4 Mart 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Turizm

TURİZM SEKTÖRÜ ADINA 2023’TEN DAHA DA UMUTLUYUZ

Boyalık Beach Hotel SPA Genel Müdürü Orhan Belge, 2022 yılını turizm sektörü çerçevesinde değerlendirerek 2023 beklentilerini paylaştı. Turizmin Türkiye ekonomisi için büyük öneme sahip olduğunu ifade eden Belge, “Zorlu bir süreçten geçerken 2022 yılı turizm sektörü için olumlu geçti. 2023 yılı için daha da umutluyuz.” dedi.

Normalleşme sürecinin hızlı bir şekilde ilerlediği 2022 sezonunda hedeflenenin üzerinde bir skalada ilerlediklerini söyleyen Boyalık Beach Hotel SPA Genel Müdürü Orhan Belge, “Başta tesisimiz olmak üzere bölgedeki tüm oteller, hatta Türkiye geneli turizm anlamında 2022 yılında iyi bir sezon geçirdi. 2022 yılı bölgemiz için genel olarak pandeminin etkilerinin azaldığı, turizmdeki hareketliliğin hissedildiği, pandemi öncesindeki sezonlarda gördüğümüz talebi yakaladığımız bir yıl oldu.” dedi.

Yurt dışından gelen misafir sayılarında son yıllarda artan bir ivmeye işaret eden Belge, “2022 yılı da son yıllarda en çok yabancı misafirimizin olduğu yıl olarak kayıtlara geçti. Bu artan grafik ve yılın ilk ayı için aldığımız talepler 2023’te de benzer bir artışı yakalayacağımızı gösteriyor. Bu anlamda Avrupa pazarı öne çıkıyor. Özellikle Almanya, dış pazarlarda en büyük paydayı oluşturuyor.” diye konuştu.

Yerli turist açısından 2023 yılı için beklentilerin de yüksek olduğuna dikkat çeken Belge, Çeşme bölgesi ve Çeşme otelleri bakımından da iyi bir sezon beklediklerini vurguladı.

Tüm yıl aktif bir Çeşme istiyoruz

Sezonluk olarak adlandırılan anlayıştan kış sezonunun da aktif olduğu bir Çeşme için çalıştıklarını söyleyen Belge, “12 ay hizmet veren bir tesis olarak, gerek otelimizde özerk olarak yaptığımız çalışmalar gerekse bölgedeki emsal otellerle yürüttüğümüz ortak çalışmalar ile bölgenin ‘sezonluk’ şeklinde nitelendirilmesinin önüne geçerek kış turizminde de ön plana çıkmasını hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda yurt içi ve yurt dışında düzenlenen turizm fuarlarına katılarak ülkemizi ve bölgemizi en iyi şekilde tanıtmaya çalışıyoruz.” dedi.

Çeşme’nin deniz, kum, güneş üçlemesi ile öne çıksa da son yıllarda bu durumun değiştiğini ifade eden Belge, “Özellikle son yıllarda bölgemizin kendine has özelliklerinin tanıtılmasıyla yelken sporuna rağbet oldukça arttı. Bunun dışında tesislerin bu yöndeki özelliklerinin tanıtımı ile SPA-wellness da öne çıkıyor. Kış sezonunda açık olan tesislerle birlikte bölgemiz toplantı-kongre turizmi ile de bilinir hale geldi. Bu anlamda en etkili unsurlardan birinin tanıtım faaliyetleri olduğuna dikkat çekmekte fayda olduğunu düşünüyorum.” diye konuştu.

Fiyatlardaki değişimin sebebi enflasyon

Ülke genelinde olduğu gibi bölgede de enflasyon oranlarının kaçınılmaz olarak tesislerindeki maliyetleri etkilediğine dikkat çeken Belge, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu artan maliyetlerin karşılanması için artışın bir kısmı da oda fiyatlarına yansıdı. Ancak biz, misafirlerimizin memnuniyetini esas alarak bu değişimi dengede tutmak için çalışıyoruz. Bu süreçte hem artan maliyetlerin karşılanmasını sağlayan hem de misafirlerimizin bütçelerine uygun bir profilde fiyat politikası geliştirerek ilerledik ve ilerlemeye devam ediyoruz. Tüm dünyada baş gösteren kriz, yavaş yavaş yerini istikrarlı bir gidişata bırakmakta. Bu bağlamda da 2023 yılını yüksek beklentiler ve umutlarla karşılamaktayız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir