23 Mart 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Finans

DİJİTAL BANKACILIK MÜŞTERİ SAYISI 100 MİLYONA YAKLAŞTI

Türkiye’de dijital bankacılık her yaştan müşterinin hızla artan ilgisiyle büyümeye devam ediyor. 2022’de aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 94 milyon kişiye ulaşmışken, 2023 yılının Ocak-Mart döneminde bu sayı 99 milyon 519 bin kişiye ulaştı.

Türkiye Bankalar Birliği (TBB)’nin açıkladığı TBB üyesi ve internet bankacılığı hizmeti veren 28 banka ile mobil bankacılık hizmeti veren 22 bankanın verilerine göre, 2023 yılı Ocak-Mart döneminde aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 99 milyon 519 bin kişiye ulaştı. Bu sayının 2 milyon 114 bin kişisi sadece internet bankacılığı işlemi yaparken, 87 milyon 362 bin kişisi ise sadece mobil bankacılık işlemi yaptı. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise 10 milyon 44 bin.

Aktif bireysel dijital bankacılık müşterileri yaklaşık 63 milyon erkek (yüzde 66), 32 milyon kadın (yüzde 34) müşterilerden oluşmaktadır.

Dijital dönüşüm hem Türkiye hem de dünya büyük bir teknolojik dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşüme en hızlı uyum sağlayan sektörlerin başında ise bankacılık geliyor. Bankalar müşterilerine sundukları dijital yöntemlerle banka şubelerine olan ihtiyacı her geçen gün azaltıyor. Uzaktan müşteri ediniminden, hızlı ve kolay para göndermeye, ödeme yöntemlerinden, yatırımlara kadar birçok işlem artık şubelere gitmeden kolaylıkla yapılabiliyor. Bankacılar dijital bankacılığa olan ilginin önümüzdeki süreçte de artarak devam edeceği görüşünde. Ayrıca bankalar, müşterilerinin dijital bankacılığı daha aktif kullanmaları adına sosyal sorumluluk projeleri başta olmak üzere çeşitli projeler de hayata geçiriyor.

Odeabank, dijital kanallardan müşterisi olan Odealılar için hatıra ormanı oluşturacak

Müşterilerinin tasarruflarına değer katmanın yanı sıra yaşamın her alanında katma değer yaratmayı hedefleyen Odeabank, çevreye duyarlılığını ve sürdürülebilirliğe verdiği önemi TEMA Vakfı ile hayata geçirdiği yeni bir projeyle bir kez daha vurguluyor. Odeabank, “doğanın merkezinde sen varsın” diyerek dijital kanallardan bireysel müşteri olan Odealılar için TEMA Vakfı aracılığıyla Malatya Aşağıulupınar Ağaçlandırma Sahası’na 10 bin adet fidan bağışlayarak bir hatıra ormanı oluşturuyor.

Projeyle ilgili olarak bir açıklamada bulunan Odeabank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gürcan Kırmızı şunları söyledi; “Odeabank olarak, dijital kanallarımız vasıtasıyla müşterimiz olanlar için sadece hayatı kolaylaştırmakla kalmıyor, TEMA Vakfı aracılığıyla hayata geçirdiğimiz bu anlamlı proje kapsamında müşterilerimizle el ele vererek çevreye olan sorumluluğumuzu da yerine getiriyoruz.”

Katılım Emeklilik dijital dönüşüme son hız devam ediyor

Katılım Emeklilik de müşterilerinin BES ve sigorta ürünlerine çevrimiçi kanallardan ulaşmasını sağlayan dijital dönüşümde yatırımlarını artırıyor. Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, gerek bireysel emeklilik gerekse sağlık, hayat ve ferdi kaza sigortaları branşlarında sundukları kapsamlı ürünleri bankalar, acenteler ve brokerlerin yanı sıra internet şubesi ve Katılım Cep mobil uygulaması gibi alternatif dijital alanlar üzerinden katılımcılarla buluşturmak için çalışmalarına hız verdiklerini söyledi.