Ülkemizin ve bölgenin önemli limanları arasında gösterilen HOPAPORT, 2024 yılında 127 gemiye ev sahipliği yaparken, limanda yıl boyunca 566.788 tonluk operasyon gerçekleştirildi.
Ülkemizin ve bölgenin önemli limanları arasında gösterilen HOPAPORT, 2024 yılı liman bilgilerini açıkladı. Açıklanan bilgilere göre limana yıl boyunca 127 gemi yükleme ve tahliye operasyonu için giriş ve çıkış yaptı. HOPAPORT’ta 12 aylık süre içerisinde toplam 566.778 tonluk işlem gerçekleştirilirken, en düşük işlem Ekim ayında 3 gemi ve 14.752 ton ile gerçekleştirildi. Limanda en hareketli ay ise Aralık ayı oldu. Aralık ayında 2 proje kargo gemisine ev sahipliği yapan limana 16 gemi gelirken, toplamda 87.716 tonluk işlem gerçekleşti.

Aynı anda 12 gemiye ev sahipliği yapma kapasitesine sahip HOPAPORT bünyesinde tank terminali ve tahıl terminalinin aktif olarak kullanıldığı açıklanırken, tank terminalinin tüm tanklarının TP’ye kiralanmasının ardından burada da yıl boyunca 8 tanker ile 42.464 tonluk işlem gerçekleştirildi.
HOPAPORT’un önemli yatırımlarından biri olan LPG terminalinde proje dahilinde tüm yatırımların yapıldığı, gerekli izinlerin alındığı ve kısa bir süre sonra bu terminalin de kiralanarak hizmete alınabileceği ifade edildi.

HOPAPORT Genel Müdürü Meriç Burçin Özer, açıklanan rakamlar ardından yaptığı değerlendirmede Karadeniz Limanları’nın en büyük paydaşlarının Rusya ve Ukrayna olduğunu belirterek, iki ülke arasında devam eden savaşın özellikle tahıl terminalini ve kömür trafiğini olumsuz etkilediğini belirtti. Bu nedenlerden ötürü liman için belirledikleri hedefe ulaşamadıklarını ifade eden Özer, “Tüm bu olumsuzluklara rağmen limanımız bünyesinde yapılması gereken yatırımları ve yenileme çalışmalarımızı yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Limanımızda temel hedefimizi ürün çeşitliliğini artırmak üzerinde kurduk. Lojistik departmanımızın bu konuda yaptığı çalışmalar ve girişimler ile bu konuda önemli yol aldık. 2025 yılında limanımızda işlem yapılan ürün çeşitliliğini de daha da artırarak hedeflerimize ulaşma noktasında tüm departmanlarımız çalışmaya devam ediyor.” şeklinde konuştu.

Liman ciddi bir ekonomik katkı sağlıyor
HOPAPORT’un kurumsal yapısı ile ülke, bölge, Artvin ve Hopa için ciddi anlamda ekonomik haraketlilik ve istihdam sağlayan konumu ile değerlendirmenin ve sahiplenmenin önemine değinen Özer, “Limandaki hareket demek başta ilçe ve bölge nakliye sektörü için yarattığı iş potansiyeli ile ciddi ekonomik katkı sağlamaktadır.
Biz HOPAPORT olarak gelişen dünya ekonomisi içinde hak ettiğimiz yeri almak istiyoruz. Bunun önemli bir yolu da demiryolu ağı bağlantımızın kurulmasıdır. Hopa Batum Demiryolu projesi ülkemizin vazgeçilmez projesi olarak görülmelidir. Kafkasya coğrafyasında oluşan 300 milyar dolarlık pazardan ülkemiz de hak ettiği payı alacaksa, bunda Hopa Batum Demiryolu projesinin önemli rol oynayacağı kanısındayım.
Çin’den Avrupa’ya ulaşacak demiryolu ağının Hopa durağında Avrupa’ya ulaşmada HOPAPORT üzerinden denizyolu ile sürenin daha da kısaltılmasının tartışıldığı bugünlerde, bu projenin hayata geçirilmesinde tüm yetkililerin projeye sahip çıkmalarını bekliyoruz.
Biz HOPAPORT olarak sorumluluğumuzun bilinci içinde, yarınların ülkemiz ve Hopa için daha da güzel olması için aralıksız çalışmaya devam ediyoruz.” dedi.


