), Americano (%5,4), Mocha (%5,4), Espresso (%3,9), Cappuccino (%2,8), Sütlü Kahve (%2,0), Macchiato (%1,3), Soğuk Kahve (%1,3) ve Cold Brew (%1,1).

Online’da çekirdek kahvenin yükselişi dikkat çekiyor

Çay ve kahve, Türkiye’nin kültürel dokusunun ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilirken, bu içecekler arasındaki dengenin değişmeye başladığı satış rakamlarından da açıkça görülüyor. n11’in paylaştığı verilere göre, 2023 yılının başından bu yana kahve sipariş eden müşteri sayısının, çay sipariş edenlerin iki katına çıktığını açıkladı. n11’in verilerine göre en fazla kahve siparişi İstanbul’dan geliyor. Megakent, kahve satışının başını çekerken, onu ikinci sırada Ankara, baklavasının yanı sıra Menengiç kahvesiyle meşhur olan Gaziantep ise üçüncü sırada takip ediyor. Araştırmaya göre kahve türleri arasında %29 tercih oranıyla çekirdek kahvenin birinci sırada yer aldığı görülüyor. Onu %25 ile Türk Kahvesi takip ediyor. Çekirdek kahve ve Türk Kahvesi’nin ardından en çok tercih edilen kahve olarak üçüncü sırada Filtre Kahve yer alıyor. Granül kahve ve yeni nesil kahve makineleri için kapsül kahve ise tüketicinin tercihlerinde sırasıyla 4. ve 5. sırada yer alıyor.

Ülkemizdeki 61 kahve zincirinin yüzde 85’i Türk menşeli markalar

Türkiye kahve pazarının ekonomik büyüklüğünün 3 milyar TL’yi bulduğunu söyleyen Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, “Ülkemizde şu anda 61 kahve zinciri var. Bunun 53’ü, yani yaklaşık %85’i Türk menşeli markalar. Toplamda bin 580 mağaza arasında Türk menşeli markaların oranı %56. Türkiye kahve pazarı, en çok mağazası bulunan ilk 3 marka tarafından yaklaşık %44 pazar payı ile domine ediliyor. Yerli markalarımızın yurt dışında var olduğu ülke ve şube sayılarına baktığımızda ise 500 yıllık Türk Kahvesi geçmişi olan bir ülke için yeterli değil. Ancak önümüzdeki yıllarda, özellikle ikinci ve üçüncü kuşakların da masanın başına oturmasıyla bu sayıların çok daha artacağına, globalde adından başarıyla bahsettiren marka sayılarının artacağına inanıyorum. Global bir marka olmak, yurt dışında her geçen gün sayısı artan şubeler değil aynı anda üretilen sonucun etkin, istikrarlı ve katma değerli olmasıdır. Şube sayılarımızı artırırken değerlerimizi de ortaya koyabilmeliyiz. Pazarlarda yerel ve uluslararası rakiplerimizden fark yaratabilmeliyiz. Yeni konseptlerle farklı sunum ve ürünlerle pazar dinamiklerine yön verebilmeliyiz. Bu anlamda Türk Kahvesi kültürünün dünyada tanınması için çalışan markalarımızın, vakıf ve derneklerimizin de katkıları olacaktır. Yeter ki elimizdeki üretim gücü, know how, iş birliği ve Türk kahvesinin dünyadaki tanınırlığı gibi avantajları iyi kullanalım.” şeklinde konuştu.

Kahvede global marka yaratmada makineleşmenin önemine de değinen Kolbaşı, “Kahvede global marka yaratmak için atmamız gereken adım makineleşme. Ancak makineleşmeyi, basit bir şekilde ve bireysellikle ele almamamız gerek. Ülke olarak dünyanın birçok ülkesine kahve makineleri ihracatı gerçekleştiriyoruz. Yine dünyanın onlarca ülkesinde ürünlerimizle Türk Kahvesi’nin yanı sıra farklı kültürlere ait kahvelerin yapılmasını sağlıyoruz. Kahve makinelerinde son derece önemli bir know how’a, üretim gücüne sahibiz. Kahve markalarımız ve küçük ev aletleri sektörü makineleşme anlamında iş birliğine gitmeli.” dedi

Emirates yolcularına dünya standartlarında kahve sunuyor

Emirates, dinlenme salonlarında ve dünya genelinde 140 seyahat noktasına yapılan uçuşlarda servis edilen çok çeşitli özel yapım kahveleri öne çıkarıyor. Emirates, her yıl uçak içinde 17 tondan fazla kahve servis ediyor ve Lavazza, Coffee Planet, Nairobi Coffee ve Tea Company gibi çeşitli tedarikçilerle ve dünya çapında çok sayıda bağımsız tedarikçiyle çalışıyor. Yemek servisi kapsamında Ekonomi ve Premium Ekonomi yolcularına uçuşları boyunca bir veya iki kez kahve ikram edilirken, Business ve First Class yolcuları Kafeinsiz Kahve, Cappuccino, Buzlu Kahve, Espresso, Macchiato ile kakuleli ve safranlı Arap Kahvesi gibi zengin seçeneklerin yer aldığı menüden arzu ettikleri kahveyi sipariş verebiliyorlar. Bu kahveler ceviz ve akçaağaç şurubu ya da kakao ve karabiber içeren Lavazza çekirdekleriyle yapılıyor. Kahve tutkunları, ayrıca espressonun kremalı dondurma üzerine döküldüğü affogato al cafe tatlısının dahi tadını çıkarabiliyor.

Kahve Dünyası Algötür, artık vapur iskelelerinde

Kahve Dünyası Algötür, misafirleriyle şehrin her noktasında buluşmaya devam ediyor. Günde 100 binlerce kişinin geçtiği şehir hatlarında kaliteli kahveleri ve geniş ürün yelpazesiyle şimdiye kadar sunulmamış bir hizmeti getiren Kahve Dünyası Algötür Kadıköy Eminönü-Karaköy Vapur İskelesi içinde misafirleriyle buluştu. Kahve Dünyası Algötür’ün İstanbul Kitapçısı ile ortak alanı paylaştığı Kadıköy Vapur İskelesi mağazasında günün tüm öğünlerine eşlik edebilecek taptaze unlu mamul ve zengin kahve çeşitlerinden dondurma, milkshake ve fit ürünlere kadar birçok ürün bulunabiliyor. Hem İstanbul Kitapçısı’nda kitabını alıp keyifle vakit geçirenler hem de vapurla Eminönü ve Karaköy’e gidecekler; Kahve Dünyası Algötür mağazalarına özel menünün de tadına varıyor. Ayrıca açılışa özel seçili kahvelerde bir alana ikinci kahve hediye ediliyor. Kahve Dünyası Algötür önümüzdeki günlerde Karaköy ve Eminönü’nde bulunan İstanbul Kitapçıları’nda da yerini almaya hazırlanıyor.

Jumbo’dan kahveseverlere atölye

Zamansız tasarımlarıyla kahve keyfini ikiye katlamak için geniş bir ürün yelpazesi sunan Jumbo, kahve tutkunlarına İstanbul Kahve Festivali’nde unutulmaz bir deneyim yaşattı. Kahve eğitmeni Mert Sezer, Festival’deki Jumbo Kahve Atölyesi’nde kahve demleme sanatının inceliklerini paylaştı. Kahvenin sadece bir içecek olmaktan öteye bir tutku ve bir yaşam tarzı olduğunu dile getiren Jumbo Genel Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, “Zamansız tasarımlarımızla, her kahveyi bir ritüele dönüştürmeyi ve her fincanda bir sanat eseri yaratmayı hedefliyoruz. Jumbo, kendi evinin baristası olmak isteyenler için çok geniş bir koleksiyon sunuyor ve evde kahve demlemeyi keyifli bir deneyime dönüştürüyoruz.” dedi. Kahve bilgisini katılımcılara aktararak katılımcılara yeni bir perspektif kazandıran Sezer de, “Atölyelerimiz boyunca kahve tutkunlarına evlerinde en lezzetli kahveyi yapma konusunda rehberlik ettim. Jumbo’nun kahve severler için sunduğu geniş ürün yelpazesinde, kahve demlemeyi eşsiz bir ritüele dönüştürmek için her türlü detay düşünülmüş.” diye konuştu.

Kurukahveci Mehmet Efendi, Türk Kahvesi kültürünü tanıtıyor

Bölgenin en önemli ulaşım ve lojistik merkezi İGA İstanbul Havalimanı çatısı altında yolcuları kültür ve sanat ile buluşturan İGA ART ile dünyanın yaşayan en eski kahve markalarından biri olan Kurukahveci Mehmet Efendi, Türk Kahvesi kültürünün tanıtımı için bir araya geldi. Kurukahveci Mehmet Efendi’nin hazırladığı For the Love of Coffee – Kahve Aşkına başlıklı sergi, 22 Eylül tarihinden itibaren dış hatlar terminalinde, giden yolcu bölümündeki İGA ART sergi alanında ziyaretçilerini ağırlamaya başlayacak. İGA İstanbul Havalimanı ve Kurukahveci Mehmet Efendi’nın kurumsal değerleri arasında önemli bir yere sahip Türk misafirperverliğinin, sembollerinden olan Türk Kahvesi ve hikâyesi, 15 Ocak 2024 tarihine kadar yerli ve yabancı misafirlerle buluşturulacak. Kurukahveci Mehmet Efendi CEO’su Tuncer Akgün, “Kurukahveci Mehmet Efendi olarak Türk kahvesi kültürünün dünyaya anlatılması için pek çok çalışma yaptık. Her yıl yurt dışında düzenlenen pek çok fuar ve festivalde Türk Kahvesi sunumu, tanıtımı ve ikramı gerçekleştiriyoruz. Bugün Kurukahveci Mehmet Efendi markasıyla 60’tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz.” şeklinde konuştu.

Nespresso Professional’dan Antalya’ya yeni showroom

Türkiye’deki ev dışı premium işletmeler için kahve çözümleri sunan Nespresso Professional, bu alandaki özel ihtiyaçlara göre tasarladığı ve geliştirdiği ürünlerini şimdi showroom ortamında sektör profesyonelleriyle Antalya’da buluşturuyor. Showroom, Nespresso’nun ev içi ve ev dışı tüketime ait tüm kahve makinelerini, aksesuarlarını, süt köpürtücülerini ve kahve kapsüllerinin tamamını bir arada müşterileriyle buluşturuyor. Ev dışı tüketim müşterileri özenle tasarlanan deneyim alanında, kahve makinelerini kendileri test edip inceleyebilmenin ve kahvelerle tadım yapmanın ayrıcalığını yaşıyorlar. Nespresso Türkiye Genel Müdürü Adil Khammar, bu yeni showroom ile ilgili, “Türkiye bildiğimiz gibi bir turizm ülkesi ve Nespresso Professional olarak güçlü kollarımızdan biri de turizmin en önemli parçalarını oluşturan HORECA sektörü. Ev dışı tüketim alanında yer alan profesyonel müşterilerimize, daha efektif, hızlı bir şekilde, ihtiyaçlarına özel servis sağlayabilecek, haftanın yedi günü, hizmet sunacak bu eşsiz müşteri deneyim alanını Antalya’da açmış olmanın büyük mutluluğunu yaşıyoruz.” dedi.

Schafer ile kahveniz daima hazır

Yenilik ve özgün tasarım anlayışıyla bir dünya markası olma yolunda hızla ilerleyen Schafer, son teknoloji ile ürettiği yüksek kaliteli fonksiyonel ürünleriyle müşterilerinin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Bu kapsamda küçük ev aletleri kategorisinde yer alan, lezzetli ve pratik kullanıma sahip kahve makinesi modellerini tüketiciyle buluşturuyor. Schafer müşterilerine; Öğütücülü Filtre Kahve Makinesi’nden Sütlü Türk Kahvesi Makinesine uzanan farklı kahve çeşitlerini yapmaya imkân sunan ürünlerden kendilerine en uygun modelini seçmek için mağaza ve online satış noktalarına davet ediyor. Küçük ev aletleri kategorisinde yer alan Kahvecim S Otomatik Sütlü Türk Kahvesi Makinesi, sütlü Türk kahvesi pişirme özelliği ile farklı lezzetleri tercih eden kahve severleri mutlu ediyor. Schafer Kahvecim S Otomatik Sütlü Türk Kahve Makinesi, şık tasarımıyla mutfakların havasını değiştirirken, ergonomik boyutları ile bütün mutfak ve ofislerde kendine yer buluyor. Kahvecim ve Coffee Point Türk Kahvesi Makineleri ise 4 fincan Türk kahvesi yapabilme kapasitesine sahip. Schafer Barista öğütücülü filtre kahve makinesi ergonomik boyutları ile bütün mutfak ve ofislerde kendine yer buluyor.