12 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

Krispy Kreme olarak “deneyim” konseptini çok önemsiyoruz

Krispy Kreme Pazarlama Müdürü Semih Özkaplan’ı ağırladığımız Nisan sayımızda Özkaplan, gıda güvenliğine uygun koşullarda ve yüksek standartlarda üretimini gerçekleştirdikleri donatlarla tüm dünyada trend olarak başlayan şimdi ise olmazsa olmaz bir hale gelen deneyim konseptini Krispy Kreme olarak çok önemsediklerini ifade etti.

Krispy Kreme’in Türkiye’deki yapılanması, ürün gamı, farklı lokasyonlardaki lezzetlerinde yakaladığı standardizasyon ve ürün kalitesinden bahseder misiniz? Ürünlerinizden en çok hangileri Türk tüketiciler tarafından tercih ediliyor? Global bir marka olarak ürün geliştirirken hangi kriterleri ön plana alıyorsunuz?

Gizli reçetemiz ile 1937’den bu yana günlük ve taze olarak ürettiğimiz donatlarımızı üretim tesisimizden şubelerimize gönderiyoruz. Hazırlık aşamasından başlayarak uyguladığımız kontroller ve izlediğimiz prosedürlerle her zaman yüksek standartlarda donatlar üretiyoruz. İş Gıda çatısı altında faaliyet sürdüren Krispy Kreme olarak gıda güvenliği ve ürün kalitesi en hassas olduğumuz konuların başında geliyor. Bu sebeple üretim tesislerimizde gıda mühendislerimizin kontrolü ile başlayıp satış noktalarımızda devam eden kontrol mekanizmamızla operasyonumuzu titizlikle sürdürüyoruz. Tedarik zinciri noktasında da günlük üretilen donatlarımızın mağazalara sevkiyatını ideal ısı koşullarının sağlandığı ve taşıma sırasında ısı kontrollerinin yapıldığı araçlarla sağlıyoruz. Donatımızı eşsiz kılabilmek için her daim Türkiye’nin önde gelen markalarının en kaliteli ham maddelerini kullanıyoruz. Krispy Kreme olarak yıl içerisinde 30’dan fazla ve farklı tatlarda donat çeşidi hazırlıyoruz. En önemli özelliğimiz günlük üretmemiz ve taze taze mağazalarımıza ulaştırıyor olmamız. Bunun yanında alışılmışın dışında şekilli donatlar üretiyor ve bunları temalarla donat severlerle buluşturuyoruz. Anneler Günü için çiçek, Sevgililer Günü için kalp, Yılbaşı için çam ağacı ve kardan adam gibi temaya uygun farklı şekillerde özel donatlar üretiyoruz. Krispy Kreme olarak sürekli ürün geliştirme üzerinde çalışıyoruz. Global ürünler haricinde lokal tatlarla da donatlar üretiyoruz. Zaman zaman özel günler için tasarladığımız kadayıflı, lokumlu ve kuru meyveli donatları bunlar arasında sayabiliriz. Bu yıl da yeni ürünler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Çeşitli meyve ve krema dolgulu donatlarımız çok sevilse de, çikolatalılar en çok tercih edilenler olarak öne çıkıyor diyebiliriz.

Son yıllarda Türkiye’de bakery/pastane ürünlerinin hızlı yükselişini ve gelişim trendini seyrediyoruz. Özellikle kahveyle müthiş bir ikili olan bakery/pastane ürünleri kahveye olan tutkunun artmasıyla daha çok ilgi görmeye başladı. Krispy Kreme bu trendi nasıl görüyor, bu yükselişe nasıl uyum sağlıyor?

Son yıllarda kahveye olan ilgi de bizleri mutlu ediyor. Kahve tüketiminin artması kahve severlerin yanına iyi bir eşlikçi aramasına sebep oluyor. Bu noktada donat hem diğer tatlılardan ayrışan farklı bir ürün olması hem de sunduğu çeşitliliği ile kahve yanında tercih edilen en rafine lezzetlerden biri olarak öne çıkıyor. Günümüzde kahve ve donatın günlük yaşamda vazgeçilmez bir ikili haline gelmesinden mutluyuz. Hem lezzetleriyle hem de kültürel etkileriyle, kahve ve donat tatlı bir uyum yaratıyor. Bu uyumu sağlamak için kahvemizin de donatlarımız kadar sıra dışı ve lezzetli olmasına özen gösteriyoruz. Şahane kahvemiz; Türk damak tadına uygun, yumuşak içimli, yüzde 100 Arabica çekirdekleri kullanılarak Krispy Kreme için tasarlandı ve bize özel harmanlanıp kavruluyor.

Global bir marka olarak dünyadaki yeme-içme trendlerini nasıl değerlendiriyorsunuz, kısa ve orta vadede Krispy Kreme’in planladığı yenilikler olacak mı?

Tüm dünyada trend olarak başlayan şimdi ise olmazsa olmazımız halin gelen “deneyim” konseptini Krispy Kreme olarak çok önemsiyoruz. Tüketiciler sadece bir şeyleri satın alıp tüketmek yerine, bu süreci bir deneyim olarak değerlendiriyor. Bu bakış açısı ile biz de Krispy Kreme olarak Theatre Shop konsepti ile üretim sürecini tüm ziyaretçilerimize gösterdiğimiz ve üretim hattından yeni çıkmış sıcak Original Glazed donatı servis ettiğimiz mağazamız ile eşsiz bir deneyim sunmaya hazırlanıyoruz. Belirli saatlerde Hot Now tabelası ile duyurduğumuz sıcak Original Glazed donatlar bu konsept ile mağaza içerisindeki müşterilere ikram olarak sunuluyor. Bu yeni konseptteki mağazamızın ilkini Ankara’da açmaya hazırlanıyoruz. Dünyanın en büyük donat mağazası olacak Ankara’nın ardından İstanbul ve diğer illerde yenilerini açmayı hedefliyoruz. Yenilikçi bakış açımız ile sevenlerimize alışılmışın dışında donatlar sunmak için çalışıyoruz. Standart donatlarımız haricinde hemen hemen her ay yeni bir konsept ile donat severleri farklı çeşitler ile buluşturuyoruz. Bunun yanı sıra Krispy Kreme’in yumuşak içimli kahvesini de donatlarımız ile eşsiz uyum içerisinde servis ediyoruz.

Kurumsal çözümlerinizle de sektörde farklılık yaratıyorsunuz. Bu alana yönelik hedeflerinizden bahseder misiniz?

İş Gıda’nın da gücü ile Krispy Kreme olarak markamızın odağına aldığımız “keyifli anlar yaratma” konseptimiz ile doğum günü, düğün, şirket etkinliği gibi her okazyonda tüketicilerimizin özel anlarına eşlik ediyoruz. Etkinliklerde donat, kahve, limonata gibi ürünlerimizle özel günlere lezzet katarken; donat kulesi kurulumumuz ile görsel bir şölen sunuyoruz. Kurumsal şirketlerde düzenlediğimiz organizasyonlar günden güne çoğalırken, belirli sayıda üretmek koşulu ile kurumsal şirketlere özel logolu donatlar da üretebiliyoruz. Donatın doğum günü, düğün gibi özel günlerde ve şirket organizasyonlarında daha yaygın olarak tercih edilen bir ürün olmasını da hedefliyoruz. Bu arada son dönemde dikkatimizi çeken diğer bir nokta da tüketicilerin ikram olarak baklava yerine donat tercih etmesi. Misafirliğe giderken götürülen ikram konusundaki bu yeni trend bizi mutlu ediyor.