13 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Fintech

MİSYONUMUZ; EN HIZLI, EN GÜVENLİ VE EN YAYGIN HİZMETİ SUNMAK

PayPorter – Hızlıpara Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. Genel Müdürü İzzet Metcan fi rma olarak fintek dünyasına dair hayata geçirdikleri yatırım ve yeni dönem projelerinden bahsederken; Türkiye’nin fintek ekosisteminde sektörü tüketiciler nezdinde daha yaygın hale getirerek güçlendirmeye yönelik atılması gereken adımları anlattı.

Tüketicilerin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştıran bir sistem olarak öne çıkan ve büyük bir yükseliş yaşayan fintek ekosistemine dair PayPorter’ın hayata geçirdiği yatırımlardan bahseden PayPorter – Hızlıpara Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. Genel Müdürü İzzet Metcan, “PayPorter olarak halen 185 civarı ülkeye anında ve uygun fiyatla para göndermek ve adınıza gelen parayı tamamen ücretsiz olarak alabilmek mümkündür. ‘Paranın olduğu her alanda en hızlı, en güvenli ve en yaygın hizmeti sunmak’ misyonu ile uluslararası para transferi ve ödeme alanında yatırım ve projelerimizi hayata geçiriyoruz. Markalarımızdan kuikpara ise dijital bir cüzdan uygulamasıdır. Kullanıcıların cep telefonları üzerinden hızlı ve güvenli uluslararası para gönderme-alma, fatura ödeme gibi işlemleri 7/24 ve anında kolayca yapmasını sağlar. kuikpos markamız ile sunduğumuz sanal POS çözümleri, tek bir entegrasyonla tek çekim, taksitli satış ve güvenli ödeme alabilme imkanı sunarak tüketicilere ve işletmelere değer katmaktadır. Önümüzdeki dönemde başta ön ödemeli kart olmak üzere yeni projelerimizi hayata geçireceğiz.” dedi.

2022 yılında 90 milyon dolara yakın yatırımın gerçekleştiği Türkiye fintek ekosisteminde sektörü tüketiciler nezdinde daha yaygın hale getirerek güçlendirmeye yönelik atılması gereken adımlara da değinen Metcan, “Tüm dünyada finansal tüketiciler finansal hizmetleri diledikleri anda, en kolay ve en uygun fiyatla kullanmak istiyorlar. Türkiye’deki durum da bundan farklı değil. Ancak ülkemizde finteklerin henüz yeteri kadar tanınmaması ve bankalar kadar güven veren kuruluşlar olarak görülmemesi önemli bir sorun olarak karşımızdadır. Özellikle finansal alanda hizmet sunan ödeme ve elektronik para hizmeti sunan şirketlere güven duyulması için en önemli görev, sektörün temsilcisi olan Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (TÖDEB) ile denetleyici kuruluş olan Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB)’na düşüyor.” şeklinde konuştu.

Metcan, atılması gereken adımları ise şöyle sıraladı:

– Sayısı 80’i bulan kuruluşlar denetleyicilerin zorlaması olmaksızın belli standartlara gelmek için birlikte hareket etmeli.

– Ürün ve hizmetlerin nihai tüketiciler tarafından erişimini artırmak ve kolay ulaşılmasını sağlamak önemli adımlardan biridir.

– Ürün ve hizmetlerin süreç tasarımlarını “içeriden dışarıya” değil “dışarıdan içeriye” doğru yaparak tüm süreçlerin şeffaflığını sağlamak ve müşteriye göstermek çok önemlidir. Müşteri bir hizmet aldığında sadece fiyatını değil sürecin nasıl çalıştığını da görebilmeli ve takip edebilmelidir.

– Gerek kişisel gerekse finansal verilerinin gizliliğine özen gösterildiği konusunda tüketiciye güven verilmelidir.

– Müşteri desteği ve iletişim kanallarının sürekli açık olması güvenle ilgili pek çok sorunun giderilmesine katkı sağlayacağı gibi, müşteriden alınan geri bildirimle

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir