21 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

TÜRK MARKASI COFFY’NİN, GLOBAL LİDERLER ARASINDA
YER ALMASINI HEDEFLİYORUZ

Yüzde 100 yerli ve milli sermayeyle kurulmuş bir Türk markası olan Coffy’nin global liderler arasında yer almasını hedeflediklerini belirten Domino’s Türkiye Tedarik Zinciri, Yatırımlar ve Satınalma Direktörü Muhsin Emre Çevlik, açılışını gerçekleştirdikleri ilk şubeleriyle birlikte Türk kahve kültürünün geleceğini şekillendirmek adına çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı.

Coffy markanızın ortaya çıkış hikayesi ve öne çıkan hizmetleri hakkında bilgi verir misiniz?

Pizza Restoranları A.Ş. çatısı altında ilk şubesini Ekim 2019’da İstanbul Kadıköy’de açan Coffy; “Tek Fiyatlı Dijital Kahve Noktası” konseptiyle Türk kahve kültürünün geleceğini şekillendirmek üzere yola çıktı. Yaratıcı, aktif ve yeniliklere açık ekibi, sektörde benzeri bulunmayan konsepti ve yatırımcılara sunduğu güçlü franchising sistemi ile kısa zamanda büyüme adımları attı. 7 şubemiz corporate, 18 şubemiz franchise olarak yönetilmek üzere Kasım ayı sonunda aktif şube sayımız 25 oldu. 10 şubemiz ise şantiye aşamasında. Kısa zamanda daha da hızla bir büyüme istikrarı yakalamak konusunda kararlıyız. Şu ana kadar elde ettiğimiz başarılı sonuçlar potansiyelimizin gücünü bize kanıtladı.

Kahve keyifle yudumlanan bir içecek olmanın ötesinde hayata olanca hızıyla devam edebilmek adına enerji kazanmak, yaratıcılığımızı artırmak, moralimizi yüksek tutmak için tükettiğimiz bir ihtiyaç haline geldi. Bizim amacımız kahve kültüründe yeni bir model yaratmaktı. Türkiye’de ilk defa tüm kahve çeşitlerini aynı Yüzde 100 yerli ve milli sermayeyle kurulmuş bir Türk markası olan Coffy’nin global liderler arasında yer almasını hedeflediklerini belirten Domino’s Türkiye Tedarik Zinciri, Yatırımlar ve Satınalma Direktörü Muhsin Emre Çevlik, açılışını gerçekleştirdikleri ilk şubeleriyle birlikte Türk kahve kültürünün geleceğini şekillendirmek adına çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı. fiyata sunmaya karar verdik. Bu yenilik sayesinde hem kahve deneyimini demokratik hale getirdik hem de karar verme sürecini hızlandırdık. Kahve çekirdeklerimizi Kolombiya ve Etiyopya’dan özenle harmanlayarak kaliteli kahveye herkesin ulaşmasını sağladık. Taze kahvenin yanında günlük olarak hazırladığımız tatlılar, sandviçler, çörekler ve poğaçalardan oluşan leziz ve uygun fiyatlı menümüzle damaklarda doyurucu izler bıraktık. Türkiye’nin en saygın ve bilinir tedarikçileri ile çalışarak şubelerimize yüksek standartlardaki hammadde ve malzemeleri sağladık.

Coffy olarak dijital araçlarımızı gün geçtikçe geliştirmekteyiz. Google Play ya da Apple Store’dan indirilen Coffy App uygulamamız hızlı, vakit kazandıran, kahve sırasında beklemeye son veren “Beklemeden Gel Al” özelliğiyle öne çıkarken, son derece yenilikçi bir uygulama olan Sipariş Takip Ekranları tüketicilerimizin sipariş konforunu artırıyor. Aynı zamanda Caddebostan ve Sabancı Üniversitesi şubelerinde aktif olan otonom robotlarla sipariş ve servis sistemini yaygınlaştırmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakabilme hayaliyle doğaya verilen zararın önüne geçmeyi de hedeflerimiz arasına koyarak tek kullanımlık atığı azaltmak için “kartonsuz kahve” diyoruz ve termosuyla şubelerimizi ziyaret eden tüketicilerimize indirimle hizmet veriyoruz. Bu alışkanlığın yaygınlaştırılması adına tüm şubelerimizde Coffy termoslarını da satışa sunuyoruz.

Markanızın yatırım hedefleri ve franchise sisteminden bahseder misiniz?

Bu yıl sonunda 35 şubeye ulaşacağımızı öngörmekle birlikte 2023 yıl sonu hedefimiz 100 Coffy şubesini hizmete açmak. Pizza Restoranları A.Ş.’nin 25 yıllık deneyimini arkasına alarak, yüzde 100 yerli ve milli sermayeyle kurulmuş bir Türk markasının global liderler arasında yer almasını sağlamayı hedefliyoruz ve bu yönde gerekli yatırımları yapıyoruz.

Coffy 1000 şubelik deneyime sahip bir Food-Tech şirketi olan Pizza Restoranları A.Ş.’nin markası. Arkasına büyük bir deneyimi alan Coffy, Türkiye’nin markası. Tek fiyatlı kahve noktası konseptiyle Türk kahve sektörüne devrim niteliğinde bir yenilik getiriyor, sektöre yepyeni bir alan açıyor. Yatırımcılarımız, tamamen yerli bir yatırım yaparak satınalma hacmi ile bayisine her zaman en iyi maliyetleri sağlayan ve globalleşme vizyonu olan bir sistemin parçası oluyorlar. Sektörde benzeri olmayan bu marka konsepti ve dükkan tasarım desteğiyle 36 ay gibi kısa bir süreci kapsayan payback planıyla ve son derece düşük maliyetle avantajlı bir yatırım fırsatı sunuyoruz. Franchising sürecimiz 8 aşamadan oluşuyor. Öncelikle franchise adayının başvurusu alınıyor. Mağaza ziyareti ve adaylık mektubunun imzalanmasının ardından aday fizibilite çalışması yapılıyor, ön protokol imzası atılıyor. Lokasyon seçimi ve kiralamanın yapılmasını franchise sözleşmesinin imzalanması izliyor. Akabinde kontrolümüz dahilinde inşaat ve mimari süreçler devreye giriyor. Bu sürecin sonunda açılış gerçekleşiyor. Giriş bedelimiz 10 bin dolar. Markamızın anahtar teslim yatırım bedeli ise lokasyona ve şubenin durumuna bağlı olarak değişkenlik göstermekte birlikte 75–85 bin dolar arasında. İçinde bulunduğumuz enflasyonist dönemde de özellikle artan dükkan kiralarına yönelik olarak franchisee’lerimize ciro segmentlerine göre %6’ya varan desteklerde bulunuyoruz.

Yoğun rekabetin yaşandığı kahve zinciri sektörüne dair görüşlerinizi paylaşır mısınız?

Pandemiyle birlikte yeme-içme sektöründeki daralmaya rağmen bu daralma kahve pazarına olumlu olarak yansıdı. Pandemi kahve tüketimi noktasında bir dönüm noktası oldu da diyebiliriz. Yaptığımız analizlere göre günümüzde her 10 kişiden 1’i günde 5 fincandan fazla kahve tüketiyor. %33’lük bir kesim pandemi öncesinde kahve tüketmiyorken pandemiyle birlikte tüketime başladı. Kahve, halihazırda büyüme trendini devam ettiren bir pazar durumunda. 2025’te pazarın 2021’e göre %53 daha büyük olması öngörülüyor. Kısacası Türkiye’de bu sektörün önü son derece açık. Bu umut vaat eden gelecek projeksiyonu içerisinde Coffy’yi ileri teknoloji ve uygun fiyat avantajıyla hayata geçirerek ne denli doğru bir karar verdiğimizi giderek daha iyi anlıyoruz. ‘Bizim kahvemiz ucuz değil, onlar pahalı’ diyoruz ve hem fiyatlarımız hem franchise sistemindeki gücümüz hem kaliteli çeşitlerimiz hem de teknolojik altyapımızla beraber sektöre bambaşka bir boyut kazandırıyoruz.