Küresel gıda devi Barilla Grubu, Ilaria Lodigiani’nin CMO (Chief Marketing Officer) olarak atandığını duyurdu. Sektörde 20 yıldan fazla deneyime sahip olan Lodigiani, daha önce Barilla Markasından Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyordu. Lodigiani, yeni sorumluluğu kapsamında veri odaklı bir dünyada pazarlama stratejilerine ve iş geliştirmeye liderlik edecek.
Türkiye dahil, dünya çapında toplam 30 tesisinde ürettiği ürünleriyle, her gün 100’ü aşkın ülkede milyonlarca sofraya ulaşan gıda devi Barilla Grup, CMO (Chief Marketing Officer) görevine Ilaria Lodigiani’yi getirdi.
Daha önce Barilla Markasından Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Lodigiani, 3 Nisan’dan itibaren yeni rolüyle veri odaklı bir dünyada pazarlama stratejilerine ve iş geliştirmeye liderlik edecek. Lodigiani, tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla şirketin “daha iyi bir yaşam için yemek keyfi” misyonu doğrultusunda marka yönetimine ve ürün geliştirmeye odaklanacak.
Barilla’daki yeni sorumluluğundan heyecan duyduğunu belirten Lodigiani, “Muhteşem markalarımızı daha da ikonik hale getirme ve İtalyan yemek kültürünü tüm dünyayla paylaşma fırsatına sahip olmaktan gurur duyuyorum. Bugün, kurucumuz Pietro Barilla’nın ‘Her şey gelecek için yapılır, cesaretle ilerleyin’ sözlerinden her zamankinden daha fazla ilham alıyorum.” dedi.
Pavia Üniversitesi Ekonomi mezunu olan Ilaria Lodigiani, yiyecek ve içecek sektörü başta olmak üzere yaklaşık 20 yıllık deneyime sahip. Lodigiani, 2004-2009 yılları arasında Heineken Italya’da çeşitli pozisyonlarda görev aldıktan sonra Kıdemli Marka Müdürü olarak atandı. Daha sonra Ferrero Soremartec ve Vodafone İtalya’da çalıştı. 2014 yılında ise Microsoft İtalya’ya Lumia Pazarlama Direktörü olarak katıldı. 2016 yılında Amsterdam’a taşınan Lodigiani, Global Inovasyon Başkanı rolünü üstlenmek için Heineken’e döndü. 2018’den itibaren Düşük ve Alkolsüz İçecekler Global Kıdemli Direktörü olarak görev yapan Lodigiani, endüstride gelir artışına devam eden bir kategorinin küresel gelişimini yönetti.
Barilla Grup’a 2021 yılında Barilla Markasından Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı olarak katılan Lodigiani, marka karakterinin ve görsel kimliğinin yanı sıra küresel inovasyon gündemini yöneterek, markanın globaldeki büyümesine liderlik etti. Lodigiani, yeni görevi ile Barilla markasının küresel pazarlama stratejilerine liderlik edecek ve gelişen ortamda tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için marka yönetimi ve ürün geliştirme faaliyetlerini üstlenecek.