19 Şubat 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

Terra Pizza, franchising sistemiyle şube sayısını artırmayı hedefliyor

Terra Pizza Genel Müdürü Fasih Emrah Peker’i ağırladığımız Şubat sayımızda Peker, Türk tüketicileri arasında önemli bir yere sahip olan pizzanın geleceğine dair öngörülerini ve büyüme yolculuğunda franchising sistemini tercih eden bir marka olarak hayata geçirdikleri yatırımları okurlarımızla paylaştı.

Pizza, Türk tüketicileri tarafından en çok tercih edilen yiyecekler listesinde ilk 3 arasında. Yükselen bu trend ışığında pizza sektöründe yerel ve global markaların rekabeti göze çarpıyor. Terra Pizza olarak sektörün geleceğine dair öngörüleriniz nelerdir? Yerel bir marka olarak global markalarla rekabet size neler kattı? Hangi özellikleriniz/ kabiliyetleriniz/yeteneklerinizle bu rekabette ön planda olmayı hedefliyorsunuz?

Terra Pizza olarak, pizza sektöründeki yükselen trendleri yakından takip ediyor ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi yaklaşımlar sunarak sektörde fark yaratıyoruz. Her damak tadına uygun pizza çeşitleri, kaliteli malzemeler ve kaliteli hizmet prensipleriyle sektöre kattığımız yenilikler, diğer markalardan ayırt edici bir konumda olmamıza olanak tanıyor. Büyüme ve gelişme konusuna odaklı bir markayız. Verimli açılış maliyetleri ve karlı operasyon yönetimiyle franchise modelimiz, yatırımcılarımıza hızlı bir geri dönüş imkanı sağlıyor. Franchise’larımıza proje ve inşaat danışmanlık desteği sunarak işlerini en iyi şekilde yönetmelerine yardımcı oluyoruz. Aynı zamanda, marka kültürü, işletme yönetimi ve temel standartlar konularında sunduğumuz yoğun eğitim programları ile franchise sahiplerimizi güçlendiriyoruz.

Tedarik sürecinde lojistik ve düzenli sevkiyat ile franchise’larımıza destek sağlamakla birlikte, 7/24 hizmet veren müşteri hizmetleri hattımızla operasyonları kesintisiz bir şekilde yönetmelerine imkan tanıyoruz. Vadeli çalışma imkanı, ciro primi desteği, kredi kartı ile ürün alımı ve özel kampanyalara destek gibi avantajlarımızla franchise sahiplerimize değerli katkılar sunuyoruz. Teknolojik altyapı gücümüzle işletmelerin verimliliğini artırarak, sektörde ön planda olmayı hedefliyoruz.

Türk tüketicisinin pizza tercihinde bol malzemeli pizzalar ön planda. Terra Pizza olarak ürün çeşitlerinizi belirlerken hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz?

Yeni bir ürünü menünüze alırken hangi aşamalardan geçiriyorsunuz? Türkiye’nin her yerinde lezzeti ve servisiyle insanların beğenisini ve sevgisini kazanmış bir markayız. Yeni ürün geliştirme süreçlerinde müşterilerin iç görülerini yakından takip ediyoruz. Pizza alanındaki uzmanlığımızı derinleştirerek, uzman şeflerimizin ellerinden çıkan yeni ve lezzetli ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. AR-GE çalışmalarımızı kalitemizden taviz vermeden özenle yürütüyoruz. Menümüzde uzun yıllardır yer alan ve en sevilen pizza çeşitlerimizden olan BOL BOL, EFSANE5’Lİ ve PARTİTERRA gibi pizzalarımız başarı ile yürüdüğümüz AR-GE sürecimizin bir göstergesidir. Bunlara ilave olarak tüm noktalarımızda aynı lezzette ürün sunulabilmesi için pizzalarımızda kullandığımız içeriklerin ürün kalitesine özen gösteriyoruz ve tüm malzemeleri sektörün en güvenilir markalarından tedarik edip restoranlara ulaştırıyoruz. Her damak tadına uygun geliştirdiğimiz zengin pizza çeşitlerimizi kaliteli malzemelerle ve yüksek hijyen koşullarıyla üretip pizza severlerle buluşturuyoruz.

Zincir markalar için en önemli başlıklardan biri tüm şubelerde aynı lezzet ve hizmet kalitesini sağlamak. Franchise işletmelerinizde yüksek standardınızı yakalamak adına ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz? Marka kimliğinizi yansıtan en önemli unsurlar neler?

Türkiye’nin önde gelen ve köklü pizza markalarından biri olarak ülke genelindeki AVM ve cadde şubelerinde hizmet sunan yerli markası olarak öne çıkıyoruz. Ayrıca pizza kategorisinde AVM’lerde lider konumdayız. Tüketiciyi ve yatırımcıyı anlayan, buna göre hareket eden güvenilir bir markayız. Yerli marka olmamız, üretim tesisimizin büyüklüğü, profesyonel ve yenilikçi yönetim kadromuz, ekibimize ve kalite standartlarımıza yaptığımız yatırımlar en büyük gücümüz oldu.

Sektörde oldukça deneyimliyiz. Kuruluşumuzdan beri franchise sistemi ile ilerledik. Yatırımcıların gelişimi ve başarısı her zaman önceliğimiz. Restoranın açılış hazırlıkları süresince ve açılıştan itibaren pazarlama, satın alma, lojistik, tedarik, operasyon yönetimi, teknoloji, kalite kontrol gibi konularda yoğun destek hizmetleri sağlıyoruz. Girişimciyi en doğru şekilde yönlendirme üzerine kurulan Terra Pizza franchise modeli, tecrübeli ve bilgili profesyonel bir kadronun tam desteğini kapsıyor. Her ay düzenli olarak yatırımcılarımızın kar performansını kontrol ediyoruz ve karlılığı hedeflenen seviyede olmayan şubelere özel destekler planlıyoruz. Gıda sektöründe yatırım yapmak isteyen girişimcilere güvenilir bir girişim fırsatı sunuyoruz.

Terra Pizza restoranlarında “Gel Beraber Olsun” mottomuzla Türkiye’nin neredeyse tüm bölgelerinde yaşayan pizza tutkunlarına hizmet veriyoruz. Bizi biz yapan yerel değerlere sahip bir firmayız. Aynı zamanda müşterilerimize sunduğumuz sıcaklık ve samimiyet duygusu, bizi müdavimlerimizin gözünde ayrı bir yere oturtuyor. Gel beraber olsun aslında halk arasında oldukça yaygın olarak kullanılan bir deyiş. Yemek yerken dışardan gelen yakınımızın “afiyet olsun” sözüne karşılık olarak söylenir. Bizim de prensiplerimizi oluşturan lokal değerlere vurgu yapıyor. Pizzanın lezzetiyle birliktelikleri taçlandırdığını ve kalabalık ortamlarda zevkle tüketildiğini biliyoruz. Bu lezzeti paylaşmaya olanak tanıyan pizzalarımız için biz de hep beraber olsun, bu lezzeti birlikte keşfedelim diyoruz. Ferah ve konforlu oturma alanlarımızla rakiplerimizden ayrışıyoruz ve fırından çıkar çıkmaz sıcak ve taze şekilde pizzalarımızı müşterilerimize sunuyoruz. İnsanların keyif aldığı anları çoğaltmak üzere çalışırken, büyüme hedeflerimize de ulaşacağımıza inanıyoruz.

Türkiye’deki büyüme stratejinizde son dönemde hangi başlıklar ön planda? Yüksek enflasyon ve yüksek maliyetler ışığında fiyat mekanizmanızı nasıl düzenliyorsunuz? Ekonomik ürün, uygun fiyatlı menü gibi uygulamalarınız var mı? Online kanalda nasıl bir yol haritası ile ilerliyorsunuz?

Terra Pizza olarak restoran sektöründeki güçlü konumumuzu koruma ve büyüme hedefini sürdürüyoruz. 2024 yılında planladığımız yeni restoran açılışları ile toplamda 200 restorana ulaşma hedefimizi gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Özellikle Marmara Bölgesi’nde daha fazla restoran açarak bu bölgedeki varlığımızı güçlendirmeyi planlıyoruz.

Fiyat mekanizmamızı yönetirken, enflasyonun ve maliyetlerin etkilerini minimize etmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda, merkezi satın alma gücümüzden yararlanarak hem yatırımcılarımızı hem de müşterilerimizi ekonomik olarak destekliyoruz. Restoranlarımızda ekonomik ve uygun fiyatlı menü ve ürün seçeneklerimizle müşterilerimize bütçe dostu alternatifler sunuyoruz. Ayrıca, online kanalda da özel kampanya ve indirimlerle çevrimiçi siparişleri teşvik ediyoruz.

2024 yılında planladığımız yeni şubelerle birlikte İstanbul’un işlek caddelerinde ve AVM’lerde daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz. Bu sadece restoran sayımızı artırmakla kalmayacak, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ve inovasyonu stratejik odaklarımız arasında tutarak pizza severlere yeni lezzet deneyimleri sunmayı içerecek. Franchising sistemimizi kullanarak şube sayımızı artırmayı planlıyor, böylece Terra Pizza’yı daha fazla lokasyonda müşterilerle buluşturarak marka bilinirliğimizi artırmayı amaçlıyoruz. Online kanalda ise müşterilere daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilmek için dijital pazarlama stratejileri ve çevrimiçi sipariş platformları üzerindeki varlığımızı güçlendirmeye odaklanıyoruz.