21 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik

GELECEĞİN YÜK TAŞIMA MODELİ DEMİRYOLU OLACAK

2019 yılında yüzde 100 yerli sermaye ile kurularak demiryolu taşımacılığının yanı sıra demiryolu bağlantılı limanlardan multimodal taşımacılık, serbest ve gümrüklü depo yönetimi ve sigorta hizmetleri kapsamında lojistik hizmetler sunan MFA Lojistik Dış Ticaret A.Ş. adına Yönetim Kurulu Başkanı Osman Köse ile Kasım sayımızda bir araya gelerek müşterilerine sundukları hizmetleri konuştuk.

MFA Lojistik Dış Ticaret A.Ş.’yi tanıyabilir miyiz, müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?

Uluslararası demiryolu taşımacılığı alanında faaliyetlerde bulunmak üzere 2019 yılında yüzde 100 yerli sermayeye sahip bir lojistik firması olarak kurulan MFA Lojistik Dış Ticaret A.Ş., demiryolu taşımacılığının yanı sıra özellikle demiryolu bağlantılı limanlardan multimodal taşımacılık, serbest ve gümrüklü depo yönetimi ve sigorta hizmetleri kapsamında lojistik hizmetler sunmaktadır.

Türkiye’den Asya ülkelerine (İran, Türkmenistan, Kazakistan, Pakistan, Afganistan) ve Rusya ile Avrupa’ya yapılan karşılıklı yük taşımalarında Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD)’nın “Taşıma İşleri Organizatörü” olan MFA Lojistik Dış Ticaret A.Ş., söz konusu ülkelerdeki forwarder firmaları ile paydaştır.

Demiryolu taşımacılığını yaygınlaştırmayı ilke edinen şirketimiz 2021 yılında 505.000 ton taşıma gerçekleştirmiş olup, önümüzdeki yıllarda bu rakamı daha yukarılara çıkarmayı hedeflemiştir.

Demiryolu taşımacılığını tercih etmenizdeki etkenler nedir?

Karayolu taşımacılığında; maliyet, çevre kirliliği, olumsuz iklim koşullarından etkilenilmesi sonucunda transit sürenin uzaması, karşılaşılan trafik kazalarının önemli oranda can ve mal kaybına yol açması şirketimizin demiryolu taşımacılığını tercih etmesinde başlıca etkenler olmuştur.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yeni hat yapımı, mevcut hatların yenilenmesi ve bunlara bağlı olarak elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının gerçekleştirilmesi halinde geleceğin yük taşıma modeli demiryolu olacaktır.