PİDEM marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradıkları kriterleri konuştuğumuz HD Holding CMO’su Nejat Çifçi, kurumsal yapılarını ve pide konusundaki uzmanlıklarını yatırımcıların vizyonu ve iş birliğiyle güçlendirerek sektörde fark yarattıklarını vurguladı.
Gıda perakendesinde zincir markaların yükselişi, bu alanda yatırım yapmak isteyenler için cazip bir fırsat ortamı yarattı. PİDEM olarak yatırımcılar nezdinde tercih edilirliğinizi etkileyen faktörler nelerdir, yeme-içme sektörüne girmek isteyen bir yatırımcı adayı sizi neden tercih etmeli?
2010 yılından bu yana her siparişte aynı kalitede ve tazelikte hazırladığımız pideleri misafirlerimizle buluşturduğumuz bir lezzet yolculuğundayız. Şu anda Türkiye’nin en büyük ve en yaygın pide zinciri olarak 40 şehirde 200’e yakın restoranımız ve 2.000’den fazla çalışanımızla misafirlerimizi ağırlıyoruz. Son iki yıldır düzenli olarak restoran sayımızı artırıyoruz. Mağaza sayımızın yükselmesi ve pazarlama çalışmalarımızla birlikte bilinirliğimizi de artırıyoruz. 2024 yılında yeni marka kimliğimizi oluşturduk ve ‘Yiyenim’ kampanyamızla yenilikçi ve dinamik yaklaşımımızı misafirlerimize anlattık.
PİDEM marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız kriterler nedir, marka olarak sunduğunuz avantajlardan bahseder misiniz?
Franchise yatırımcılarımızı, iş süreçlerimizin önemli birer destekçisi ve iş ortağımız olarak görüyoruz. İş ortaklarımız, diğer bir deyişle restoranlarımız, markamızın başarısı için kritik bir rol oynuyor. Misafirlerimizin markamızla buluştuğu, lezzetlerimizi deneyimlediği alanlar iş ortaklarımızın özverisiyle güzelleşiyor. Kurumsal yapımızı ve pide konusundaki uzmanlığımızı yatırımcılarımızın vizyonu ve iş birliğiyle güçlendiriyor, böylece sektörde fark yaratıyoruz. Franchise için iş ortaklarımızdan 250 bin TL katılım bedeli ve yüzde 7 royalty fee ücreti alıyoruz. Yatırımcımız restoranını açana kadar lokasyondan mimariye dek sürecin her anında yanındayız. Restoran açıldıktan sonra da idari ve işletme desteğinin yanı sıra markamız için yaptığımız çalışmalarla yatırımcılarımızın yanındayız. Genel olarak 3 önemli prensibimiz var: “Ürün kalitesi”, “misafir memnuniyeti” ve “her zaman rekabetçi fiyat politikası” odaklı olmak. Yatırımcılarımızdan bu 3 ana prensibe sahip olmalarını bekliyoruz. Hedefimiz franchise alan yatırımcıların sistemden çok memnun kalarak ikinci ve üçüncü franchise restoran talepleriyle geri dönmesi.
Tüm restoranlarınızda aynı kalitede lezzet ve hizmet standardınızı koruyabilmek adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Başarımızın temel sırrı ilk günden bu yana koruduğumuz kalitemiz ve lezzetimiz. Pidenin hamur açmak gibi incelikli bir iş olduğunun farkındayız. Bunun için restoranlarımızda her siparişte kişiye özel günlük hamur açıyor, sürekli denetimden geçen en taze ve en kaliteli malzemeleri kullanarak pidelerimizi misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz. PİDEM her zaman inovasyon peşinde olan bir marka. Farklı tatlar yakalamak için içeride sürekli devam eden AR-GE süreçlerini yönetiyoruz. Türkiye’deki restoranlarımızın yanı sıra Bakü’de de 3 restoranımız bulunuyor. Ayrıca MENA bölgesinde de büyümeyi amaçlıyoruz. 2024 yılında yurt içinde ve yurt dışında toplamda 35 PİDEM restoranı açmayı hedefliyoruz. Arzumuz pideyi saflığı, tazeliği, iştah açıcılığı, bereketiyle tüketici için daha değerli hale getirdikten sonra, pidenin önce ülkemizde gururla sahiplenilen ulusal bir değer, daha sonra ise globalde hak ettiği değeri gören bir yiyecek olmasını sağlamak.