13 Kasım 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Tesis Yönetimi

Optima yönetim ile tesis yönetiminde insan odaklı yaklaşım ve yenilikçi çözümler

Optima Yönetim, 10 yılı aşkın deneyimiyle, tesis yönetimi, gayrimenkul yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve hukuk danışmanlığı gibi alanlarda müşterilerine kaliteli, şeffaf ve sürdürülebilir çözümler sunuyor. Yenilikçi teknoloji ve profesyonel kadrolarıyla, toplu yaşam alanlarında konforlu ve güvenli ortamlar yaratma misyonunu benimsediklerini aktaran Optima Yönetim & Danışmanlık Hizmetleri Kurucusu Taha Şan, kurumsallaşma yolculuğunda da müşterilerinin her adımında yanlarında olduklarını ifade etti.

Optima Yönetim’i tanıyabilir miyiz, çözüm ortağı olduğunuz müşterilerinize sunduğunuz hizmet çerçevenizden bahseder misiniz?

Optima Yönetim ve Danışmanlık Hizmetleri olarak, 10 yılı aşkın kurumsal iş deneyimini tesis yönetimi, gayrimenkul yönetimi, insan kaynakları yönetimi, hukuk ve güvenlik danışmanlığı hizmetlerine dönüştürmek için kurulduk. Müşterilerimize bu hizmetleri sunarken temel değerlerimiz olan dürüstlük, şeffaflık, hesap verebilirlik ve disiplinli, özverili çalışma prensipleri ile onlara arzu ettikleri kaliteli yönetim hizmetlerini sunuyoruz. Apartmanlar, siteler, iş merkezleri, fabrikalar, oteller ve alışveriş merkezleri gibi tesislerin yönetimsel sevk ve idare ihtiyaçlarını karşılıyoruz.

Toplu yaşam alanlarında konforlu ve güvenli bir ortam yaratarak mutlu yaşam alanları oluşturan Optima Yönetim, hangi vizyon ve misyonla bu hizmetleri sunuyor?

Toplu yaşamın getirdiği sorunlara nitelikli çözümler sunarak daha kaliteli yaşam alanları yaratan ve alanında en çok tercih edilen marka olma hedefimiz var. Bunun için uzmanlık gerektiren konularda yüksek beceri geliştirmiş kadromuz ve her gün gelişen dinamik yapımız ile alanında en iyi olmak için çalışıyoruz.

Yenilikçi teknolojiyi ve nitelikli bilgi birikimini verimli kullanarak, toplu yaşamın getirdiği sorunları çözmek, insan odağı ve çevre duyarlılığı ile topluma katma değer sağlamak bizim misyonumuz. Yani topluma katma değer sağlamak temelde var olma sebebimizdir. Bunu yaparken bilgi birikimimizi paylaşmak, insanı odağımıza alarak onların ortak yaşam sürecinde yaşadığı sorunlara kalıcı çözümler sağlamak adına bir “ortak yaşam kültürü” oluşturuyoruz. Bu kültürü oluşturmak uzun dönemli ve zahmetli olmakla birlikte bu sayede müşterilerimizin sorunlarını çözmekte ve projeye değer katmaktayız

Tesis yönetimi hizmeti almak isteyen kişi ve kurumlar neden Optima Yönetim’i tercih etmeli, sektörde sizi farklı kılan unsurlar nedir?

Türkiye’de tesis yönetimi sektörünün hızla büyümesi birçok değişkeni bir arada harekete geçiriyor. Sektörün profesyonelleşme ihtiyacının karşılanmasında yine başrol oyuncu olarak karşımıza insan kaynakları süreçleri geliyor. Tesis yönetiminin kalitesini kurumsal firmaların profesyonel tutumu kadar becerikli tesis yöneticileri ve nitelikli kadronun varlığı belirlemektedir.

Günümüzün nitelikli iş gücü ihtiyacı sadece bu sektörün değil bütün sektörlerin temel gündemi haline gelmiştir. Özellikle hizmet sunan kuruluşlar, nitelikli personeli çekmek ve mümkün olduğunca elde tutmak amacıyla büyük sorumluluklar almak durumundalar. Bu durumun farkında olarak, hizmet kalitesine direkt tesir edecek iş gücü tedariki için İnsan Kaynakları yönetimini doğru yapılandırmak ve etkili kullanmak bizi farklı kılan özelliklerimizdendir.

Sektörün profesyonelleşme ihtiyacını da beraberinde getiren büyümeyi, iş süreçlerimizi iyi tasarlayarak, teknolojiye ve değişim yönetimine önem vererek, yönetmelik ve düzenlemeleri iyi takip eden bir yapı kurgulayarak yönetiyoruz. Bununla birlikte esnek ve müşteri ihtiyaçlarına duyarlı bir sistem kurgulayarak süreçlerimizi optimize etmek temel prensiplerimiz arasında yer alıyor. Tesis yönetiminin sınırları kanunla belirlenmiştir ve yasaya uygun şekilde yönetim hizmetlerinin yapılması bir tercih değil zorunluluktur. Hukukçu kadromuz ve bu deneyim ile yoğrulmuş yöneticilerimiz yönetimsel süreçleri en doğru yoldan yani kanuna uygun şekilde yürütmekte ve bu kırmızı çizgi dışına çıkmamaktadır.

Biz bilgiyi kullanmayı en büyük güç ve ilham kaynağı olarak görüyoruz. Dolayısı ile öğrenmeye açık bir kadro ile her daim kendimizi yeniliyor ve yapılandırıyoruz. Önemli bir diğer farkımız ise bu işin yapılış şekli hakkında hiç fikri dahi olmayan müşterilerimize de tecrübesiyle ışık tutan, bilgi aktaran, paylaşan ve yönetişim anlayışı ile onları sürece dahil ederek hareket eden dinamik bir yapıya sahip olmamızdır. Kuşkusuz dışa kapalı bir sistem tercih etmeyip bizimle çalışma deneyimi yaşayan her müşterimize olabildiğince tecrübe aktarımı yaparak müşterinin hangi profesyonel desteğe ihtiyacı olduğunu kendisinin doğru şekilde
karar verebilmesini sağlıyoruz. Bu bilgi, müşterilerimizin kötü bir
profesyonel deneyimini engellemektedir.

Optima Yönetim olarak hizmet verdiğiniz müşterilerinizin kurumsallaşma yolculuğunda nasıl bir rol üstleniyorsunuz?

Öncelikle sunduğumuz hizmetlerin bütününü projelerin ihtiyaçlarına göre özelleştirerek tasarlıyoruz. Yani önce müşteriyi tanımak, ihtiyaçlarını belirlemek, kendilerine has bir yol haritası (hizmet metodolojisi) çıkarmak ve buna bağlı kalarak hizmetlerimizi bütüncül olarak sunmak temel amacımızdır. Bu süreçlerin tamamını kurumsal deneyimi yüksek ekibimiz ile aşama aşama ihtiyaca göre en doğru hizmeti en uygun maliyet ile sunarak ve proaktif bir yaklaşım ile bir nevi geleceğe yatırım yaparak müşterilerimizin kurumsallaşma yolculuğunda destek olmaktayız. Çözüm ortaklığı sunduğumuz tesislere uçtan uca, paydaş iletişiminden bütçe yönetimine, doğru kadroların yapılandırılmasından hukuki süreçlerin takibine varana kadar gerekli tüm alanlarda sistematik hizmet sunmaktayız.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Tesis yönetimi, tesisin işleyişini idare etmekle yükümlü olan ve bu işleyişi düzgün bir şekilde yönetebilmek için birçok disiplininin bilgisine/becerisine sahip olmayı gerektirir. Bu disiplinler; inşaat, makine, elektrik, ekipman, enerji, iş yeri, iş sağlığı ve güvenliği (İSG), çevre, finans, muhasebe, insan kaynakları, idari işler, halkla ilişkiler, kalite, lojistik ve satın alma gibi yönetim alanlarını kapsar. Tesisin yapısal durumu ve kullanım amacı hangi disiplinlerin daha kritik rolde olacağı ve bilgi birikimi gerektireceğini belirlemektedir.

Biz çalışanlarımızı bireysel ve kurumsal çapta eğitimlerle destekleyip, duygusal dayanıklılık anlamında güçlendirmeye çalışıyoruz. Bununla birlikte birebir iletişim kurarak geri bildirim alma ve verme süreçlerini işletiyor, personelimizin bireysel ihtiyaçlarına karşı da duyarlı olarak insan kaynağımızın pozitif psikolojik sermayesine katkı sağlama konusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Her ne kadar ekibimiz sektörde deneyimli olsa da, Optima Yönetim yeni daha doğrusu genç ve dinamik bir şirkettir. Bu sebeple tüm potansiyel müşteri ve çözüm ortaklarımıza kendimizi en doğru şekilde anlatmak yakın dönem hedeflerimiz arasındadır.