2010 yılında konut odaklı hizmetlerle yola çıkan W Grup, geçen 15 yılda hastaneler, havalimanları, fabrikalar, AVM projeleri ve turizm yatırımlarıyla faaliyet alanını genişleterek güçlü bir marka kimliği oluşturdu. “İnsan odaklı hizmet” felsefesini her alanda benimseyen şirket, bugün Türk misafirperverliğini Dubai’den Amerika’ya taşıyacak global vizyonuyla dünyaya açılmaya hazırlanırken, Ekim sayımızın kapak konuğu olan W Grup Kurucusu Ufuk İnce, sektöre giriş hikâyelerini, sundukları entegre hizmet çözümlerini, turizm yatırımlarını ve gelecek hedeflerini okurlarımızla paylaştı.

Öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz? Kuruluş hikâyenizden bugüne uzanan yolculuğunuzu ve sektörde benimsediğiniz vizyonu bizimle paylaşır mısınız?
Şirketimizi 2010 yılında kurduk ve bu sene 15. yılımızı kutlamanın heyecanını yaşıyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana temel felsefemiz, tüm yaşam alanları için “insan odaklı hizmet” anlayışını benimsemek oldu. Faaliyetlerimize konut odaklı hizmet akışımızla başlamıştık ancak, önemli kilometre taşları ile hızlı bir dönüşüm yaşadık. Özellikle Kayseri Şehir Hastanesi ve Dalaman Havalimanı gibi büyük projelerle hizmet kapsamımızı genişleterek entegre tesis yönetimine evrildik. Bu kurumsal gelişimimizi pekiştirerek, yaklaşık 6 yıl önce turizm sektörüne giriş yaptık ve böylece hizmet sektöründe faaliyetlerimizi tamamen yeni bir boyuta taşımış olduk. İlk 5 yılda, konut odaklı hizmetlerimizde uzmanlaşarak bu alanda sektörün en iyi noktasına ulaştık. Ardından gelen ikinci 5 yıllık dönemde, odak noktamızı hastane ve havalimanı gibi büyük ölçekli projelere kaydırarak entegre tesis yönetimi alanlarında da en iyi hale geldik. İçinde bulunduğumuz üçüncü beş yıllık dönemde ise edindiğimiz bu güçlü operasyonel tecrübeyi kullanarak turizm sektörüne giriş yaptık ve burada da kısa sürede güçlü bir operasyonel yapıya erişmeyi başardık. Tüm bu yapısal büyümenin ardından, gelecek 5 yılda ise vizyonumuz; entegre tesis yönetim hizmetlerimiz ve turizm faaliyetlerimizle dünyanın çeşitli ülkelerinde varlık gösteren global bir oyuncu olmaktır.
Yönetim ve danışmanlık başta olmak üzere farklı alanlarda hizmet veriyorsunuz. Okuyucularımıza faaliyetlerinizi ve sunduğunuz çözümleri kapsamlı bir şekilde aktarabilir misiniz?
W Grup Entegre Tesis Hizmetleri olarak, 2010 yılından bu yana entegre tesis yönetim hizmetlerinde öncü olma vizyonuyla faaliyet gösteriyoruz. Bugün, Türkiye genelinde bölge ofislerimiz ve 1000’den fazla çalışanımızla; alışveriş merkezleri, hastaneler, havaalanları, konut projeleri ve üretim tesisleri gibi geniş bir yelpazede hizmet sunuyoruz. Amacımız, müşterilerimizin kendi ana işlerine odaklanmalarını sağlamak. Bir fabrikanın üretime, bir hastanenin sağlık hizmetine, bir AVM’nin ticari operasyonlarına konsantre olabilmesi için tüm tesis yönetim süreçlerini üstleniyoruz. Temizlik, güvenlik, teknik işletme ve bakım, enerji yönetimi ve çevre hizmetleri gibi alanlarda sunduğumuz entegre çözümlerle, yaşam alanlarının her yönünü profesyonel şekilde yönetiyoruz. Bizim için tesis yönetimi yalnızca operasyonel bir destek hizmeti değil; verimliliği artıran, sürdürülebilirliği gözeten ve yüksek kaliteyi garanti eden stratejik bir iş ortaklığıdır. Bu anlayışla, yaşamın olduğu her yerde daha güvenli, daha hijyenik, daha konforlu ve daha sürdürülebilir ortamlar yaratıyoruz.
Profesyonel yönetim yaklaşımınızla sektörde nasıl bir fark yaratıyorsunuz? Hizmet anlayışınızı öne çıkaran temel unsurlar nelerdir?
Hizmet felsefemizin temelinde, misafirlerimiz ile empati kurarak onlara “terzi usulü” özgün çözümler üretmek yatıyor. Sektörümüzde normalde çalışan sirkülasyonu oldukça yüksekken, biz şirketimizin kurulduğu günden bu yana, yani 10-15 yıldır bizimle olan çalışanlara sahibiz. Bu durum, bizi sadece bir iş yeri olmaktan çıkarıp, adeta bir aile haline getiriyor ve bu güçlü bağ, sunduğumuz hizmet kalitesini de doğrudan besliyor.
Portföyünüz içerisinde turizm yatırımlarınız da dikkat çekiyor. Özellikle otel projelerinizin kapsamı, hizmet standartları ve sektöre katkıları hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bildiğiniz gibi, 90’lardan bu yana 5 yıldızlı otelcilik ülkemizde oldukça hakimdi. Fakat gün geçtikçe bu tatil anlayışının yerini butik hizmetler ve farklı destinasyonları deneyimleme arzusu aldı. Biz de bu içgörüyle bir hayal ile yola çıktık: butik otellerin samimiyetini ve ilgisini bir zincir haline getirmek. Bu, farklı destinasyonlarda aynı hizmet kalitesini ve anlayışını sürdürebilmek demek. Sektöre katkımız ise yine bu özelliğimizden geliyor; misafirlerin farklı destinasyonlarda standardize edilmiş butik hizmeti alabilmesini sağlıyoruz. Şu an bu vizyonumuz doğrultusunda Cunda, Bodrum, Bozburun, Marmaris Söğütköy ve Ankara’da toplam 8 adet tesisimiz ile hizmet veriyoruz.
2025 turizm sezonunu hem ülke genelinde hem de W Grup bünyesindeki otel yatırımları özelinde nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu sezon öne çıkan trendler ve beklentiler neler oldu?
Bildiğiniz gibi 2025 yılı herkes için zor bir yıldı. Fakat turizm projelerimiz özelinde nispeten iyi bir sezon geçirdiğimizi söyleyebilirim. Bunu 2020’den bu yana oturmuş misafir profilimize ve memnuniyetten kaynaklı gerçekleşen tekrar eden konaklamalara bağlıyoruz. Bu sezon misafir tarafında öne çıkan trend ise, her zaman olduğu gibi, iyi hizmeti ve ilgiyi en iyi fiyata alma arzusu oldu. Biz de turizm operasyonlarımızda bu beklentinin karşılığını en iyi şekilde vermeye gayret ettik.
Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz neler? Hem yönetim hizmetlerinde hem de turizm yatırımlarında hayata geçirmeyi planladığınız projelerinizden söz eder misiniz?
W Grup ve turizm tarafındaki ana hedefimiz, operasyonlarımızı farklı ülkelere taşıyarak globalleşmek. Bu doğrultuda, 2026 yılında Dubai ve Amerika (Boston, Miami) gibi önemli pazarlarda var olmayı hedefliyoruz. Amacımız, Türk misafirperverliğini farklı destinasyonlara taşıyarak eşsiz bir hizmet deneyimi sunmak. Bir diğer hedefimiz ise turizm grubumuzu franchise modeli ile genişletmek olacak. Bu projenin altyapı çalışmalarını tamamladık ve 2026’da güzel haberlerle misafirlerimizin karşısına çıkmaya hazırlanıyoruz.