Hem dünyada hem de Türkiye’de bitki bazlı beslenme şekillerine olan ilgi artıyor. V-Label’ın 2022 araştırmasına göre Türkiye’de tüketicilerin %28’i fleksitaryen, %20’si vejetaryen, %3’ü vegan beslendiğini ifade ediyor.
33 yıldır tüm faaliyetlerini sürdürülebilirlik odağında gerçekleştiren Metro Türkiye, raflarında yüzlerce bitki bazlı ürün sunarken, en yakın iş ortağı olduğu yeme içme sektöründe de bu konuda farkındalığı artırmak amacıyla 1 Kasım Dünya Vegan Günü’nde Sürdürülebilir Sofralarda Herkese Yer Var diyerek gastronomi ekosistemi ile bir araya geldi. Metro Türkiye aynı zamanda bitki bazlı beslenenlerin yoğurda alternatif ürün arayışını ve talebini göz önüne alarak raflarına getirdiği Metro Chef Veggie Fermente Süzme Kaju ürününün lansmanını gerçekleştirdi. Metro Türkiye’nin sürdürülebilirliğe ve alternatif beslenme şekillerine olan yaklaşımını paylaşan Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, “Sürdürülebilirlik vizyonumuzun en önemli başlıklarından biri de bitki bazlı beslenmeye yönelik çalışmalarımız. Biz Metro Türkiye olarak tüm beslenme şekillerine saygı duyuyor, sofrada herkese yönelik tabakların olması gerektiğine inanıyoruz. Sofralarımızda herkese yer var diyoruz.” dedi.