Multinet Up Üye İş Yeri ve İş Birlikleri Genel Müdür Yardımcısı Erem Çakıroğlu, Multinet Up’ın tasarruflu gider yönetimi hizmetlerini ve yeni ürünü MultiCar+’ın şirketlere sunduğu avantajları Hizmetix Şubat sayısına aktardı.
Öncelikle, Multinet Up kimdir? Faaliyetlerinizden genel olarak bahsedebilir misiniz? Kaç kullanıcınız var?
Multinet Up, başlangıçta ofis çalışanlarının öğle yemeği ihtiyacına çözüm sunmak amacıyla yola çıkan fakat daha sonra, yemek kartı çözümüne ilaveten, kurumsal hediye, akaryakıt, konaklama gibi ihtiyaçları da kapsayan yan hak çözümleri geliştiren ve bu alanda yenilikçi ürün ve hizmetleriyle sektörüne liderlik eden bir şirket. Faaliyetlerimize 1999 yılında başladık. Şu an şirketlere yan hak çözümleri sunan kapsamlı bir platform olarak hizmet veriyoruz. 550 çalışanımız ile Türkiye genelinde 1,5 milyondan fazla aktif kart kullanıcısına, üye iş yeri ağımızdaki 57 binden fazla işletmeye ve 37 binden fazla kurumsal müşteriye hizmet veriyoruz.
Birçok kişi Multinet Up’ı yemek kartı ürünüyle tanıyor. Fakat kurumsal hediye, akaryakıt, konaklama ve filo çözümlerine uzanan geniş bir hizmet yelpazeniz var. Multinet Up ekosistemindeki diğer ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Haklısınız, birkaç yıl öncesine kadar birçok kişi bizi yemek kartı ürünümüzle biliyordu çünkü yemek kartı bizi kitlelere duyuran ilk ürünümüz. MultiNet’le bugüne dek 10 milyondan fazla kullanıcıya hizmet verdik. Dolayısıyla yemek kartıyla özdeşleşmiş bir marka olduk. Bununla beraber MultiNet haricinde birçok çözümüz var. Örneğin çalışan motivasyonu ve teşvik uygulamaları kapsamında çalışan memnuniyetini artırmak isteyen her ölçekten firmaya, zaman ve %45’e varan vergi avantajı ile tasarruf sağlayan, kurumsal hediye ve sosyal yardım çözümümüz MultiGift, çalışanların işverenleri tarafından kendilerine tanımlanan hediye bakiyesini, istedikleri gibi yönetebilecekleri kurumsal hediye mobil uygulamamız MultiFlex, müşterilerimizin Shell güvencesiyle şirket akaryakıt giderlerini kolayca yönetebilmelerini sağlayan Kurumsal Akaryakıt Çözümüz MultiPetrol, Türkiye genelinde 1200 oteli kapsayan dijital seyahat platformumuz MultiTravel gibi çözümlerimizle şirketlerin birçok farklı alandaki giderlerinin avantajlı bir şekilde yönetilmesini sağlıyoruz. Çalışana bağlı giderlerin yönetiminin yanı sıra çoğu KOBİ ve mikro işletmeden oluşan üye iş yerlerimize fayda sağlayacak ödeme sistemi çözümümüz MultiAvantaj ile işletmelerin operasyonel giderlerinin maliyet avantajıyla yönetilmesini sağlıyoruz. Platformumuzu müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda yeni ürünler ve iş birlikleri ile sürekli olarak geliştiriyoruz. Örneğin geçtiğimiz ay, yeni filo çözümümüz MultiCar+’ın ilk hizmeti araç yıkmayı devreye aldık. Şu an 700 araç yıkama noktasında hizmet sunuyoruz.
Artan maliyetler şirketleri her alanda verimli ve yönetilebilir çözümlere sevk ediyor. Multinet Up ürünlerinin şirketlere sağladığı maliyet avantajını biraz açabilir misiniz? Nasıl bir tasarruf imkânı sunuyorsunuz?
Kesinlikle, özellikle pandemiyle birlikte bugüne dek gelinen süreçte maliyet yönetimi her zamankinden daha fazla önem kazandı. Verimlilik ve tasarruf tüm sektörlerde, ölçek fark etmeksizin tüm şirketlerde işverenin en önemli gündem maddeleri arasına girdi. Biz Multinet Up olarak istiyoruz ki firmalar kendi iş süreçleriyle ilerlerken, içerde yer alan operasyonel işlerle de ilgilenmek zorunda kalmasın. Tek bir platform üzerinden, örneğin çalışanının öğle yemeğinden akaryakıt harcamasına, iş seyahatlerindeki konaklamasından araç yıkamasına aklınıza gelebilecek birçok maliyet kalemini tasarruflu bir şekilde yönetebilsin. Bu amaçla; kurumsal iş birlikleri geliştirerek kampanyalar sunuyoruz, anlaşmalı kurumlarla indirimli fiyatlara tedarik sağlıyoruz. Bununla beraber tüm süreçler uçtan uca dijital bir ortamda, kolayca yönetilebildiği için firmaların operasyonel süreçlerini neredeyse tamamen ortadan kaldırıyoruz. Aynı şekilde muhasebesel süreçleri ciddi oranda sadeleştiriyoruz ve firmaların, vergi avantajlarından etkin bir şekilde yararlanmasını sağlıyoruz. Ayrıca işverenlerin kolayca ve diledikleri zaman erişebilecekleri detaylı raporlar ile görünmeyen giderlerin açığa çıkmasına yardımcı oluyoruz. Kısacası çözümlerimiz sayesinde işverenler, aynı anda zamandan ve maliyetten tasarruf ediyor. Öte yandan bu çözümlerin son kullanıcısı olan şirket çalışanları ise onları mutlu edecek çeşitli kampanyalardan yararlanmaktan, tüm işlemleri kullanıcı dostu dijital bir deneyimle kolayca gerçekleştirebilmekten ötürü oldukça memnun oluyor. Çalışan memnuniyetinin yarattığı verimlilik artışı da iş hedeflerinin gerçekleşmesine önemli bir katkı sunuyor.
Verimlilik ve kontrol yetkinliği, filo yönetimlerinde de ön plana çıkıyor. Bu alana yönelik devreye aldığınız, yeni ürününüz MultiCar+’dan bahseder misiniz? Kullanıcılara neler vadediyor? Sağladığınız faydalar ve avantajlar neler?
Biraz önce de değindiğim üzere çalışan giderlerinin tek bir platform üzerinden kolay ve etkin yönetimi için sunduğumuz çözümlerin kapsayıcılığını, paydaşlarımızın ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli geliştiriyoruz. Yaptığımız araştırmalar doğrultusunda Kurumsal Filo sahibi firmaların ihtiyaçlarını gidermeye odaklandık. MultiCar+’ı da bu amaçla devreye aldık. MultiCar+ aslında bir Filo Yönetim Platformu. Şirketlerin filo araçları özelindeki ihtiyaçlarını tek bir platform altında, düşük maliyetle ve verimli bir şekilde karşılanmasını sağlıyoruz. Örneğin MultiCar+ Araç Yıkama hizmetimiz ile 700 farklı araç yıkama noktasında şirket araçlarının yıkama ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Burada araç filosunun büyüklüğü önemli değil. İster 1 aracınız olsun ister 1000 aracınız olsun yararlanabiliyorsunuz. MultiCar+ kurumlar vergisinde %25 ve KDV’de %20’ye varan vergi avantajları sunuyor. Ayrıca raporlanabilir altyapı ve aylık tek fatura ile muhasebe yönetimi sağlıyoruz. MultiCar+, sadece bir araç yıkama hizmeti değil, aynı zamanda şirketlere özel avantajlar ve kolaylıklar sunan kapsamlı bir filo çözümü.
Önümüzdeki süreç için filo çözümleri özelindeki hedefleriniz neler?
Şu anda hizmet verdiğimiz alanlar yıkama, araç takip, HGS, akaryakıt, uzun ve kısa dönem kiralama. Bu sene içinde Elektrikli Filolara tek fatura altında şarj alımı imkânı sağlayacağımız bir özellik devreye alacağız. Ayrıca bakım ve onarım, yol yardımı, lastik değişimi gibi ürünler de eklenecek ve bunların hepsi tek bir platform, ödeme yöntemi ve fatura altında buluşacak.