18 Eylül 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Turizm

Erken rezervasyon için geri sayım başladı

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, yılbaşından sonrası için planlanan erken rezervasyon dönemini Aralık ayına çektiklerini açıkladı. Ayrıca Türkiye’nin önemli bir turizm ülkesi olduğunun da altını çizen Bağlıkaya, turizmi 12 aya yaymak adına alternatif turizm destinasyonlarının daha çok ön plana çıkması gerektiğini vurguladı.

Türkiye’nin önemli bir turizm ülkesi olduğunu vurgulayan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizmi 12 aya yaymak, turist sayısını da 60-70 milyonlara yükseltmek için alternatif turizm destinasyonlarının daha fazla ön plana çıkması gerektiğini dile getirdi.

Turizmde rekor yılı olan 2019 yılı rakamlarının bu yıl aşıldığını hatırlatan Bağlıkaya, “2023 yılını saymazsak 3 senedir turizm sektörü çok sıkıntılı dönemler geçirdi. Başından itibaren gittiğimiz fuarlarda ve turizm etkinliklerinde 2023 sezonunun iyi geçeceği belli oluyordu. Önümüzdeki yıllarda çok daha iyi sezonlar bekliyoruz. Cumhuriyet’in 100. yılını da rekorla bitireceğiz, bundan sonra da rekorlar ekleyerek yolumuza devam edeceğiz.” diye konuştu.

Antalya’nın turizmde marka şehirlerden olduğuna değinen Bağlıkaya, “Antalya’da yıl sonu itibarıyla 16 milyon turist hedefi var. Önümüzdeki yıllarda bu yıldan daha iyi performans bekliyoruz. Antalya doğası, kültürü, denizi, gastronomisiyle önemli bir destinasyon.” değerlendirmesinde bulundu.

Bağlıkaya, yerli turist için yılbaşında erken rezervasyon kampanyaları başlatarak, vatandaşın uygun imkanlarda tatil yapmasını sağladıklarını kaydetti. Bu yıl erken rezervasyon kampanyasını Aralık ayının ilk haftasında başlatacaklarını belirten Bağlıkaya, şunları söyledi: “Türkiye önemli bir turizm ülkesi, bir pazar kapansa, 2-3 pazar yeniden açılıyor. Türkiye’nin turizm rakamlarının düşmesi söz konusu değil. Çünkü alternatif pazarlarımız çok fazla, çok değişik yerlerden turist kabul eden bir ülkeyiz. Onun için vatandaşlarımızın çok erken davranması lazım. Yılbaşından sonra olan erken rezervasyonları aralık başına çektik.”

Konaklama tesislerinin pazarlara göre kontenjanlarını ayırdığını anlatan Bağlıkaya, sadece Türkiye pazarı için değil, her otelin kendi stratejisine göre İngiltere, Almanya, yerli turist gibi her pazara yönelik belli bir kontenjan belirlediğini dile getirdi. Bağlıkaya, yerli turiste, iç turizm için ayrılan kontenjanlar dolmadan erkenden tatil planlarını yapıp, tatillerini satın almalarını tavsiye etti.

Erken rezervasyon avantajı iç pazardaki ivmelenmeyi destekleyecek

2022 yılında erken rezervasyon kampanyası öncesinde fiyatlardaki artışa dikkat çekerek, erken rezervasyonun önemini vurguladıklarını belirten TatilBudur Satış ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, bu sayede tüketiciler nezdinde avantaj sağladıklarını belirtti. Çubuk, maliyetlerin hala artmaya devam ettiğini belirtirken tüketicilerin bugün satın almadıkları tatili yarın daha yüksek maliyete almak durumunda kalabileceklerini vurgulayarak, kredi kartlarında artan faiz oranlarıyla beraber, tüketiciye sunulan taksitle erteleme gibi kampanyaların maliyetlerde ciddi artışlar ortaya çıktığını söyledi. Çubuk, bu açıdan kış döneminin biraz yorucu geçebileceğini ancak yine de erken rezervasyon avantajının iç pazardaki ivmelenmeyi destekleyeceğini tahmin ettiklerini kaydetti.

Erken rezervasyon döneminde uygun konaklama alternatifleri

Erken rezervasyon dönemi tarihinin öne çekilerek Aralık ayına alınması turizmde hareketliliği artırdı. Yerli turistin daha uygun fiyata tatil yapmasını hedefleyen girişimin etkisiyle tatil aramalarındaki ivme de yükseldi. Türkiye’nin tatil ve villa arama platformu Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Erken rezervasyon döneminin başlamasıyla, özellikle ultra her şey dahil ve her şey dahil otel konseptinin ön plana çıktığı Kemer, Belek, Bodrum ve Fethiye’de bulunan otellerde %50’ye varan indirimlerle konaklama imkanları doğacak. Ayrıca Antalya ve Muğla’nın yanı sıra tatilseverlere erken rezervasyon döneminde uygun konaklama alternatifleri sunan Kıbrıs destinasyonun da bu sene yüksek talep alacak bölgeler arasında olduğunu öngörüyoruz.” dedi.

Erken rezervasyon dönemi iyi değerlendirilmeli

Erken rezervasyon avantajlarının, enflasyon maliyetlerinden etkilenmemek adına önemli olduğunu belirten tatil.com Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Yıl sonuna kadar %65’lik bir enflasyon öngörüsü var. Erken rezervasyon döneminde %50’ye yakın indirimler mevcut. Şimdiden tatil planlamak, tatilcilere ciddi avantajlar sunacak. ”diye konuştu. Önümüzdeki yaz döneminde maliyet artışlarının geceleme fiyatlarına yansıyacağını belirten Becer, “Erken rezervasyon dönemi tatilciler için önemli bir fiyat avantajı sağlıyor. Turizmciler de şimdiden yapılan rezervasyonla rahat bir nefes alıyor. Karşılıklı kazanç elde edilen bu dönemin iyi değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. İstenilen tesiste yer bulabilmek, uygun fiyatla rezervasyon yapmak mümkün olurken, iptal garantisi de çıkacak herhangi bir problemde sorun teşkil etmiyor. Bu dönemi hem biz acenteler, hem de otelciler iyi değerlendireceğiz.” diye konuştu.

TÜRKİYE, GASTRONOMİ TURİZMİ İÇİN ÖNCELİKLİ BİR ÜLKE

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Yönetim Kurulu Başkanı Müberra Eresin, gastronominin yerellik içerdiğini ve ihraç edilemez nitelikte olduğunu vurgulayarak turizm açısından da önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti. Eresin yaptığı açıklamada şunlara değindi: “Gastronomi coğrafi bir kimliktir ve coğrafya; tarih, etnik çeşitlilik, mutfak görgü kuralları, yaygın lezzetler ve yemek reçeteleri gastronomik kimliği belirleyen faktörler arasında. Bu nedenle gastronomi yerellik içerir ve ihraç edilemez niteliktedir. Türkiye’de gastronomi turizmine baktığımızda; Türk mutfağı yedi farklı bölgenin değişik lezzetlerini içerdiğinden, birçok çeşitte ürün sunabilme özelliği olan dünyanın en önemli ve en eski mutfaklarından birisidir. Yaşanan coğrafi bölgelerin özellikle iklimsel değişiklik göstermesi Türk mutfağını da etkilemiştir. Son yıllarda, Türkiye sahip olduğu köklü geçmişi, zengin mutfağı ve turistik çekiciliği ile gastronomi turizmi için öncelikli tercih edilen bir ülke haline geldi.

Dünya ülkelerinde turizm gelirinin önemli bir kısmını oluşturan gastronomi turizmi Türkiye’de de hâlâ gelişime açık bir alandır. Gastronomi açısından dünyadaki birçok ülkeden daha zengin bir potansiyele sahip olan Türkiye, bu özelliğini turizme yansıtmayı tamamen başardığında, ülke turizm gelirinde önemli bir artış sağlaması kaçınılmazdır. Turizm politikalarında gastronomiye baktığımızda, hikaye ve deneyim yaratmada öncelikli bir araç olduğu görülmekte, bu da iş birliği ve organize bir yönetim gücü ile mümkün. Ağırlama ve gastronomi; kamu ve özel sektör iş birliğinin en etkin ve gerekli olduğu sektördür. Dinamik ve değişken bir doğası olan turizm sektörünün ihtiyaçlarının doğru tespiti biz STK’lar tarafından kamuya anlatılmalıdır.