Kasım sayımızda dergimizde ağırladığımız Atawich Kurucusu Ata Ghoutbi ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Atawich’in yeni yatırım hedeflerini ve İran’dan yurt dışına açılma kararlarında ilk tercihlerinin neden Türkiye pazarı olduğunu konuştuk.
Atawich olarak Türkiye’ye yatırım yapma kararınızın çıkış noktası neydi?
Uzun süren stratejik planlar, ülke ziyaretleri ve hazırlıklar sonrasında dünyaya açılan kapının Türkiye olduğu belirlendi. 2021 yılında Atawich Türkiye’de ilk şubesini Bakırköy İncirli caddesinde açarak globalleşme yolunda ilk adımını attı. Türkiye, Atawich için önemli bir ülkeydi. Bunun sebeplerinden birisi, kültürel yakınlık ve insani değerlerdeki sıcaklık iken bir diğeri ise Avrupa’ya komşu güçlü jeopolitik konumuydu.
Bugün Atawich Türkiye’de 12’si aktif, 8’i tadilatta olan 20 şubesi, 1 üretim tesisi ve 1 genel merkez binası ile ilk yıl hedefi olan 35 şube sayısına yaklaşıyor. Eş zamanlı olarak Almanya’da 1’i faaliyete geçecek ve 2’si tadilat sürecinde olan 3 şubesi ile de Avrupa’da büyüme adımlarını da çoktan attı.
Yatırımcılar neden Atawich ailesine katılmalılar? Atawich’in farkı nedir?
Atawich’in sloganı “Lezzetli Bir Dev” iken mottosu ise 3M olarak kısalttığımız “Mutlu Müşteri, Mutlu Franchise ve Mutlu Personel”dir. Franchise sistemimizdeki ana amaç, franchisee’lerimizin her zaman mutlu ve memnun olarak yatırımlarını kazançlara dönüştürmelerini sağlamaktır. Atawich’in tüm iş süreçlerindeki ve özgün franchise sistemindeki sunduğu tüm olanaklar kapsamında 2 ana hedefi bulunmaktır. Bunlardan birincisi, global çapta büyümeyi sağlam adımlarla ve aynı görüş doğrultusunda birleşen franchise bayileri ile sürdürmek iken; bir diğer amaç ise, marka değerini en yüksek restoran zincirlerinden birisi haline gelmektir.
Bu kapsamda Atawich franchise sisteminde konsept “Her şey dahil, anahtar teslim ve 0 riskli” olarak konumlandırılmıştır. Franchise sistemimizin ana hatları ile özellikleri şunlardır:
1 Mağaza kiralama ve kiralatma süreçleri yönetilir.
2 Mağaza dekorasyon ve tadilat süreçleri yönetilir.
3 Mağaza ekipmanların temini ve kurulumu gerçekleştirilir.
4 Gerekli resmi başvuruş süreçleri yönetilir, danışmanlık verilir.
5 Gerekli tüm tasarım, giydirme ve matbaa süreçleri yönetilir.
6 Mağazaya özel P&L, rekabet, kârlılık vb. analizleri yapılır.
7 Şube özelinde ilk hammadde tedariği gerçekleştirilir.
8 Şube özelinde ilk 3 ay kesintisiz reklam ve PR desteği verilir. Sonrasında ise marka reklamları ve PR çalışmaları kesintisiz devam eder.
9 Personel istihdamı şube açılışından 1 ay önce yapılır. Bu 1 aylık sürede personeller standart eğitimlerden ve mevcut şubelerde oryantasyonlardan geçer. Şube personellerinin bu 1 aylık maaş ve SGK giderleri Atawich Genel Merkez tarafından karşılanır. 100 Risk Sistemi ile Atawich,
10 günlük arka arkaya yapılan ciro ile hesaplanabilen bir sistem doğrultusunda aylık ciro garantisi sunar.
11 İşletme sözleşmesi ile şubenin işletilmesi yönündeki soru işaretleri giderilir.
12 Sürekli AR-GE ile ürün geliştirme, çeşitlendirme, menü güncelleme vb. gibi operasyonları sürekli yönetir.
13 Markanın sürekli güçlü, bilinir ve yüksek memnuniyetle karşılanması için sürekli güncel kalır.
14 En kısa sürede yatırımcının sermayesinin geri dönüşünü sağlamak.
15 %100 yatırım güvenliği sağlamak.
Markamız bünyesinde, garsonundan en üst düzey yöneticisine kadar aynı heyecanı ve alanında kalifiye yetenekleri barındıran genç, dinamik ancak ciddi ve ayakları yere basan bir ekibi barındırıyor. Bunun yanında markanın doğduğu İran’da mevcut 100’ü aşkın şube, 15.000 m2’lik fabrikamız, tedarik zincirinin her halkası için kurulmuş sistemler ve şirketlerimiz ile birlikte, 20 yılı aşkın sektörel tecrübemizi kullanarak Türkiye’deki yapılanmamızı çok daha güçlü şekilde gerçekleştiriyoruz. Yatırım gücümüz, uzman ekibimiz ve dünya genelinde 8000’i aşkın çalışma arkadaşımız ve Türkiye’de kısa vadede gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ile rüştünü ispat eden bir markayız. Tüm bu altyapı neticesinde hiçbir markanın sunmadığı büyük fırsatlar ve olanakları franchise bayilerimize sunabiliyoruz. Tüm dünyada uyguladığımız benzersiz ve yatırımcı dostu franchise sistemimiz ile yatırımcıya 0 riskli bir gelecek kurmayı vadedebiliyoruz.
Neden bu alanda bir yatırım yapılmalı diye bir soru akla geliyor. Bunun cevabı oldukça basit. Yatırımcıların endişe duyduğu alanlardan birisi riskli yatırım endüstrileridir. Yüksek risklerin olasılığı ve rekabetçi satış piyasası, girişimcilerin herhangi bir yatırım yapmadan önce en iyi yatırım seçenekleri konusunda uzmanlara danışmalarına neden olmuştur. Çoğu danışmanlık firması tarafından sağlanan istatistiklere göre gıda endüstrisine yatırım yapmak, en az riskli ve en kârlı yatırım seçeneklerinden biri olarak kabul edilmektedir. Ayrıca yemek her zaman güzeldir! Yemek ile ilgili alınan hizmet kadar verilen hizmet de keyiflidir. Bu nedenledir ki, teknik olarak da insani olarak da yemek sektörüne yapılan yatırım büyük ölçüde verimli ve kazançlıdır.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir ?
Atawich olarak kısa vadede İstanbul’da 100’ün üzerinde şubeye ulaşmak ve eş zamanlı olarak Anadolu’nun büyük şehirlerinde de şubeleşme çalışmalarımıza hız vermek istiyoruz. Aynı zamanda Avrupa’da da şube açmaya devam edeceğiz. Almanya’da başlayan Avrupa yolculuğumuz, diğer ülkelere de hızlıca yayılacaktır. Atawich olarak, orta vadede Türkiye, Avrupa ve İran’da 1000 şube hedefi ile ilerliyoruz. Uzun vadede ise hedefimiz çok daha büyük.