Yeme içme sektöründe Dürümle ile yepyeni bir yaklaşım geliştirdiklerini aktaran Dürümle CEO’su Fatih Özçanak ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda, sektörün rekabet ortamında markalarını nasıl konumlandırdıklarını ve yurt dışı hedeflerini konuştuk.
Hızlı servis restoran sektöründe yerli markalaşmanın ve yatırımların arttığını görüyoruz. Dürümle olarak bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz, rekabette markanızı nasıl konumlandırıyorsunuz?
Hızlı servis restoran sektöründe yerli markalaşmanın ve yatırımların artması, Türkiye’nin gastronomi kültürünün zenginliğini ve çeşitliliğini ulusal ve uluslararası platformda daha fazla tanıtma fırsatı sunuyor. Bu süreç, aynı zamanda yerli markaların inovasyon ve kalite odaklı yaklaşımlarını sergilemelerine olanak tanıyor. Dürümle olarak, bu gelişmeleri büyük bir memnuniyetle karşılıyoruz. Sektördeki bu dinamizmin, tüketici beklentilerini karşılamak ve aşmak adına bize ilham verdiğine inanıyoruz. Yerli markaların büyümesi ve yayılması ülke ekonomisine katkıda bulunurken, aynı zamanda istihdam olanaklarını artırıyor ve yerel tedarik zincirlerinin güçlenmesine yardımcı oluyor. Biz de Dürümle olarak, yerel lezzetleri en yüksek kalite standartlarında hazırlıyoruz. Bu süreçte, tüketicilerimize hem geleneksel tatları modern yorumlarla sunarak hem de yeni ve özgün lezzetler geliştirerek, benzersiz bir deneyim yaşatmayı amaçlıyoruz.
Geleneksel Adana, Urfa, tavuk şiş gibi lezzetleri yenilikçi bir şekilde tüketiciye sunarak, yeme içme sektöründe yepyeni bir yaklaşım geliştirdik. Menümüzün odağı dürüm olduğu için, elbette dürüm konseptli zincirler birincil olsa da tüm Türk veya uluslararası restoran markaları ile doğal bir rekabet halindeyiz. Ancak rakiplerimizden önemli farklarımız var. Damak zevkine uygun, çıtayı hep yükselten yenilikçi lezzetler yarattık. Bu özelliklerimiz tercih edilmemizde etkili bir rol oynuyor. Örneğin, Cheddar’lı Adana gibi özel ürünlerimiz, özgün soslarımız ve kibrit patates gibi yenilikçi garnitürlerimizle müşterilerimize farklı bir lezzet deneyimi sunuyoruz. Zengin çeşitliliği, cesur yaklaşımı, genç ekibi, sıcakkanlı ve misafirperver hizmetiyle Dürümle’nin rakiplerinden ayrıştığını söyleyebiliriz. Bu unsurlar, markamızı sektörde özgün bir konuma taşıyor ve müşteri sadakati yaratmamıza yardımcı oluyor.
Sektörde yaşanan hızlı büyümenin itici gücü franchise sistemi… Markanızın franchise sisteminin ana unsurları nelerdir, yatırımcılara pazarlama ve finansal anlamda ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz?
Dürümle’de franchise başvurusu yapmak isteyen girişimcilere yatırımlarının hızlı geri dönüş elde edeceği karlı bir iş fırsatı sunma önceliğimiz bulunuyor. Franchise adaylarımıza verdiğimiz destekleri şu şekilde özetleyebiliriz; restoranın dekorasyon sürecini yönetme konusunda sorumluluk alıyoruz. Ancak franchise adaylarımızın isteği doğrultusunda ve Dürümle konseptine uygunluğunu sağlamak kaydıyla mimari ekibimizin denetiminde dekorasyonun kendileri tarafından yapılmasına da olanak sağlıyoruz. Ayrıca açılış sürecinde profesyonel personel eğitimi desteği sunuyor ve markamızın gücünden faydalanmalarına yardımcı oluyoruz. Franchise sahiplerinin satışlarını artırmalarına destek olmak amacıyla yerel ve ulusal reklam ve tanıtım çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Operasyonel yönetim konusunda da aktif rol alarak teknik ve yönetimsel konularda maksimum destek sunuyoruz.
2024 yılı yatırım hedeflerinizin neresindesiniz? İkinci yarı yılda nasıl bir strateji ile yol alacaksınız?
2024 yılının ilk çeyreğinde açtığımız yeni restoranlar ile hızlı büyümemizi sürdürdük ve bu süreçte daha fazla tüketiciye ulaşarak markamızı geniş kitlelere tanıttık. Şu ana kadar elde ettiğimiz performans sonuçlarından oldukça memnunuz. Müşterilerimizin yoğun ilgisi ve olumlu geri bildirimleriyle yıla güçlü bir başlangıç yaptık.
Yılın ikinci yarısında, bu ivmeyi devam ettirerek Türkiye genelinde büyümemizi sürdürmeyi planlıyoruz. Ayrıca, Dürümle’nin eşsiz lezzetlerini uluslararası arenaya taşıyarak, global ölçekte markamızı tanıtmak istiyoruz.
Markanızın gelecek yol haritasında hangi başlıklar ön planda olacak? Yurt dışı yatırım hedeflerinizden bahseder misiniz?
Dürümle olarak; ana hedefimiz Türkiye’de hazır yemek denildiğinde akla ilk gelen zincir restoran markası olmak. Yeni dönemde de pazardan aldığımız yüksek beğeni ve talep sayesinde Türkiye genelinde işlek caddelerde ve AVM’lerde açacağımız yeni restoranlarla büyümemizi sürdürerek hedefimize daha da yaklaşmayı amaçlıyoruz. Şu an restoranlarımızda aylık olarak 1,5 milyon dürüm satışı gerçekleştiriyoruz.
Türkiye’den gelen talepler dışında, birçok farklı ülkeden de yoğun olarak franchise talepleri alıyoruz. Bu talepler bizleri oldukça gururlandırıyor. Yurt dışı yatırımlarımızda ilk odaklanacağımız bölgenin Batı Avrupa ülkeleri olacağını söyleyebiliriz.