4 Mart 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Ekonomi Son Dakika

2022 YILINDA YATIRIMLAR HIZ KESMEDEN SÜRDÜ

Türkiye ekonomisine katkı sağlayan ve yurt dışında yüksek değerde yatırımlara imza atarak potansiyelini yükselten firmalar, 2022 yılında bünyesinde büyüme adımlarını hızlandırmak adına yatırımlarını hız kesmeden sürdürdü. Ülke ekonomisine sağladıkları katkıyla başarılı bir yılı geride bırakan markaları sizlerle buluşturduğumuz Aralık sayımızda, değerli yöneticilerle 2023 yılına dair hedeflerini de konuştuk.

YERLİ ÜRETİMDE BİRİNCİYİZ VE KATEGORİLERİMİZİN LİDERİYİZ

Beyaz Kağıt A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Doğrul dergimize özel gerçekleştirdiği 2022 yılı performans değerlendirmesinde; “2022 yılı bizim için, bulunduğumuz her kategoride lider olduğumuz ya da liderliğe oynadığımız başarılı bir yıl oldu. Bugün yurt içinde yaklaşık 55 bayiye ulaştık. 72 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunun dışında Fas, Irak, Lübnan, Özbekistan ve Rusya’da ülke müdürlüklerimiz bulunuyor. AB ülkelerine daha hızlı ve yaygın tedarik sistemi için Hollanda’da da kendi depomuzu kurduk. 2022 verilerine göre, Peros ve Asperox markalarımızla ciromuzun yaklaşık %25’i ihracat olarak gerçekleşiyor.” dedi. 

Gelecek yıla dair hedef ve amaçlarını da açıklayan Doğru; “Türkiye’de üretimi olmayan, dünyada ise çok kısıtlı üretilen bir kategori olan bulaşık makinesi kapsülünün üretimine başlıyoruz. Hedefimiz, yerli hammadde ile %100 yerli üretim yapmak ve bu ürünü daha uygun fiyatla tüketiciye sunmak. Nisan ayında üretim tesislerinin açılışını yapacağız. Ülkemizde ilk kez bulaşık makinesi kapsülü üretimi olacak. Bu yatırım bize de ülkemize de büyük bir hediye. Yerli üretimde birinciyiz ve kategorilerimizin lideriyiz.” diyerek sözlerini bitirdi.

TÜRKİYE’DE DAHA FAZLA BÜYÜMEK İÇİN YURT DIŞINA AÇILIYORUZ

Dağ Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Doğan Dağ 2022 yılı değerlendirmesinde; “İstanbul ve Konya’da arazi ve proje yatırımlarımız oldu. Emlak Konut’un Küçükçekmece Gölü’nün hemen yanında başlattığı yeni projenin 1. etabının 1. kısmını 5 milyar 115 milyon TL’lik teklif ile aldık. Kasım ayında ise EPP’nin İstanbul Sancaktepe’deki ihalesini 1 milyar 682 milyon TL’lik teklif ile kazandık. Holding olarak şu anda 2.5 milyar TL’lik taahhüt projelerimizi sürdürüyoruz.” dedi.

Önümüzdeki yıl için yurt dışı hedef ve amaçlarından da bahseden Dağ; “2023-24 yılları için yurt dışında da konut üretmeyi hedefliyoruz. Şu anda Danimarka’da Kopenhag; Almanya’da ise Münih, Stuttgart, Berlin ve Frankfurt aktif çalışmalarımızın olduğu yerler. Yurt dışına açılmamızın sebebi, Türkiye’de daha fazla büyümek. Bu noktalarda 2023 yılında planlanmak üzere arsa maliyeti 150 milyon Euro olan bir yatırım planlıyoruz. Eş zamanlı olarak da Türkiye’deki yatırımlarımızı devam ettireceğiz.” şeklinde konuştu.

DÜNYA ÇAPINDA BİR TÜRK MARKASI OLMAK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Hotelya Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Yüksek Mimar Zümrüt Doyran 2022 yılı çalışmalarından ve önümüzdeki yıl hedeflerinden şu sözlerle bahsetti: “2022 yılı Hotelya’nın özellikle yurt dışı projelere odaklandığı bir yıl oldu. Yurt içinde biraz daha seçici duruma geldiğimiz için özellikle isim olarak referanslarımıza eklediğimiz beş yıldızlı otel projelerinde olmayı tercih ettik. ABD’de bulunan 18 projenin teslimi yapıldı. ABD’nin yanı sıra 2022 yılı içinde en yoğun olarak Katar, Almanya, Avusturya, Özbekistan projelerimizin teslimatları yapıldı. Nijerya, Yunanistan, Etiyopya, İsrail gibi ülkelerden farklı gruplarla ileriye yönelik ortaklık anlaşmalarımızı gerçekleştirdik. Hedefimiz, bu başarıyı her yıl daha da artırarak ileriye götürmek. Bugüne kadar olduğu gibi 2023 yılında da üretim ve ihracat odaklı büyüyerek, Hotelya ile dünyadaki tüm 5 yıldızlı otel projelerine ulaşmak ve dünya çapında bir Türk markası olmak için çalışmaya devam edeceğiz.”

2022’DE BAŞARILI BİR HALKA ARZ GERÇEKLEŞTİRDİK

Kimpur CEO’su Cavidan Karaca; “Türkiye’nin yüzde yüz yerli sermayeli poliüretan sistemleri üreticisi Kimpur olarak, istikrarlı büyümemizdeki ivmeyi artırmaya ve büyük ölçekli atılımlarımıza 2022’de de devam ettik. 28 Nisan’da 957 milyon TL tutarında gerçekleştirilen satışla ve yüzde 27,15 oranındaki paylarımızın satışıyla başarılı bir halka arz gerçekleştirdik. Rekabet avantajı sağlayan teknolojilerimiz, inovasyonlarımız ve stratejilerimizle satış miktarımızı ve toplam satışlar içindeki ihracat payımızı, yıl sonunda önemli ölçüde artırmayı hedefliyoruz. İstihdamımızı da buna paralel %15’lik bir artış ile kapatmayı hedefliyoruz. 2022 yılında özellikle üretim verimliliği sağlayan, sürdürülebilir, sektöründe benzersiz ürünleri portföyümüze kattık. Savunma sanayine yönelik çalışmalarımızı hızlandırırdık ve yeni birçok iş birliği için temel hazırladık. Mevcut ihracat ülke portföyümüzü genişlettik. Avrupa, İngiltere ve Amerika pazarlarında etkinliğimizi ve pazar payımızı arttırdık.” diyerek 2022 yılı çalışmalarından bahsetti.

Karaca; “Letonya’da ve Rusya’daki yatırımlarımız dışında, Mayıs 2022’de Düzce’de temelini attığımız, yıllık kapasitesi toplam 65 bin ton olması planlanan üretim fabrikamızla; 5 bin tonluk yeşil ürün gamı kapsamında PET artıklarından sentezlenerek üretilen geri dönüşüm tesisi ve polyester poliolü ile 10 bin tonluk ek ‘eva granül hammadde’ üretim kapasitesine 2023-24 döneminde ulaşmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik hedeflerimiz kapsamında Düzce’deki yeni üretim tesisinde geri dönüşüme odaklandık. 2023 yılında da aynı ivmeyi koruyarak yatırımlarımıza devam edeceğiz.” şeklinde konuşarak 2023 hedeflerinden de söz etti.

KURUMSAL YEMEK PAZARINA DEĞER SUNMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Meal Box CEO’su Murat Demirhan yaptığı değerlendirmede; “2022 yılı, özellikle pandemi sonrasında hızla değişen ihtiyaç ve beklentilere paralel, “paketli yemek markası” tanımından sıyrılıp, kendimizi “kurumsal yemek markası” olarak konumlandırdığımız bir yıl oldu. Değişen dünya düzeninde dinamikler de hızla değişiyor. Kurumlar, hem çalışan memnuniyetini üst seviyede tutmak hem de maliyetlerini azaltmak istiyor. Biz de talebe ve beklentiye yönelik çözümler geliştirmeye odaklanıyoruz. Ofislere dönüşün yaşandığı bu dönemde işverenler, öğle yemeği sorununu daha az maliyete çözecek arayışlarına girmişken, mutfaklarını yeniden açan iş yerlerine maliyet avantajı sağlayan, çalışanları ise mutlu eden yeni bir uygulama başlattık. “Ofis Restoranları” kavramını Türkiye’ye taşıdık. Premium Ofis ilk restoranımız oldu. Buradan sonra gelen taleplere göre yeni ofis restoranları devreye sokacağız. Önümüzdeki yıl İstanbul’da en az 10 yemekhaneyi daha dönüştürecek ve ofis restoranlarının sayısını artıracağız.” şeklinde konuştu. Demirhan; “Önümüzdeki yıl, ilk iş modelimiz olan tek seferlik paket yemek servisi alanına da güçlü bir dönüş yapacağız. Ayrıca yemek ödeme sistemi için farklı bir projeyi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Hedeflerimiz büyük. İlkleri hayata geçiren bir marka olarak kurumsal yemek pazarına değer sunmaya devam edeceğiz.” diyerek sözlerini bitirdi.

YAZILIM VE PROFESYONEL HİZMETLER İHRACATINA AĞIRLIK VERECEĞİZ

Procat CEO’su Tarkan Ersubaşı 2022 yılını değerlendirdiği açıklamasında, “Procat olarak 2022 yılında lokasyon sayımızla birlikte hizmet verdiğimiz müşteri sayımızı ve istihdamımızı artırmaya, teknoloji ihracatı konusunda yeni atılımlar yapmaya odaklandık.” diyerek, “Hizmet ihracatı vizyonumuzla uluslararası saygın şirketler ile iş ortaklıkları kurmayı hedefledik ve bu yolda ilerliyoruz. Bunun ülke ekonomisinin büyümesine olan katkısını ve önemini çok iyi bildiğimiz için son birkaç yıldır yatırımlarımızı bu strateji doğrultusunda yapıyoruz.” dedi.

Ersubaşı, 2023 yılına dair yen, projeleriyle ilgili de şu açıklamada bulundu: “2023 yılında da yurt dışına hizmet ihracatına ağırlık vereceğiz. Butik ve kaliteli hizmeti uzun süreli bir iş birliği ortamında almak isteyen firmalarla olan iş birliklerimizi güçlendireceğiz. Sektörümüzde fiyatın değil katma değerin, kalitenin öne çıkması için gereken tüm çalışmaları ve programları destekleyeceğiz. Teknolojiye ve yetkin insan kaynağına yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Çalışan sayımız 1.000’in üzerine çıkacak. Yurt dışında yeni bir lokasyon açma hedefimiz var. Yazılım ve profesyonel hizmetler ihracatına ağırlık vereceğiz. Startup destekleme programı başlatıyoruz. Uluslararası piyasalarda aktif büyüme potansiyeli olan firmalara hizmetlerimizle destek olup büyümelerine katkı sağlayacağız.”

2022 BİZİM İÇİN DOĞRU ZAMANLARIN YILI OLDU

Spectrum Brands Türkiye Ülke Müdürü Ilgaz Güler, 2022 yılını kendi bünyeleri dahilinde doğru zamanların yılı olarak değerlendirdi. Güler sözlerinde; “2022 yılı, birçok sektör için çok zorlayıcı geçti. Enflasyonun ve TL’deki ani değişimlerin yarattığı bir ortamda herkes bildiği güvenli limanlardan uzaklaşarak doğru yatırımlara, doğru stratejilere yönelmeye çalıştı. Bizim için de doğru stratejilerin, doğru büyüme kanallarını zamanında aktive etmenin önemini bir kez daha gördüğümüz bir yıl oldu. Hedeflerimizi tutturmanın yanı sıra, üzerine de çıkabildiğimiz için sektörden ayrıştığımız yerler oldu. Bunu sağlamadaki en önemli iki unsurun hem pazarlama kanalını geçtiğimiz senelere göre daha aktif kullanmamız hem de dağıtım ağımızı daha efektif hale getirmemiz olduğunu söyleyebilirim.” ifadelerini kullandı.

2023 öngörülerinden de bahseden Güler; “Sektör adına doğru fiyat stratejilerinin ve doğru ürün gamını piyasada bulundurmanın önemi bir kez daha anlaşılacak. Kendime gelecek olursam, 2023 yılında 2022’deki şok dalgasının rüzgarını ardıma alarak değişime ve değişimin getirdiği sonuçlara kucak açacağım bir yıl olacağını öngörüyorum. Böylelikle hem bireysel hem de sektörel boyutta değişimin ve gelişimin, geçtiğimiz yıl yapılan yatırımların geri dönüşlerini çıplak gözle görür halde olacağız.” diyerek sözlerini tamamladı.

2023’TE DE ÇOKLU KANAL STRATEJİMİZ İLE BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ

2022 yılını nasıl geçirdiklerini ve 2023 yılı hedef/ yatırımlarından bahseden Tchibo Türkiye Satış Direktörü Cenk Rodoslu; “2022 yılında kahvelerimizi daha fazla tüketiciye ulaştırabileceğimiz yeni satış kanallarımıza yatırım yaptık. Hem geleneksel ve ulusal kanal odaklı hem de mağaza odaklı yatırımlarımıza devam ettik, yılı hedeflerimizin üzerinde tamamladık. Kendi mağazalarımıza ve e-ticaret kanalımıza yaptığımız yatırımların yanı sıra çoklu kanal stratejimizle büyümeye ve yeni ürünleri lanse etmeye odaklandık. Mevcut satış kanallarımızdaki penetrasyonumuzu artırırken FİLE marketleri, Teknosa gibi farklı noktalarda yerimizi alarak daha fazla noktada müşterilerimizi kahvelerimizle buluşturduk. Petrol Ofisi iş ortaklığımızı daha da geliştirerek 400’dan fazla noktada müşterilerimizin seyahatlerine lezzet katmaya devam ettik. Yeni lansmanını yaptığımız kahvelerimizle gerçek kahve lezzeti çeşitliliğimizi zenginleştirirken yıl içinde farklı kategorilerden yeni kahve makinelerini de lanse ettik. 2023 yılı büyüme planlarımızın odağında yine mağazalarımız ve kahve ile ilgili yatırımlarımız olacak. 2023 yılında da çoklu kanal stratejimiz ile büyümeyi sürdüreceğiz. Müşterimizin yönünü çevirdiği her noktada olmaya, müşterilerimizle buluştuğumuz yeni kanallarımızın sayısını artırmaya devam edeceğiz. Dinamik ve yenilikçi iş modelimizle satış kanallarımızı ve yeni iş birliklerimizi genişleteceğiz.” diyerek sözlerini noktaladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir