Türk devletleri pazarlama, reklam ve medya alanında güçlerini birleştiriyor. Türkiye ve Azerbaycan öncülüğünde kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), Ankara’da T.C. Ticaret Bakanlığı’nın himayesinde tanıtıldı.
Birlik; Türkiye’den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ile Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ve Azerbaycan’dan Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği (RMID) tarafından imzalanan anlaşmayla hayata geçirildi. Toplantıda konuşan Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, TÜREK’in Türk devletleri arasındaki kültürel ve ekonomik bağları pekiştireceğini belirterek, “Bu birlik sayesinde yaklaşık 175 milyonluk bir nüfusa, 7 milyar avroluk reklam pazarına ve 1,8 trilyon avroluk ekonomik pazara erişim mümkün olacak” dedi. Bolat ayrıca, ortak medya dili, kültürel reklam üretimi ve dijital dönüşüm alanlarında ortak adımlar atılacağını vurguladı.

TÜREK’in merkezi İstanbul olacak
TÜREK ile bölgesel iş birliklerini ve Türk dünyası reklam endüstrisinin oluşturacağı sinerji ile uluslararası rekabet gücünü artıracak projelerin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Birliğin, eğitim programları, uluslararası pazarlama ve medya projeleri, ticaret fuarları ve etkinlikler düzenleyerek üye ülkelerdeki sektör profesyonellerini bir araya getirmesi planlanıyor. Merkez ofisi İstanbul’da kurulan ve tüm faaliyetleri İstanbul merkezli koordine edilecek olan TÜREK’in sözcülüğünü kuruluş sürecinin ilk iki yılında Türkiye üstlenecek, ardından bu görev Azerbaycan’a devredilecek. Daha sonraki yıllarda ise üye ülkeler arasında dönüşümlü olarak sürdürülecek. Birliğin faaliyetleri, başta Türkiye, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan ile tüm Türk Devletleri küresel Türk diasporasını kapsayacak şekilde genişletilecek.
ARED Başkanı Şahin Acar, TÜREK’in Türk dili konuşan ülkeler arasında sektörel iş birliğini artırmakla kalmayıp kültürel bağları da güçlendireceğini ifade etti. RMID Başkanı Khayala Mutallimova ise birliğin diasporadaki Türk topluluklarıyla da güçlü bağlar kurmayı hedeflediğini belirtti. REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura, TÜREK’in yalnızca bir sektör birliği değil, ortak vizyonun simgesi olduğunu belirterek, “Birliğimizin sembolü turna kuşu; kadim Türk kültüründe haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yol almanın simgesidir. Biz de bu anlayışla hareket ediyoruz” dedi.
TÜREK’in önümüzdeki dönemde eğitim programlarından uluslararası medya projelerine, ticaret fuarlarından üniversiteler arası reklamcılık festivallerine kadar birçok alanda faaliyet göstermesi bekleniyor.