7 Eylül 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

BİZİM TOPTAN EDT KANALINDAKİ YATIRIMLARIYLA GELİŞMESİNİ SÜRDÜRÜYOR

Bizim Toptan EDT & Kurumsal Satış Direktörü Hasan Bakırcı ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Bakırcı; önemli satış kanalları arasında yer alan Ev Dışı Tüketim sektörüyle ilgili hayata geçirdikleri yenilik ve avantajları okurlarımız için aktarırken, turizmdeki gelişmelerin sektörü ve Bizim Toptan’ı nasıl etkilediğine de değindi.

Turizm sektöründeki rekor turist sayıları ile yeme-içme sektöründeki artan yeni yatırımlar Ev Dışı Tüketim (EDT) sektörüne de olumlu yansıyor. Bizim Toptan olarak yaklaşan yaz sezonuna nasıl hazırlanıyorsunuz? EDT sektörü için 2023 yılı sizce nasıl geçecek?

Türkiye’nin en büyük ve en yaygın organize toptan marketi olarak oteller, restoran ve kafeler, işletme mutfakları, akaryakıt istasyonları, hastane ve okullar gibi kurum ve işletmelere hizmet verdiğimiz Ev Dışı Tüketim (EDT) sektörü bizim en önemli satış kanallarımız arasında yer alıyor. Bu kanaldaki pek çok müşterimize ‘Professional Sales Force’ (PROSAF) satış destek ekibimiz vasıtasıyla ulaşıyoruz. Uzman PROSAF ekiplerimiz sahada müşterilere birebir ziyaretler yaparak sipariş süreçlerini uçtan uca yönetiyor. Böylece müşterilerimize tek noktadan neredeyse ihtiyacı olan tüm ürün portföyünü temin etme imkanı sağlarken stoklarını, maliyetlerini ve zamanlarını doğru yönetmelerine destek oluyoruz. PROSAF, Türkiye’nin 70 ilinde bulunan 116 operasyonu vasıtasıyla 81 ildeki müşterilerimize hizmet veriyor. Hizmet kalitemizin hep çok yukarda olması en önemli önceliklerimizden. PROSAF ekibimizin Türkiye’nin dört bir yanındaki faaliyetlerinde de çıtayı hep çok yukarda tutuyoruz. Ticaretimizin sadakate dayalı olduğunun bilinciyle çalışıyor ve müşteri memnuniyetini çok önemsiyoruz. Müşteri verisini sürekli analiz ediyor, tüm satış kanallarımızda düzenli olarak müşteri memnuniyeti ölçümlemeleri gerçekleştiriyor, çalışma süreçlerimizin tamamını müşteri ihtiyaç ve beklentilerine göre gözden geçirip geliştiriyoruz. Yapay zeka destekli pazarlama modellerimizle müşterimizi daha iyi anlayıp ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için çalışıyoruz.

Yakın zamanda müşterilere yerinde teslimat imkanı sağlayan PROSAF web sitemizi de yenileyerek kullanıma sunduk. Bu sayede müşterilerimiz, artık isterlerse bu adresten kendi siparişlerini kendileri de oluşturarak yine PROSAF’ın pek çok hizmetinden yararlanırken, sipariş sürecini daha da hızlandırabiliyor. Kendilerine özel sunulan kampanyalar ve farklı ödeme ve teslimat avantajlarından yararlanıyorlar. Böylece müşteriler dijital siparişin hızından faydalanmanın yanı sıra PROSAF ve Bizim Toptan’ın sunduğu tüm imkanları kullanmaya da devam ediyor.

450’den fazla tedarikçiden temin ettiğimiz 7 binden fazla ürünün yer aldığı ürün portföyümüz ile sıvı yağ, kuru gıda ve bakliyat, atıştırmalıklar, soğuk ve sıcak içecekler, şarküteri ve kahvaltılık ürünler, et ve et ürünleri, kağıt ve temizlik ürünleri, kişisel bakım ürünleri gibi pek çok kategoride ürün tedariki sağlıyor, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarının tek noktadan giderilmesine katkı veriyoruz. Müşterilerimiz siparişlerini bize PROSAF ekiplerimiz vasıtasıyla yüz yüze ulaştırabildiği gibi dijital platformlarımız veya telesatış kanalımız aracılığı ile de ulaştırabiliyorlar.

EDT sektörü için çok önemli olan yaz sezonuna girmek üzereyiz. Pandemiden sonra geçen yıl EDT sektörü önemli bir canlanma yaşadı. Bu sene de yerli ve yabancı turistlerin artmasıyla birlikte hareketli bir sezon bekliyoruz. Biz de tüm birimlerimiz, mağazalarımız ve çalışma arkadaşlarımızla beraber yeni sezonu karşılamak için heyecanlıyız ve hazırız.

Yaz sezonunda rutin operasyonlarımıza ek olarak deniz taşımacılığında çalışan kaptanlar, tur/organizasyon şirketleri, tekne sahipleri gibi marin müşterilerimize özel hizmet veriyoruz. Marin müşterilerinin siparişleriyle ilgili en önemli beklentisi tüm ürünleri tek noktadan, tek tedarikçiden, hızla ve beklemeden teslim almak. Biz de gün içinde istenilen terminde hızlı teslimat modelimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Müşterilerimize kendilerine özel “Marin Kart” vererek de özel avantajlarımızdan haberdar olmalarını sağlıyoruz.

Markaların beklentileri odağında geliştirdiğiniz çözümlerden bahseder misiniz, ürünlerinde farklılık isteyen müşterileriniz için özel reçeteler, şeflere özel etkinlikler düzenliyor musunuz? Ürünlerinizi deneyimleme fırsatı sunuyor musunuz?

Müşterilerimize pazardaki güvenilir ve bilinen markalardan oluşan ulusal/uluslararası pek çok ürünün yanı sıra kendi öz markalı (Private Label & Exclusive) ürün portföyümüzü de sunuyoruz. Müşteri bazlı portföy yönetimi anlayışımız ile EDT kanalı için temel hedefimiz profesyonel müşterilerin mutfak ihtiyaçlarına özel ürünler geliştirmek. Sektör dinamiklerine göre müşterilerimizin ihtiyaçları için en doğru ve kaliteli ürünleri portföyümüze katmak için çalışıyoruz. Aytaç, Ülker Bizim, Besler, Natura, Altınhasat, Ömür, Ona, Halk, Alpella, Vanesa, Komili, Obaçay, Marifet, Halk Narita, Süzz, Rox, Karbeyaz, Yuvam, Afiyet, La Luxe, Atlas ve Bizz Cafe markalarından oluşan öz markalı ürün portföyümüzün satış rakamları birçok kategoride yüksek hacme sahip. Öz markalı ve bize özgü markalı ürünlerimizde birinci ve ana odağımız kalite standartlarımızın korunması ve standartların sürekliliğinin sağlanması. Bu nedenle sürekli olarak kendi mutfağımızda ürün geliştirme/iyileştirme çalışmaları yapıyor, aynı zamanda scoring (puanlama) çalışmaları da gerçekleştiriyoruz. Bizim Toptan olarak kalite güvence prosedürlerine ve sağlık standartlarına uygun ürünler üretmeye son derece dikkat ediyoruz.

Rekabetçi fiyatları ve yüksek kaliteleri ile öz markalı ürünlerimizin performansını, kullanım kolaylıklarını ve maliyet avantajını müşterilerimizle paylaşıyor, birebir yerinde demo çalışmalarıyla ürünleri tanıtıyoruz. Bu ürünlerimizin tüm pazarlama mecraları ve ticari mecralarda iletişimini yaparak da tüketicide farkındalık ve marka bilinirliğini artırmaya gayret ediyoruz.

Ayrıca şeflerimizle müşterilerimize özel markalı ürünlerimizi tanıtmak için rutin ziyaretler gerçekleştirerek demo çalışmaları yapıyor, böylece müşterilerimizin beklenti ve taleplerini anlık olarak öğrenme avantajına sahip oluyoruz. Müşterilerimiz de ihtiyaçları olan ürünlerle ilgili bilgi alarak bu ürünleri PROSAF avantajlarıyla portföylerine katma fırsatı buluyor.

EDT müşterilerimizi bölgesel olarak özel konseptlerde mağazalarımızda ağırlayarak ürün portföyümüz, hizmetlerimiz ve kendilerine sağladığımız avantajları anlatıyoruz. Örneğin yakın zamanda Şanlıurfa’da EDT müşterilerimiz için gerçekleştirdiğimiz ve çok keyifli vakit geçirdiğimiz bir buluşmada misafirlerimize şeflerimizin kendi ürünlerimizi kullanarak yaptığı birbirinden farklı lezzetleri sunduk. Misafirlerimiz ürünlerimizin kalitesini, performansını, kıvamını bire bir deneyimleme imkanı buldu. Biz de bu konularda kendilerine bilgiler aktardık. Bir başka etkinlikte ise Konya’da düğün yemeği konsepti ile sunum yaparak düğün salonu işletmelerine ve düğün yemeği organizasyon firmalarına yine ürünlerimizi tanıtıp anlattık. Katılımcılara ürünlerimizin maksimum kalite ve verimlilik sağlamasının yanı sıra maliyetten de tasarruf sağladığını ikramlarımızla gösterdik ve ürünlerimizle ilgili bilgi aktardık. Çeşitli bölgelerde gerçekleştirdiğimiz bu etkinliklerin devam etmesini planlıyoruz. Bundan sonra da farklı yörelerde EDT müşterilerimizle kahvaltı, otel buluşması, fast food tadımı vs. gibi ayrı konseptlerde bir araya gelerek hem ürünlerimizi tanıtacağız hem de müşterilerimizin beklentilerini dinleyeceğiz.

EDT kanalındaki müşterilerimiz için ürün çeşitliliğini artırmaya ve ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünleri uygun fiyatlarla konumlandırmaya devam edeceğiz. Bu alanda yeni projeleri hayata geçirerek, yenilikçi proje ve hizmetlerle satış kanallarımızı geliştirip büyüteceğiz. Yüksek müşteri memnuniyetimizle tüm kanallarda müşterimizin yanında olmayı sürdüreceğiz