13 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik Son Dakika

Parsiyel ve komple karayolu taşımacılığı üzerine hizmet çerçevemizi geliştirdik

Gelişim Lojistik Genel Müdürü Abdurrahman İneci’yi ağırladığımız Haziran sayımızda İneci, Gelişim Lojistik’in çözüm ortağı olduğu müşterilerine sunduğu hizmet çerçevesinden bahsederken; lojistik sektörünün yaşadığı başlıca sıkıntılara değindi.

Öncelikle Gelişim Lojistik’i biraz tanıyalım. Kaç senedir sektördesiniz, neler yapıyorsunuz?

Gelişim Lojistik’in temelleri 2003 yılında babam tarafından atıldı. Ağırlıklı olarak parsiyel ve komple karayolu taşımacılığı üzerine hizmet çerçevemizi geliştirdik. İthalat ve ihracatta başta İtalya ve Arnavutluk olmak üzere yurt dışında anlaşmalı acentelerimiz var.

Hepsi özmal ekipman olmak üzere yaklaşık 100 tane römork 55 tane çekicimiz var. Swap body ve 45’lik konteynırlarımız da mevcut ancak intermodal ya da multimodal taşımacılık üzerine değil parsiyel taşımacılık üzerine hizmetlerimizi sunuyoruz. Tren ya da gemi kullanmıyor, ağırlıklı karayolu ve Pendik’ten Roro gemileriyle Adalar dahil tüm İtalya’ya yüklerimizi götürüyoruz.

Ne tür ürünlerin taşımasını gerçekleştiriyorsunuz?

Otomotiv, araba yedek parçası, tekstil, hırdavat başta olmak üzere kuru yüklerin taşımasını gerçekleştiriyoruz.

Gelişim Lojistik çatısı altında deponuz bulunuyor mu?

İstanbul Çatalca’da 1500 m2 kapalı, 5000 m2 açık saha olmak üzere 6500 m2’lik depomuz bulunuyor. İhraç edilecek ürünleri buradaki depomuzda toplayıp yurt dışına gönderiyoruz. Ek olarak şu anda Çatalca’da kendi 10.000 m2 arazimize 4000 m2 kapalı depo inşaatımız var. Kaba inşaatı ve büyük bir bölümü tamamlandı, yakın tarihte kullanıma açmayı planlıyoruz.

Gelişim Lojistik 2024 yılına nasıl başladı?

2024 yılının ilk yarısı her sektörde olduğu gibi bizler için de karlılığın düştüğü bir dönem oldu. Navlunlarda %30’a varan gerilemeler yaşandı ama maliyetler de bir o kadar yükseldi. Şu an maliyetimizin altında olsa bile çalışmalarımızı ara vermeden sürdürmeye gayret ediyoruz.

2025’e dair planlamalarınız ne yönde seyredecek?

Sektör gelişimine bağlı olarak biz de planlamalarımızı bu doğrultuda yöneteceğiz, küçülmemiz gerekirse küçülecek, büyümemiz gerekirse büyüyeceğiz. Ancak şahsi görüşüm, sektörün pandemi döneminde çok hızlı bir şekilde büyümesi ve devamında aşağı yönlü harekete geçmesiyle herkesin biraz küçülmesi gerekli. Çünkü navlunların değişmesi gerekiyor.

Pandemi dönemi bizim sektörümüzü çok etkiledi. O dönem lojistik sektörünün iş yükü arttığında araç yatırımlarını artıran şirketler günümüzde taşıma yükleri azaldığında fiyat düşürme politikası uyguluyor. Böyle olduğunda da sektörün genelinde fiyatlar aşağı çekiliyor.

Farklı taşıma modlarına yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?

Gelişim Lojistik olarak şu an sadece karayolu taşımacılığı odağımızda. İtalya’ya çalıştığımız için hattımız itibariyle deniz yoluna da uygun bir hatta çalışıyoruz. Taşımacılık alanının dışında, bahsettiğim depo yatırımımız yakın bir zaman içerisinde hayata geçecek.

Peki lojistik sektörünün başlıca sıkıntıları nelerdir?

En başta vize sorunu gündemimizde yer alıyor. Halihazırda 65 şoförle çalışıyoruz ve 15’e yakın şoförümüz vize bekliyor. Aynı belgelere sahip iki şoförden biri onay alırken diğerine yıllardır vize alan biri olmasına rağmen inandırıcı bulunmadığı gerekçesiyle ret verilebiliyor.

Bir diğer sıkıntımız ise maalesef ülkemizde şoför yetişmiyor. Bu mesleğe sıcak bakan kimse yok artık.