Halihazırda 40 şehirde 200’e yakın restoranda lezzetli pide çeşitlerini misafirlerinin beğenisine sunan PİDEM, yıl sonuna dek yurt içi ve yurt dışında 35 restoran açmayı hedefliyor. Haziran sayımızda dergimizde ağırladığımız HD Holding CMO’su Nejat Çifçi ile PİDEM’in sektördeki yolculuğunu, yenilenen marka kimliğini ve yatırım hedeflerini konuştuk.
PİDEM’in Türkiye’de yeme-içme sektöründeki yolculuğundan bahseder misiniz, 2024 yılına nasıl başladınız, hangi yatırımları hayata geçirdiniz?
2010 yılından bu yana en kaliteli, en taze malzemelerle hazırladığımız pideleri misafirlerimizle buluşturuyoruz. Bugün 40 şehirde 200’e yakın restoranımız ve 2.000’den fazla çalışanımızla Türkiye’nin en büyük ve en yaygın pide zinciriyiz. Kurulduğumuz günden beri ülkemizin dört bir yanındaki restoranlarımızla misafirlerimizi günlük hazırlanan benzersiz pide lezzetiyle buluşturuyoruz. Bunun için restoranlarımızda her siparişte kişiye özel olarak günlük hamur açıyor, sürekli denetimden geçen en taze ve en kaliteli malzemeleri kullanarak pidelerimizi misafirlerimizin beğenine sunuyoruz.

2024 yılında yeni marka kimliğimizle restoranlarımızdan logomuza kadar dönüşüm yolculuğumuzu başlattık. Yakın zamanda duyurduğumuz ‘Yiyenim’ kampanyamızla yenilikçi ve dinamik yaklaşımımızı misafirlerimize anlattık. Kısa süre önce ‘Yiyenim’ kampanyamızla pazarlama etkinliği ve iş sonuçlarına verilen sektörün en prestijli ödüllerinden Effie Ödülleri’nde, restoran kategorisinde Türkiye’deki birçok restoran markasını geride bırakıp birinci olarak Altın ödüle layık görüldük. PİDEM olarak dönüşüm yolculuğumuzu hedef kitlemizin tümüne duyurmak için yıl boyu sürecek pazarlama stratejimize devam ediyoruz. Bunun yanı sıra misafirlerimize kaliteli hizmet verebilmek için ürün ve hizmetlerimizde operasyonel mükemmellik sağlama çalışmalarımızı da kesintisiz olarak sürdürüyoruz. Mevcut kitlemizi koruyarak genişletmeyi ve PİDEM lezzetlerini yeni misafirlerimizin deneyimlemesini hedefliyoruz.
PİDEM’in büyüme yolculuğunda önemli bir payı olan geliştirdiğiniz franchise ekosisteminizin detayları nedir?
Franchise için iş ortaklarımızdan 250 bin TL katılım bedeli ve yüzde 7 royalty fee ücreti alıyoruz. Genel olarak 3 önemli prensibimiz var: “ürün kalitesi”, “misafir memnuniyeti” ve “her zaman rekabetçi fiyat politikası” odaklı olmak. Yatırımcılarımızdan bu 3 ana prensibe sahip olmalarını bekliyoruz.
Yatırımcımız restoranını açana kadar lokasyondan mimariye kadar sürecin her anında yanındayız. Restoran açıldıktan sonra da idari ve işletme desteğinin yanı sıra markamız için yaptığımız çalışmalarla yatırımcılarımızın yanındayız. 2024 yılında başlattığımız ‘Yiyenim’ kampanyası ve devamında hayata geçirdiğimiz promosyon kampanyalarımızla restoranlarımızın trafiğini artırıyoruz. Bu yıl yoğun bir pazarlama takvimimiz var. Bu çalışmalarla bilinirliğimizi artırıyoruz ve PİDEM markasını deneyimlemek isteyen herkesi restoranlarımıza davet ediyoruz. Franchise sistemimiz kazan kazan stratejisi ile hazırlanan bir model üzerine kurgulandı. Öncelikli hedefimiz franchise alan yatırımcıların sistemden çok memnun kalarak ikinci ve üçüncü franchise restoran talepleriyle geri dönmesi.

PİDEM’in büyüme stratejisi doğrultusunda öncelikle odaklandığınız hedef bölgeler nereler, bu bölgelerde yer alan yatırımcı adayları PİDEM çatısı altına girebilmek için hangi koşulları sağlamalı?
PİDEM her zaman inovasyon peşinde olan bir marka. Farklı tatlar yakalamak için içeride sürekli devam eden AR-GE süreçlerini yönetiyoruz. Hem pidelerimizi hem de yanında sunduğumuz yan ürünlerimizi kalite ekibimizle birlikte özenle değerlendirip seçiyoruz. Türkiye’deki restoranlarımızın yanı sıra Bakü’de de 3 restoranımız bulunuyor. Ayrıca MENA bölgesinde de büyümeyi amaçlıyoruz. 2024 yılında yurt içinde ve yurt dışında toplamda 35 PİDEM restoranı açmayı hedefliyoruz. Arzumuz pideyi saflığı, tazeliği, iştah açıcılığı, bereketiyle tüketici için daha değerli hale getirdikten sonra, pidenin önce ülkemizde gururla sahiplenilen ulusal bir değer, daha sonra ise globalde hak ettiği değeri gören bir yiyecek olmasını sağlamak.