19 Şubat 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Kapak

130’DAN FAZLA ÜLKENİN İHTİYAÇLARINI KARŞILIYORUZ

Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Güney Amerika ve Asya satış kanallarında 130’dan fazla ülkede katma değerli ürünlerin ihtiyaçlarını karşılayan Öztiryakiler, satışlarını istikrarlı bir şekilde büyütmeye devam ediyor.

Marka olarak 2022 yılının ilk yarısındaki ihracat rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz? Ağırlıklı olarak hangi ülkelere ihracat gerçekleştirdiniz?

Öztiryakiler olarak, Ozti markamızla Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Güney Amerika ve Asya’da satış kanallarımızla 130’dan fazla ülkede katma değerli ürünlerimizle ihtiyaçları karşılıyor, satışlarımızı istikrarlı şekilde büyütüyoruz. Çalışan kapasitemiz ve kalitemizle, dünya standartlarına uygun şekilde gelişen bir firmayız. Dünya markası olarak yurt dışındaki iş ortaklarımızın kalite ve beklentilerini karşılıyor olmamız bizi küresel pazarda ileriye taşıyor. Dünyada Öztiryakiler’in marka bilinirliği, Avrupa’da ilk 10’da dünyada ise ilk 15’in içinde yer alıyor diyebiliriz. Aynı zamanda ihracat rakamlarımıza baktığımızda da ülkemizde kendi sektöründe en fazla ihracat yapan markayız. Her yıl İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) tarafından düzenlenen İhracatın Metalik Yıldızları ödül töreninde, Öztiryakiler Endüstriyel olarak Mutfak Ürünleri kategorisinde ihracattaki başarımız ile 1.lik ödülüne sahip olduk.

Türk endüstriyel mutfak sektörünün, dünyadaki rakipleri ile karşılaştırdığınızda avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Rakiplerimize karşı yüksek avantajları olan bir dönemdeyiz. Dünyaya en çok çeşidi, en kısa zaman diliminde ve en uygun fiyatlarla üreterek iş ortaklarımıza sunuyoruz. Küresel pazarda bu başarımız hızla yayılmış durumda. Dünyadaki satıcıların Çin ile olan nakliye problemlerinden ve ilişkilerin kopukluğundan dolayı Türkiye’ye olan talepleri artmış vaziyette. Böyle bir durumda dünyanın her zaman B planı konumundayız. Biz endüstriyel mutfak sektöründe Avrupa’nın ikinci sırasında yer alan bir ülkeyiz. Ama bazı dezavantajlarımız var. Bunlar hammaddeyi üretememek ve hammadde üzerindeki vergiler. Aynı zamanda ara mamul konusunda da bazı eksiklerimiz var. Bunların yapılması halinde avantajlarımız ve dezavantajları birbirlerini götürecekler. Ama özetle, biz mutfak sektörü üretiminde dünyada önemli yer tutan bir ülkeyiz ve bu konuda oldukça başarılıyız.

Üretim konusunda ne gibi adımlar atılmalı, üreticilere hangi konularda destek sağlanmalıdır? İhracatçı bir marka olarak kamu otoritesinden beklentileriniz nelerdir? Size göre sektörün öncelikli sorunları nasıl çözülebilir?

Üretim konusunda sanayicilerimizin gelişen ihracat rakamlarına baktığımızda, dünyada bugüne kadar geçirdiğimiz zaman diliminden (pandemi süresince) farklı olarak belki yakın zamanda ihracatta bir miktar yavaşlama gözlemlenebilir. Ancak yine de biz üretimimizi arttırmak isteyen, yatırım yapan bir sanayici grubuyuz. Dolayısı ile bu sanayicilere fabrika alanları konusunda destek olunması lazım. İhracata dönük yatırımlara destekler veriliyor ancak bunların daha da farklılaştırılması ve çoğaltılmasında fayda var. Finansa erişim konusunda bazı kolaylıklara ihtiyaç var. Dünya konjonktürünün getirdiği olumsuzlukları yenmenin yolu üretmekten geçiyor. Bizim marka olarak beklentimiz diye bir şey yok. Hiçbir zaman sektörümüzden ayrı bir konum beklemedik, yine beklemeyiz. Yani bütün taleplerimiz ve isteklerimiz sektörün tamamı içindir. Bu sektör kendini geliştiren, dünyaya tanıtan ve hep birlikte olduğumuzda güçlü olduğumuzu ortaya koyan bir misyona sahiptir. Biz her zaman diğer rakiplerimizle ve diğer sektör temsilcileriyle birlikte hareket ediyoruz, etmeye devam edeceğiz.