11 Kasım 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik Son Dakika

Lojistikte vize sorunu, ihracatçıyı intermodale yöneltti

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin Türk tır sürücülerine yönelik vize engeli, intermodal taşımacılığa ilgiyi artırdı. Lojistik sektörünün yenilikçi markalarından Capella Logistics de ihracatçıların, söz konusu vize engelinden etkilenmemesi için intermodal taşımalarına ağırlık verdi. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Vize engelini aşmak için demir yolu ve Ro-Ro bağlantılı intermodal hatlarımızı güçlendiriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.

Türk tır sürücülerinin Avrupa Birliği (AB) ülkelerinden vize almakta karşılaştığı sorunlar, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı engele dönüşen vize sorunları, Türkiye’nin ihraç ürünlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) istatistiklerine göre Ocak-Mayıs döneminde Ro-Ro hatlarını kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.

Türkiye – Avrupa hattında ithalat – ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize engelinin ihracata olumsuz etkilerini minimuma indirmek için intermodal hatlarını daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro bağlantılı intermodal hatlarımıza ağırlık veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.

Hem vize engelini aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz

Almanya, Hollanda ve Belçika’ya genellikle demir yolu bağlantılı intermodal hatlarıyla taşıma yaptıklarını anlatan Aykanat, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro hattını kullandıklarını dile getirdi. Aykanat, yaygın lojistik ağları sayesinde, Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan sürücülerle gerçekleştirdiklerini belirtti.

Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna göre büyük oranda azalttığını, böylece hem vize engelini aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.

Sınır kapılarında bekleme süreleri işkenceye dönüştü

Vize sorununa ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme sürelerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve çekici sayıları da artıyor. Ancak Bulgaristan ve Yunanistan sınır kapılarındaki alt yapı hep aynı kalıyor. Bulgaristan sınırında bekleme süresinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta işkenceye dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) sıkıntıları da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.