CEYLOG Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Nilüfer Argüç ile bir araya geldiğimiz yılın son sayısında Argüç; sektörde CEYLOG olarak rekabet güçlerini artırmak adında geliştirdikleri politikadan okurlarımız için bahsederken, 2022 yılındaki büyüme performanslarını ve 2023 hedeflerini de Hizmetix için değerlendirdi.
CEYLOG Lojistik olarak sektörde rekabet gücünüzü artırmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Rekabet gücünü artırmak için öncelikle rekabet kurallarını belirleyen, rekabetçi güçleri iyi tanımak gerekir. Bunlar;
Potansiyel rakipler
Mevcut rakipler arasındaki rekabet
Müşterilerin pazarlık gücü
Tedarikçilerin pazarlık gücü olarak öne çıkmaktadır.
Son zamanlarda, lojistik hizmetlerinin rolü küresel taleplere ve bunun sonucunda ortaya çıkan piyasa koşullarına göre kökten değişmiştir. Piyasaların daha karmaşık hal aldığı bir ortamda lojistik organizasyonlarımız, rakiplerimize oranla daha rekabetçi ve çevre dostu bir tedarik zinciri yönetimi için tasarlanmış ileri hizmetler sunmak için en önemli nokta.
Lojistik servis sağlayıcısı olarak öncelikle lojistik kullanıcısının hangi ihtiyaçlarının karşılanması gerektiğini tespit ederek ve bunun için ise, lojistik faaliyetlerinin çözümü ve taşımacılık şekillerinin kullanımında optimum fiyatlandırma yoluna gidilmesi gerektiğinin farkındayız. Bunun sonucunda yapılacak optimum fiyatlandırma sonucunda hizmette rekabetçi avantaj elde edilmektedir. Burada önemli olan nokta; rekabette kalite felsefesini günlük hayatımızla entegre edip, müşteri memnuniyetinin ve maksimum faydanın sağlanmasıdır. Çoğu zaman kavram olarak rekabet, ucuz hizmet veya ürüne çağrışım yapsa da; burada ürün ve hizmetin maliyetinden öte, kalite ve fiyatının uygunluğu gerçeğini bize göstermektedir.
Avrupa, İskandinavya ve Bağımsız Devlet Topluluğu’na sunduğunuz hizmet ağınızda yeni rota hedefleriniz var mı, varsa hangi ülkelerde faaliyet göstermeyi hedefliyorsunuz?
Biz CEYLOG olarak faaliyete başladığımız ilk günden itibaren olduğu gibi, 2023’te de bütün Avrupa, İskandinavya, BDT ülkelerine olan lojistik hizmetimizi en üst seviyede devam ettirmenin yanında; Avrupa’nın lojistik konumu bakımından önem teşkil eden bazı ülkelerinde depolama konusuna ağırlık vermeyi ve bu bağlamda %30 büyümeyi hedefledik.
CEYLOG olarak 2022 yılını nasıl geçirdiniz, 2023 yılına dair hedef ve yatırımlarınız hangi yönde gerçekleşecek?
Yılın son ayında geriye dönüp baktığımızda, 2022 yılının CEYLOG açısından gayet verimli, başarılı, %100 müşteri memnuniyeti odaklı geçtiğini söyleyebilirim. Belirlemiş olduğumuz büyüme hedefini yakaladığımızı görmek CEYLOG ekibi olarak bizleri mutlu ediyor.