Kargoist İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fahri Çırak ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda Kargoist’in 2022 yılındaki büyüme oranını ve 2023 yılına dair yeni proje ile hedeflerini konuştuğumuz Çırak, aynı zamanda teknolojiye yaptıkları yatırımları da okurlarımız için aktardı.
Kargoist 2022 yılında nasıl bir büyüme performansı sergiledi, 2023 yılında büyümenizi hangi çerçevede geliştireceksiniz?
2022 yılında büyümemiz %60’ın üzerinde gerçekleşmiş olup 2023 yılı için de yine büyüme tarafında beklentimiz minimum %50 oranında. Dağıtım gerçekleştirdiğimiz il sayımızı geçtiğimiz yıl 19’dan 25’e çıkardık. 2023’ün ilk çeyreğinde hedeflediğimiz 30 il sayısına ulaştık. 2023 yıl sonunda da 45 ilin üzerinde hizmet vermeyi hedefliyoruz.
E-ticaret ile birlikte gelişen last mile alanında hayata geçirdiğiniz çalışmalardan bahseder misiniz, bu alanda sizi sektörde farklı kılan noktalar nelerdir?
Last mile tarafında teslimat odaklı çalışan bir firma olarak tahsilatsız paketlerde iade oranımız %0,5 ve altında olup, tahsilatlı gönderilerde de %3’ün altında gerçekleşmektedir. Bunun en büyük etkeni, teknoloji tarafımızın çok güçlü olması ve zamanında doğru bilgilendirmeler gerçekleştiriyor olmamızdır. 2023 yılı içerisinde teslimat modellerinde yaptığımız iş birliktelikleri ile akıllı teslimat noktaları ve esnaf teslimat noktalarını hayatımıza kazandırmış olacağız. Sadece teslimatlarda değil iade toplamalarında da bu noktaları kullanarak, sektörde iade tarafında yaşanan aksaklıklara çözüm bularak hizmet kalitesini artırmış olacağız.
Kargoist olarak müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerinizle teknolojiyi nasıl harmanlıyorsunuz, yeni yılda Kargoist bünyesinde hangi teknolojik gelişmelerle karşılaşacağız?
Sektörde uzun yıllardır hizmet veriyor olmamız ve kendimizi iyi bir noktada konumlandırmamızın en büyük etkeni teknolojiyi çok iyi kullanmamızdır. Burada özellikle teknoloji için ayrı bir birim olarak kurduğumuz AR-GE ekibimiz, Bilişim Vadisi’nde sürekli yeni projeler üzerinde çalışmakta. Ekibimizin en büyük özelliği ise; saha ile iletişimi çok güçlü olup, yapılan tüm geliştirmeleri ilk önce kendileri denemekte. Ayrıca dağıtım ağımızın çok geniş olmasından dolayı da geri bildirimlere çok değer veriyoruz. Burada yapılan geri bildirimleri de analizler yaparak kullandığımız programlara entegre ediyoruz. Bu da sahadan aldığımız gücün teknolojiye yansıması oluyor.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Hizmet sektörü alıcı memnuniyetinin en üst seviyede tutulduğu ve mücadelenin zorlu geçtiği bir kulvar. Özellikle paket dağıtımlarında her gün birbirini tekrarlayan bir iş yapıyorsunuz. Hem günü sıfırlamanız gerekiyor hem de ertesi gün bir önceki günün aynı eforunu tekrarlayıp, olası olumsuz durumların da çözümünü üretip tekrarlanmamasını sağlayarak, aynı eforda devam ettirmek gerekiyor. Bundan dolayı kendimizi sürekli dinç tutmalı ve ihtiyaçları iyi analiz ederek çözümler üretmeliyiz. Kargoist olarak bizler her geri bildirimi kimden olursa olsun önemle inceliyor, sektöre yenilik olarak ne katabiliriz diye düşünerek bunun üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyoruz.