16 Ocak 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Tesis Yönetimi

Teknik hizmet ve süreç yönetiminde dijital çözüm üreten yazılım sistemi SRV365

Aralık sayımızda bir araya geldiğimiz SRV365 Genel Müdürü Erdem Deniz ile yenilikçi bir yaklaşımla geliştirerek sektörün kullanımına sundukları yazılımları SRV365’i ve ürünün 2024 yılına ilişkin hedeflerini konuştuk.

SRV365’i tanıyabilir miyiz, sektörde nasıl bir eksikliği gidermek adına faaliyetlerinize başladınız?

SRV365, özellikle çok noktalı tesislerde teknik servis, periyodik bakım ve saha operasyonlarını yönetmek için geliştirilmiş, uçtan uca süreç yönetim yazılımıdır.

SRV365’in hikayesi, tesis ve servis yönetimi sektöründeki 10 yıllı aşkın deneyimlerimiz ve perakende sektörünün beklentilerini konusundaki bilgi birikimimizi birleştirme arzumuzdan doğdu. Bu vizyonla, sektörde hem işverenlerin hem de çözüm ortaklarının entegre olabileceği, süreçlerin uçtan uca dijitalleştirilmesini başarıyla çözen SRV365’i bir dijital ürün olarak geliştirdik.

Tesis yönetimi sektöründeki tüm paydaşlar için, verim, hız, entegrasyon ve erişilebilirlik sunan bir platform olma amacını taşıyan ve hem bulut tabanlı altyapısı hem de kullanım kolaylığı ile fark yaratan SRV365; SaaS (Hizmet Olarak Sunulan Yazılım) modeliyle 2023 yılı başında sektör paydaşlarının kullanımına sunulmuş durumda.

SRV365’in benzerlerinden en önemli farkı ise, işin operasyonunu çok iyi bilen bir ekibin analizleri ve kurguları ile deneyimli bir yazılım ekibinin ortak ürünü olması. Yazılım geliştiriciler veya böyle bir süreç içerisinde yer almış okuyucularınız, yazılım ürününün operasyon kurgusuna uyumunun ve esnekliğinin ne kadar önemli olduğunu teyit edeceklerdir. Bu yönüyle SRV365, bugüne kadar tüm deneyimleyen kullanıcılardan tam not aldı diyebilirim, bu da bizi mutlu ediyor.

Çözüm ortağı olduğunuz sektörlerden ve onlara sunduğunuz hizmetlerin çerçevesinden bahseder misiniz?

Tekil işletmelerden büyük perakende zincirlerine, ofislerden orta ölçekli tesislere kadar geniş bir müşteri ağına hitap ediyoruz. Yazılımı kullanabilen iki tip organizasyon profiline sahibiz: Hizmet Alan ve Hizmet Veren. SRV365’i bu iki profil için ki farklı yönüyle anlatmayı daha doğru buluyoruz, çünkü ürün aslında her iki tarafı da çok iyi anlamış ve tam ortada duran bir ürün.

Peki sizin tanımınızla “Hizmet Alan Firmalar” için SRV365 hangi çözümleri sunuyor?

Hizmet alan firmaları biraz daha açacak olursak zincir perakende firmalarından endüstriyel tesislere, ofislerden otellere, alışveriş merkezlerinden kamu binalarına kadar geniş bir hizmet alanına odaklanıyor.

SRV365, hizmet alan firmalar için, tesis yönetimi, varlık yönetimi, tedarikçi yönetimi, yüklenici yönetimi, iç ekip yönetimi, periyodik bakım yönetimi, teknik servis yönetimi,bütçe ve maliyet yönetimi, talep ve iş akışı yönetimi, evrak yönetimi gibi temel başlıklarla sınırlı olmamak üzere uçtan uca dijital yönetim çözümü sağlıyor. En yalın anlatımıyla firma, tesislerini ve burada yönetmek istediği envanterini, bu alanlarda hizmet aldığı iç veya dış çözüm ortaklarını sisteme tanımlayarak süreci başlatıyor ve ilgili tüm süreçlerini tüm paydaşların entegre olduğu tek platformdan yönetmeye başlıyor. Bu sayede takip edilemeyen, birleştirilemeyen formları, farklı alanlarda ilerleyen kopuk süreçleri, bilgi kaybı riskini, gözden kaçan veya gereksiz yapılan harcamaları ortadan kaldırarak verim, zaman ve maliyet avantajı yaratıyor.

“Hizmet Veren Firmalar” ile devam edecek olursak, bu tip gruptaki firmalar için SRV365 çözümü neleri kapsıyor?

Bir diğer tarafta ise hizmet veren firmalar yer alıyor, asansör firmalarından güvenlik sistemleri sağlayıcılarına, iklimlendirme firmalarından temizlik hizmeti sağlayıcılara, bilgi teknolojileri firmalarından endüstriyel soğutma sistemleri sağlayıcılarına kadar birçok sektöre yönelik hizmet veren tüm firmaları da içine alıyor. Yani SRV365 sadece teknik servis firmalarının değil, saha operasyonu kurgusuyla hizmet veren her hizmet firmasının kullanabileceği bir yazılım.

Hizmet veren firmalar için SRV365, talep yönetimi, sözleşme yönetimi, ekip yönetimi ve değerlendirme, müşteri yönetimi, dijital raporlama, periyodik bakım planlama, iş atama ve süreç takibi, bayi ve alt servis yönetimi, malzemeyedek parça yönetimi, stok yönetimi, satın alma yönetimi, hakediş ve faturalama gibi temel özelliklerle sınırlı kalmayan pek çok özellik ile tüm operasyonel ihtiyaçları karşılarken; müşterilerini de entegre etmesiyle hizmet kalitesinde önemli bir fark yaratmasını sağlıyor.

SRV365’in fark yarattığı önemli noktalar nelerdir? Kullanıcı neden SRV365’i tercih etmeli?

SRV365’in en önemli farklı, yalnızca yazılım geliştiriciler tarafından değil, operasyonun içinden gelen mühendislerin analizleri ve yazılım geliştiricilerin ortaklığı ile geliştirilmiş olması. Kendi kadromuzda yer alan yazılım ekibimizle, geri bildirimleri anlık olarak işleyebiliyor müşteri beklentilerine çok hızlı cevap üretebiliyoruz. Bir diğer önemli farkımız da raporlama ve analiz gücümüz. Yıl sonu yaklaşmışken tüm şirketlerin en önemli konularından birisi, “Raporlama.” SRV365’de farklı yetkilere göre sınırlanmış şekilde, 15’i aşkın parametrede ve bunun kombinasyonlarında raporlar almak mümkün. Tüm raporları ve verilerin .xsl formatında dışa aktarılabiliyor olması da çok önemli bir avantaj sağlıyor. Kullanıcılar sistem içinde gömülü, bütçe, aksiyon, SLA, KPI vb. hazır raporlardan yararlanabileceği gibi, veri tabanında sağlanan açık uçlarla kendi raporlarını da oluşturabiliyorlar. Ayrıca, SRV365’in 7/24 canlı operasyonu, her an her yerden erişim sağlayan kullanıcı dostu mobil uygulamasıyla da öne çıkıyor. İOS ve Android işletim sistemli cihazlardan bağlanabilen bu uygulama, anlık arıza bilgilerini, kapanma süreçlerini ve fotoğraflarıyla birlikte görüntüleme imkânı sunuyor.

2024 yılında SRV365’in gelişim süreci nasıl devam edecek, planladığınız yatırımlar veya farklı özellikler var mı?

Bir buçuk yıl önce projeye başlarken projeyi 4 ana faza ayırmıştık. Geldiğimiz noktada, ürünün mevcuttaki özelliklerini içeren 3 ana fazı tamamlamış durumdayız. Biraz daha fütüristik özellikleri de içeren 4. faz ise 2024 yılına yayılmış şekilde planlanmış durumda. Ama tabii ki konu teknoloji olunca sınırlar çizilemiyor, yapılabilecekler sınırsız. Kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimleri ve talepleri de dikkate alarak, kullanıcı dostu ve pratik olma vizyonumuzdan sapmadan, takvimimizde bulunan geliştirmelerle ürüne yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Enerji takip modülü, araç takip modülü, akıllı bütçeleme, ihale yönetimi gibi bazı özellikler yakın vade geliştirme planlarımız arasında. SRV365’i uluslararası alanda daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştırmak için stratejik genişleme planları oluşturacağız. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde SRV365’in sektörde edineceği konum ve ulaşacağı kullanıcı sayısı ile hem hizmet alan hem de hizmet veren kurumsal yapıları bir araya getirecek büyük bir ekosistem oluşturabileceğine inanıyoruz. Ülkemizde bunun farklı alanlardaki başarılı örnekleri mevcut, biz daha niş bir alana odaklansak da bu alandaki ihtiyacın büyüklüğünün farkındayız.

Man, an electrical technician working in a switchboard with fuses. Installation and connection of electrical equipment.