13 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik

SÜREKLİ VE TAM ZAMANINDA BİLGİ EN ÖNEMLİ AVANTAJIMIZ

Lojistik süreçlerde müşterilerine sunduğu sürekli ve tam zamanında bilgiyle büyük bir avantaja sahip olan ALES EU INTERMODAL, ekipman çeşitliliğiyle de sektörde fark yaratıyor. ALES EU INTERMODAL Kurucusu Fatjon Mero ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide resesyon beklentisinin lojistik sektörüne etkisi ve sektörün geleceğini konuştuk.

Yeni yıla girdiğimiz bu dönemde resesyon kavramı oldukça gündem olmakta. ALES EU INTERMODAL olarak Türk lojistik sektörünü bu kavram bağlamında değerlendirir misiniz?

Öncellikle resesyon kavramına kısa bir açıklama getirmek isterim. Makroekonomi açısından bir ülkede en az bir yarı yıl içerisindeki (iki çeyrek yıllık dönemlerdeki) reel gayrisafi yurt içi hasıla (GSYIH), en az iki veya daha fazla negatif büyüme gösterirse “ekonomide durgunluk” ya da “resesyon” ortaya çıkar. Başka bir deyişle, ülkedeki alım gücü düşer. Pandemi dönemi, dünyadaki tüm sektörlere vermiş olduğu gibi, özellikle lojistik sektörüne de pozitif ve negatif yönlü olmak üzere etki etmiştir. Bunu iki noktadan değerlendirebiliriz: 1Intermodal taşımalarımız artmıştır. Bunun ana nedeni, insan kaynağını kullanma yüzdeliği en az seviyede olduğu içindir. Bildiğimiz üzere pandemi dönemindeki ülkelerarası vize problemleri ve oldukça zor prosedürler, karayolu taşımalarını minimum seviyeye indirmişti. Dolayısıyla tüm sektör intermodal taşımacılığını tercih etmişti. Bu pozitif bir bakış açısıdır. 2Türkiye’deki lojistik sektörüne genel itibariyle baktığımızda bir durgunluk yaşandı ve bunun sonuçları hala devam etmektedir. Bu durum üretim sektörlerini etkilemesiyle birlikte, lojistik sektörünü de oldukça negatif bir şekilde etkiledi. Devamındaki dolayı kur dalgalanmaları sektörde ayrıca ters bir etki oluşturdu. Petrol fiyatlarının yükselmesiyle birlikte navlunlardaki belirsizlik, genel itibariyle Türk lojistik sektöründe negatif yönlü bir sonuç verdi. 2023 yılının ilk çeyreğinde, küçük de olsa ekonomide bir devalüasyon beklenmekte. Bu şekilde ülkenin ticaretindeki açık kapatılmaya çalışılacaktır.

ALES EU INTERMODAL olarak ekipmanlarınızı neredeyse her ülkeye ulaştırıyorsunuz. Ulaşım sırasında dikkat ettiğiniz hususlar nelerdir ve nasıl bir yol izliyorsunuz, müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlıyor?

Avantaj dediğimizde öncellikle aklımıza farklılık kavramının gelmesi gerekiyor. Avantaj sunulabilmesi için önce farklı olmak, sağladığınız hizmeti farklı bir yöntem ya da bakış açısı ile sunmanız gerekmektedir. Değerli müşterilerimiz ve tedarikçilerimiz için sağladığımız en önemli avantaj, sürekli ve tam zamanında bilgidir. Bu unsurlar ne kadar basit gibi gözükse de operasyon sürecinin en önemli kilit noktalarındandır. Bir diğer sağladığımız avantaj, ekipman çeşitliliğidir. Sadece bir seneden kısa bir zaman içerisinde ALES EU INTERMODAL, öz sermayesini kullanarak ekipman sayısını ve çeşitliliğini 17’ye çıkarmıştır. Bunlar sadece özmal ekipmanlarımız, kiralıklarla birlikte bu sayı 50’ye ulaşıyor. Avantajlar içerisinde kaleme alabileceğimiz başka bir konu da, ekipmanlarımızın hemen hemen her ülkeye ulaşabilmesi ve bulundurulmasıdır. Böylelikle müşterilerimizin her türlü ihtiyacına cevap verebiliriz. Dikkat ettiğimiz hususlardan biri de, en rekabetçi olduğumuz ülkelere ekipmanlarımızı göndermeyi hedefliyoruz. Böylelikle daha kaliteli bir hizmet meydana geliyor. Bundan dolayı değerli müşterilerimiz de oldukça memnun kalıyor.

Intermodal taşımacılıkta taşınan ürünlerin zarar görmemesi adına aldığınız güvenlik önemleri neler, baştan sona süreç nasıl ilerlemekte?

Öncellikle, ürünleri taşımadan önce ürün cinsine göre müşterilerimize en çok tavsiye ettiğimiz ekipman türü 45 HCPW BOX Container’dır. Zarar görme olasılığını en minimum seviyeye indirir. SWAP ekipmanlarımız ile taşımalardaki güvenlik önlemlerini şu şekilde sıralayabiliriz: köşebent bulundurma, yeteri kadar spanzet (her ekipmanda 10-15 adet), kaydırmaz paspas, kaliteli ve dayanıklı branda, güçlendirilmiş metalden çıta vs. Farklı sebeplerden dolayı ürünlerin zarar görmesi halinde ise sigorta sürecini başlatıyoruz. Şirketlerimizin tüm taşımaları, 1.000.000 EURO FFL sigorta poliçemiz tarafından sigortalanmaktadır.

Özellikle gümrüklerde yaşanan sorunları en aza indirmek adına sizler ne gibi bir prosedür izlemektesiniz?

Doğru konuşmak gerekirse, şu ana kadar ister yurt içi ister yurt dışındaki gümrüklerde herhangi bir sorun yaşamadık. Bazen gecikmeler olabiliyor, fakat bu konudaki sorunlarımızı çözüm ortaklarımız sayesinde her zaman olumlu bir şekilde çözdüğümüzü söyleyebilirim. İşin erbabı ile çalışmanın her zaman bir avantaj olduğunun farkındayız. Dolayısıyla bu konuda oldukça memnunuz.

ALES Academy projenizden söz eder misiniz, 2023 yılında akademi çalışmalarınız hangi yönde ilerleyecek?

Bu konuda Satış Koordinatörümüz Esmeralda Mero’nun bazı taslak çalışma ve projeleri var. Kendisi ALES Academy bünyesinde çeşitli üniversitelerdeki lojistik bölüm başkanlarıyla, ilgili rektörlerle ve lojistik topluluklarla gerekli görüşmeleri sağlayıp en kısa zamanda bu projeleri hayata geçirecektir. Bu projeler aracılığıyla, sektörümüze gönül vermek isteyenler için sadece teoride değil, teknik ve pratik yolları da göstererek ve mesleki bilgileri paylaşarak bir yol gösterici rolü oynayacağından eminim. Bu konuda kişisel olarak tek tavsiyem şudur ki; severek ve isteyerek yapıldığı sürece başarılı olmama imkanları yoktur. İşseverek yapıldığı zaman, daima bir eğlenceye dönüşür.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Firmamız bünyesinde değerli müşterilerimize en kaliteli ve uygun hizmeti sunmak için gece gündüz çalışıyor ve çabalıyoruz. Eğer bir işletmede müşteriyi ön plana koyarsanız, o da sizi kendi ön planında tutar. Dolayısıyla kazan – kazan politikası ortaya çıkar. Önceki röportajımda da ifade etmiş olduğum gibi tekrar altını çizerek belirtiyorum ki, ne yaparsak en iyisini yapmamız ümidiyle. Şirketlerimiz her zaman genç fikirlere açıktır. Bu sektörde çalışma isteği olan herkes bizlere iletişim detaylarımızdan ulaşabilir, her zaman destekçileriyiz.