Kargoist, yeni açacağı şubeler ile birlikte mikro dağıtım tarafında ve esnaf teslimat noktalarında Kargoistbox kutularını koyarak, partnerlik ile birlikte teslimat çeşitliliğini artıracak. Kargoist Kurucu Ortakları Alim Yazılı ve İshak Temel ile Eylül sayımızda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
Kargoist’ten bahseder misiniz, sektörde nasıl bir eksikliğin hissedilmesi sonucunda Kargoist’in hikayesi başladı?
Alim Yazlı: Kargoist 2012 yılında kurulmuş olup sektörde butik hizmet anlayışı ile iş ortaklarına çözüm üreten ve mutluluk taşıyan bir firmadır. Bizler özellikle teslimat odaklı çalışarak e-ticaret tarafında satış yapan firmaların satış kaybının önüne geçecek şekilde %99,8 teslimat performans göstermekteyiz. Bununla birlikte taşıdığımız paketlerin teslimatındaki mutluluklara tanık oldukça işimizi ve görevimizi daha da çok sevmekteyiz.
İshak Temel: Yaptığımız görüşmelerde kargo firmalarının hizmetleri konusunda aldığımız geri bildirimlerin en başında mevcut firmaların, firma çalışma sürelerine göre hiç esneklik sağlamaması ve akabinde hizmet kalitesindeki olumsuz durumlarından bahsediyorlardı. Hemen hemen görüştüğümüz tüm firmalarda bu tarz geri bildirimleri toparlamıştık. Bizler ne yapabilirizi değerlendirirken çalıştığımız firmalardan bir tanesi bizim İstanbul içerisinde dağıtım yapmamızı rica etti. Bu rica ile birlikte bizlerin de düşüncesinde olan bu fikri canlıya alarak ilk dağıtımımıza İstanbul’da başladık.
Teslimat çeşitleriniz nelerdir, güvenli bir teslimatın ana unsuru Kargoist için nedir?
İshak Temel: Sektörde ulusal ve global öncü birçok tekstil, ayakkabı, kitap, ev grubu, hızlı tüketim ve lojistik firmalarının alıcılarına teslimatlarını gerçekleştirmekteyiz. İş ortaklarımıza standart teslimat hizmetlerinin yanında gün içi teslimat, randevulu teslimat, ertesi gün teslimat, mağazalardan alıcılara teslimat, kapıdan iade toplama, mağazalardan mağazalara teslimat ve ayrıca yoğunluklarında ekstra çalışma planlaması yaparak özel teslimatlar ile çözümler üretmekteyiz. Kargoist olarak güvenli bir teslimatın ana unsuru verilen taahhütlere uyulmasıdır. Bundan dolayı bir paketi teslim aldığımızda o paket artık bize bir emanet almış olup bu bilinçle en hızlı şekilde alıcaya ulaştırıyoruz.
Türkiye’de hangi lokasyonlara dağıtım hizmeti sağlıyorsunuz, bu alanda yeni yatırımlarınız neler olacak?
İshak Temel: Şu anda 24 ilde hizmet vermekteyiz. Bu illerin e-ticaretteki payı ise %70’in üzerindedir. Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde hizmet veriyor ve hızlı bir şekilde hizmet verdiğimiz il sayılarımızı artırıyoruz.
Alim Yazlı: 2022 yılı içinde yine önceki yıllarda olduğu gibi 2 katın üzerinde bir büyüme oranı hedeflemekteyiz. 2023 yıl içerisinde 81 ilde dağıtım yapacak bir yapıya döneceğiz. Yeni açacağımız şubeler ile birlikte mikro dağıtım tarafında, esnaf teslimat noktalarında, Kargoistbox kutuların konulmasında ve partnerliklerimizin de artmasıyla teslimat çeşitliliğimizi artıracağız. Sürdürülebilirlik içinde Türkiye’de ilk scooter ile kargo dağıtım yapan firma olarak burada dağıtım yaptığımız il sayısını artıracağız.
Sektörde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileriniz neler?
İshak Temel: Sektörde temel sorunlardan bir tanesi cutoff sürelerinin sürekli olarak esnetilmeye çalışılması. Bu süreler sürekli değişiklik gösterdiğinde iyi bir planlama yapılamamasına sebep olmaktadır ve tüm işleyen süreci çok olumsuz etkilemektedir. Son aşama teslimat tarafında teslimat modellerinin çoğaltılması gerekiyor. Dar kapsamlı teslimat modellerinde maalesef paketlerin teslim edilemeden geri gelmesi söz konusu oluyor. Bu da gönderici firmaların satış kaybına sebebiyet veriyor. Bundan dolayı last mile hizmeti veren firmalar bizler gibi çok çeşitli hizmet verebilmelidir.