19 Nisan 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Ekonomi Gündem-1 Son Dakika

ABD’liler Çin E-Ticaret Sitelerine Akın Ediyor

Gümrük tarifelerinin artacağı endişesiyle harekete geçen Amerikalı tüketiciler, uygun fiyatlı ürünlere ulaşmak için Çin merkezli alışveriş uygulamalarına yönelirken, platformlara olan talep rekor seviyelere ulaştı.

Amerikalı müşteriler, uygun fiyatlı çanta, yoga pantolonu ve aksesuarlar gibi ürünleri daha uygun fiyata satın alabilmek için Çin merkezli e-ticaret uygulamalarına yöneliyor. Yükselen gümrük tarifeleri nedeniyle yerli platformlarda fiyatların daha da artacağı endişesi, bu yönelimi hızlandırıyor. Mobil analiz firması SensorTower’ın verilerine göre, Çinli platformlarda satılan ürünlerin uygun fiyatlarını ve kalitesini tanıtan TikTok videoları büyük ilgi gördü. Bu videolar, Amerikalı kullanıcıları DHgate gibi uygulamaları indirmeye teşvik etti. Sonuç olarak, DHgate Apple’ın ABD App Store’unda en çok indirilen ücretsiz uygulamalar arasında ikinci sıraya yükseldi.

TikTok Videoları Çinli Satıcılara Yönlendiriyor

DHgate’in yanı sıra, Alibaba’nın Taobao’su ve Shein de ABD App Store’da en çok indirilen alışveriş uygulamaları listesine girdi. Çinli tedarikçiler TikTok’ta, Avrupa menşeli lüks markaların ürünlerinin aslında Çin’de üretildiğini savunan videolar paylaşarak kullanıcıları doğrudan üreticilere yönlendiriyor. Bu içeriklerde, web sitesi bağlantıları ve iletişim bilgileri yer alıyor. Örneğin, “Hermes’e servet ödemenize gerek yok, Birkins ve Mini Kelly’lerinizi yaz için şimdi alın” başlıklı bir TikTok videosu DHgate üzerinden satılan çantaları tanıtarak viral oldu.

Üç Dolara Lüks Görünümlü Ürünler

DHgate uygulamasında, orijinal fiyatı 1.490 dolar olan Louis Vuitton Pochette cüzdanın sahte bir versiyonu yalnızca 3,24 dolara satışa sunuldu ve 100’ün üzerinde sipariş aldı. Benzer şekilde, perakende fiyatı 98 dolar olan bir çift Lululemon yoga pantolonu 13 dolara satılıyor ve uygulama verilerine göre 10 binden fazla sipariş almış durumda.

Tedarikçilere “Tarife Eskort Planı” ile Destek

Artan uluslararası satışlarla birlikte DHgate, geçtiğimiz hafta tedarikçilere hitaben bir açık mektup yayımladı. Mektupta, “Tarife Eskort Planı” çerçevesinde lojistik, sübvansiyon, trafik desteği ve diğer teşviklerle satıcıların maliyet baskılarını azaltmayı ve satışlarını dengelemeyi hedeflediğini duyurdu.

30 Milyon Ürün, 2,6 Milyon Tedarikçi

DHgate, yılda ortalama 30 milyondan fazla ürünün çevrim içi satışına ev sahipliği yapıyor. Şirket, 2,6 milyon kayıtlı tedarikçiyle yaklaşık 200 ülke ve bölgeye hizmet veriyor. Ayrıca 10’dan fazla yurt dışı deposu ve 100’den fazla lojistik hattı ile global operasyonlarını sürdürüyor.

“Dişi Jack Ma”nın Kurduğu Platform

2004 yılında kurulan DHgate’in arkasındaki isim, Çin’in ilk e-ticaret sitelerinden biri olan joyo.com’un kurucu ortağı Wang Shutong. Amazon tarafından satın alınan joyo.com’dan sonra kendi platformunu kuran Wang, teknoloji dünyasında “Dişi Jack Ma” olarak anılıyor. Wang, kariyerine Microsoft ve Cisco gibi global teknoloji şirketlerinde başladı.