Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu kuru incirde 2023-2024 sezonun ilk yarısında Türkiye ihracatını yüzde 21’lik artışla 179 milyon dolardan 216 milyon dolara çıkardı. Türkiye’nin kuru incir ihracatı 2023-2024 sezonunda miktar bazında ise; yüzde 5’lik azalışla 50 bin 61 tondan 47 bin 343 tona geriledi.
Kuru incir ihracatında miktar bazındaki yüzde 5’lik düşüşe karşın, değer bazındaki yüzde 21’lik artış, kuru incirin ortalama ihraç fiyatının dolar bazında yüzde 27’lik artışı sayesinde mümkün oldu.
Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 6 gıda birliğinin ABD’de Türk gıda ürünlerine talebi artırmak için sürdürdüğü ‘Turkish Tastes’ isimli Turquality Projesi, Türk kuru incirine talebi artırdı. Projenin başladığı 2019 yılının ilk yarısında ABD’ye olan kuru incir ihracatı 18,9 milyon dolar seviyesindeyken, 5 yıllık süreçte yüzde 98’lik artış hızı yakaladı ve 37,4 milyon dolara yükseldi.
ABD’nin payı yüzde 11’den 17,4’e yükseldi
2019 yılında Türkiye’nin kuru incir ihracatının 235 milyon dolar olduğunu da hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “2019 yılına göre 2023 yılında ihracatımızı yüzde 15 artırmamıza karşın, ABD’ye olan kuru incir ihracatımızı yüzde 47 artırdık. Bu başarıda Turquality Projemizin katkıları çok kıymetli. ABD 5 yıl önce kuru incir ihracatımızda en büyük üçüncü ihraç pazarımızken bugün açık ara lider ihraç pazarımız haline geldi. 2018-2019 sezonunda kuru incir ihracatımızdan yüzde 11 pay alan ABD, bu sezon kuru incir ihracatımızdan yüzde 17,4’lük pay alır hale geldi. Bu sezon sonunda 65 bin ton kuru incir ihraç ederek ihracatta 300 milyon doları aşmayı hedefliyoruz. 300 milyon doları aştığımız takdirde Cumhuriyetimiz ikinci yüzyılına yeni bir ihracat rekoruyla merhaba demiş olacağız.” diyerek sözlerini noktaladı.