Bizim Toptan CEO’su Hüseyin Balcı’yı ağırladığımız Ocak sayımızda sürdürülebilir gıda ve gıda tedariki konusunda Bizim Toptan’ın geliştirdiği politikayı aktaran Balcı, yerel üretimle birlikte sürdürülebilirliğe yönelik hayata geçirdikleri projeleri okurlarımızla paylaştı.
Bizim Toptan olarak resort turizminin yapıldığı kıyı kentlerimizdeki yapılanmanız, verdiğiniz hizmetler konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz? Yeni mağaza açılan/açılacak kentler var mı?
Bizim Toptan olarak 72 ilde 184 mağazamızla Organize Toptan Ticaret sektöründe mağaza sayısı bakımından en büyük ve erişilebilirlik açısından en yaygın firmayız. Geniş operasyon ağımız ve uzman ekiplerimizle Türkiye’nin 81 iline ürün tedariki gerçekleştiriyoruz. Aralık ayında açtığımız Çerkezköy mağazamız ile mağaza ağımızı daha da genişlettik. Türkiye çapında yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Mağazalarımızın bulunduğu şehirler arasında deniz turizminin yapıldığı pek çok güzide kıyı kentimiz de yer alıyor. Tüm Türkiye’de olduğu gibi bu şehirlerimizde de otellerden restoranlara yüzlerce kuruma hizmet veriyor, ürün ve hizmet kalitemizle müşteri memnuniyetini çok yukarıda tutuyoruz. Oteller, restoran ve kafeler, işletme mutfakları, akaryakıt istasyonları, hastane ve okullar gibi kurum ve işletmelere hizmet verdiğimiz Ev Dışı Tüketim (EDT) sektörü bizim en önemli satış kanallarımız arasında yer alıyor. Bu kanaldaki pek çok müşterimize uzman satış destek ekiplerimiz vasıtasıyla ulaşıyoruz. Ekiplerimiz sahada müşterilere birebir ziyaretler yaparak sipariş süreçlerini uçtan uca yönetiyor. Böylece müşterilerimize tek noktadan neredeyse ihtiyacı olan tüm ürünleri temin etme imkanı sağlarken stoklarını, maliyetlerini ve zamanlarını doğru yönetmelerine destek oluyoruz. EDT kanalındaki gücümüz, uzmanlığımız ve erişimimiz; bağlı bulunduğumuz Yıldız Holding bünyesinde 40 yılı aşkın tecrübesiyle profesyonel mutfak ve işletmelere yönelik dağıtım ve lojistik faaliyetleri yürüten g2m’yi devralmamızla daha da arttı. Geniş bir satış ve distribütörlük ağı bulunan g2m’nin bünyemize katılmasıyla beraber iki şirketin ürün portföyü, müşteri erişimi, depolama, tedarik ve lojistik kabiliyetleri birleşti. Daha kapsamlı bir faaliyet alanına sahip olduk. EDT sektöründeki lider oyuncu konumumuzu daha da güçlendirdik.
Yaz sezonunda; rutin operasyonlarımıza ek olarak deniz taşımacılığında çalışan kaptanlar, tur/organizasyon şirketleri, tekne sahipleri gibi müşterilerimize de özel hizmet veriyoruz. Turizm açısından çok değerli olan Göcek Marina ve Pendik Marina, hizmet verdiğimiz en önemli lokasyonlar arasında yer alıyor. Gün içinde istenilen terminde hızlı teslimat modelimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Böylece müşterilerimiz sipariş ettikleri tüm ürünleri tek noktadan, tek tedarikçiden, hızla ve beklemeden teslim alabiliyor. Müşterilerimize kendilerine özel “Marin Kart” vererek de özel avantajlarımızdan haberdar olmalarını sağlıyoruz.
Bizim Toptan ‘kaliteli ve ekonomik ürünler’ prensibinden hareketle farklı kanallarda müşterilerine hizmet sunuyor. Horeca kanalına sunduğunuz ürün gamında nasıl bir üretim ve tedarik zinciri yönetimi gerçekleştiriyorsunuz? Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarınızı anlatır mısınız?
Müşterilerimize pazardaki güvenilir ve bilinen markalardan oluşan ulusal/uluslararası pek çok ürünün yanı sıra, kendi öz markalı ürün portföyümüzü de sunuyoruz. Bizim Toptan olarak toptan satış fiyatlarıyla müşterilerimize sunduğumuz gıdadan temizliğe yaklaşık 8 binden oluşan geniş bir ürün portföyüne sahibiz.
Horeca kanalı için temel hedefimiz profesyonel müşterilerin mutfak ihtiyaçlarına özel ürünler geliştirmek. Aytaç, Ülker Bizim, Besler, Natura, Altınhasat, Ömür, Ona, Halk, Alpella, Vanesa, Komili, Obaçay, Marifet, Halk Narita, Süzz, Rox, Karbeyaz, Yuvam, Afiyet, La Luxe, Atlas ve Bizz Cafe markalarından oluşan öz markalı ürün portföyümüzün satış rakamları birçok kategoride yüksek hacme sahip. Müşterimiz yüksek kaliteli ürünleri mümkün olan en uygun fiyatlarla alma imkanı buluyor. Özel markalı ürünlerimizi tanıtmak için şeflerimizle beraber müşteri ziyaretleri gerçekleştirerek demo çalışmaları yapıyor, müşterilerimizin beklenti ve taleplerini anlık olarak öğreniyoruz. Ürünlerimizin performansını, kullanım kolaylıklarını ve maliyet avantajını müşterilerimizle paylaşıyoruz.
Karbon ayak izi dünyamızın en kritik konularından biri ve bu konuda kurumlara da düşen çok önemli görevler var. Bizim Toptan olarak sektörde bu farkındalığımızı Sürdürülebilirlik Endeksinde yer alarak aslında ortaya koymuş durumdayız. Geçen sene 6. Sürdürülebilirlik Raporumuzu yayınladık. Her yıl Sürdürülebilirlik Komitemizde dönem içerisindeki hedeflerimizi belirliyoruz. Çevresel etkimizi düşürüp sosyal faydamızı artıracak çalışmaları gündeme alıyoruz. Örneğin, 2023 yılında plastik kullanımını düşürmek için yeni paketleme çözümleri devreye aldık. En önemli faaliyetlerimizden biri geçen sene devreye aldığımız Gebze mağazamızdaki Güneş Enerjisi Sistemi (GES) gibi çatılarına kurduğumuz güneş panelleriyle, ihtiyaç duyduğu enerjinin tamamını güneşten karşılayan mağaza sayımızı artırmak olacak. Bir diğer odak alanımız da tedarik süreçleri. Artan gıda maliyetleri, akaryakıt fiyatları ve iş gücü maliyetleri, tedarikte verimliliği zorunlu kılıyor. Biz de uzun yıllardır bu konuda önemli adımlar atıyoruz. Özellikle yeni mağazalarımız, mağazacılığın yanı sıra aynı zamanda depo, dağıtım ve toplama merkezi olarak hizmet veriyor. Online ticarette daha maliyetli olan kargo operasyonları yerine en yakın mağazadan dağıtım projemiz gibi çalışmalarımız sürüyor. Çeşitli bölgelerde hizmet verdiğimiz Bizon elektrikli araçlarımız ile bir günde teslimat sağlıyor, karbon salımını düşürüyoruz.
Tarım üretiminde sürdürülebilirliği destekliyor, “Ülker Bizim Topraklardan” pirinç ve bakliyat serimiz ile yerli ata tohumla ülkemizin çiftçilerince Anadolu topraklarında üretilen ürünleri satışa sunuyoruz. Böylece yerli üretime de katkı sağlıyoruz.
Ürün güvenliği ve kalitenizi sürdürülebilir kılmak adına hangi adımları atıyorsunuz?
Ürün portföyümüzü; kalite güvence ekibi, öz markalar ekibi, ticaret ekipleri, tüm satış ve saha ekipleri ile tedarik planlama ve pazarlama ekiplerinin kolektif sorumlulukları altında büyük bir itina ile yönetiyoruz. Ürün portföyümüzün tamamı bilinen ve güvenilir markalardan oluşuyor. Öz markalı ürünlerimiz ile de müşterilerimize kaliteyi ve uygun fiyatı bir arada sunuyoruz.
Kalite güvence prosedürlerine ve sağlık standartlarına uygun ürünler tedarik etmeye son derece dikkat ediyoruz. Bu kapsamda 2023 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz yüzlerce analiz ve denetim de bizim bu konudaki iddiamızı gösteriyor. 2023’te 110’u şirket içi, 11’i dış kaynaklı firmada olmak üzere duyusal değerlendirme (tadım panelleri) gerçekleştirdik. Toplam 605 öz markalı ürünümüzde yaklaşık 9.500 kriterde 948 analiz ve kontrol yaptık. Öz markalı ürünlerimizi tedarik ettiğimiz tedarikçi firmalarımızdan 91 firmada 103 denetim, markalı ürün aldığımız 78 tedarikçimize ise 99 denetim gerçekleştirdik. Ürünlerimizde kalite standartlarımızın korunması ve standartların sürekliliğinin sağlanması her zaman birinci ve ana odağımız olmaya devam edecek.
Horeca sektöründeki artan yerel ürün talebi odaklı ürün portföyünüzde neler bulunuyor? Yerel üreticilerle nasıl bir strateji ile çalışıyorsunuz?
Öz markalı ürünlerimizle müşterilerimize sürdürülebilir kaliteyi sunmayı amaçlarken yerel üretimi de destekliyoruz. Bu doğrultuda 2022 yılında çıkardığımız “Ülker Bizim Topraklardan” bakliyat ve pirinç serisi ile tohum seçiminden üretim, tedarik ve ambalaj süreçlerine kadar tüm süreci kontrol ediyor, yerli ata tohumu ile yerel üretime katkı sağlıyoruz. “Ülker Bizim Topraklardan” serimiz yüz yıllardır Anadolu’da kullanılan yerli ata tohumuyla üretilen dermason fasulye, koçbaşı nohut, kırmızı mercimek, osmancık pirinç, baldo pirinç, pilavlık bulgur, köftelik bulgur ve yeşil mercimekten oluşuyor. Çiftçimize, üreticilerimize, müşterilerimize ve dünyamıza karşı sorumluluklarımız açısından bu ürün grubunun sürdürülebilirlik değerini çok önemsiyoruz. Hem “Ülker Bizim Topraklardan” serisi ile hem de müşterilerimize sunduğumuz öz markalı diğer pek çok ürünümüzle yerli üretimi destekliyoruz. Aynı zamanda raflarımızda yerel ve bölgesel markalara da yer veriyor, bu sayede bölgesel üretime de katkı sağlıyoruz.