14 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Ekonomi Son Dakika

Türkiye’de 11. yılını kutlayan ilk satınalma yönetim şirketi 2BE, dünyada var olan satınalma yönetim sistemini Türkiye’ye getirdi

2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Çağatay Kuruoğlu’nu ağırladığımız Nisan sayımızda Kuruoğlu, dünya çapında faaliyet gösteren 2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş’nin sektörde 11. yılını kutladığını vurgularken; dünyada uygulanan tedarikçi yönetim sistemini Türkiye’ye getirerek bir ilki gerçekleştirdiklerini ifade etti.

2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş’yi tanıyabilir miyiz, çözüm ortağı olduğunuz iş ortaklarınıza sunduğunuz hizmetlerinizden bahseder misiniz?

2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş, 2013 yılının başında kuruldu. Bu yıl sektörde 11. yılımızı kutladık. 2010’lu yıllarda Türkiye’de olmayan, dünyada uygulanan tedarikçi yönetim sistemini Türkiye’ye getirerek bir ilki gerçekleştirdik ve bu konuda danışmanlık vermeye başladık.

Uzun yıllar Türk Hava Yolları ve Lufthansa grup şirketlerinde tedarik zinciri yönetimi konusunda üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra bu bilgi birikimini kendi şirketimizde değerlendirmek üzere markamızın temellerini attık. Global ölçekte Türkiye’deki firmaların yanı sıra yurt dışındaki birçok firmaya da danışmanlık veriyoruz.

Çözüm ortağı olduğumuz partnerlerimize sunduğumuz hizmetimizle; ürün talebi olan firmaları doğru ürünle, doğru yerde, doğru zamanda, doğru tedarik zinciri yönetimiyle, dünyanın herhangi bir noktasından alınarak depolarına veya üretim noktalarına sevkiyatını sağlayan sürecin tamamında 2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş olarak biz varız. Ağırlıklı olarak havacılık, turizm ve gıda sektörleri olmak üzere bütün sektörlerde faaliyet gösteriyoruz.

Tedarik zinciri satınalma danışmanlık hizmetinin yanı sıra yine grup şirketimiz olan e-çokucuz e-ticaret sitemizde, Amerikan menşeli Bird-X’in Türkiye ve Türki cumhuriyetlerde distribütörlüğünü yapmaktayız. Ama şirket olarak ana işimiz satınalma ve danışmanlık hizmetleri.

Özetleyecek olursam sektörde 11. yılını kutlayan bir firma olarak, dünyada var olan satınalma yönetim sistemini Türkiye’ye getirdik ve bu süreçte ülke sermayesine katkı sağladık. Yurt dışından da çok ciddi partnerlerimiz var. Türkiye’den firma temin ediyor ve firmaya ürün ürettiriyoruz, devamında ilgili firmanın ihracat sürecini takip ediyoruz. Türkiye adına onların gözü oluyoruz ve ülkemize de bu şekilde bir katma değer sağlayarak ülkemizin de ürün ihracatının yolunu açmaya çalışıyoruz.

Çözüm ortağı olduğumuz partnerlerimize sunduğumuz hizmetlerimiz;

– İşletme Danışmanlık Hizmetleri

– İşletme Denetleme Hizmeti

– Tedarik Zinciri Yönetim-Danışmanlık ve Denetleme Hizmeti

– Satınalma Sistem Kurulumu ve Denetleme

– Satınalma Prosedür Oluşturma, Yönetim ve Denetleme

– Anlaşma & Kontrat Yönetim ve Denetimi

– Stok Yönetim ve Denetimi

– Tedarikçi Süreç Yönetimi ve Denetim

2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş’nin 11 yılı nasıl geçti, süreci kısaca özetler misiniz?

Tedarik zinciri noktasında 100 yılda yaşanabilecek birçok olayı 11 yıl içerisinde yaşadık. Dünyanın çeşitli noktalarında ortaya çıkan savaşlar, savaş çıkan ülkelerin ticaretin kalbi olması, Covid 19 pandemisi ve devamında yaşanan kapanma dönemi, ekonomik krizler, dünyadaki blokların yeniden şekillendiği noktalarda iş ortaklarımıza doğru noktada kendilerine tedarikçi bulmaları konusunda destek olmaya çalıştık. Bizimle iş ortaklığı yapan firmalar bu süreci en rahat atlatan firmalar oldu, çünkü onlar adına alternatifler üreten ve üretim yaptıran bir yol arkadaşları vardı. Bu süreçte mümkün olduğunca yurt dışında üretilen bazı ürün gruplarının üretimlerini de ülkemize çektik.

Havacılık ve turizm ülkemizin gelişen sektörleri arasında yer alıyor ancak pandemi dönemi ve savaşın ilk dönemlerinde havacılık ve turizm sektörlerinin zayıf kalması nedeniyle daha çok iç piyasadaki gıda üretimleri noktasında ürün oluşturma, spect oluşturma, ürünün standardını oluşturma, tedarik koşulunun sözleşmelerini hazırlama, doğru şartlarda alım için kontratların oluşturulması, tedarik zinciri yönetimi, doğru lojistik, doğru gümrükleme noktasında firmalarımıza destek olduk ve olmayı sürdüreceğiz.

11 yılda her yıl ortalama yüzde 50 büyüme performansı sergilerken, pandemi ve savaş dönemlerinde bu büyüme oranı yüzde 200’e çıktı. Çünkü o zor dönemlerde bize daha çok ihtiyaç duydular. Bu noktada Türkiye’nin her tarafında olduğu gibi dünyanın çeşitli noktalarında da hizmet vermeye çalışıyoruz.

11 yıl boyunca ciddi bir know-how edindik. Kurulduğumuzda sektörde ilk firmaydık, şimdiyse liderliğimizi sürdürüyoruz. Avrupa’ya da hizmet veriyor olmak ayrıca onur verici ve ülkem adına da sevindirici.

Satınalma aşamasında tedarik zincirinde aksama yaşanmaması adına 2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş olarak nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?

Dünyada tedarik zinciri yönetimi konusunda çok hızlı gelişmeler ve siyasi aksiyonlar yaşanıyor, bu durumlar karşısında farklı yöntemler geliştirmek lazım. Bu noktada da iş ortaklarımıza bir partner oluyoruz. Her gün farklı bir konjeksiyon, farklı bir siyasi oluşum, savaşlar vb. durumlar ticaret yollarının çok hızlı değişmesine neden oluyor. Bu noktalarda üretici ya da bölge de çok hızlı değişebiliyor. Tedarik zincirinin kırılmaması adına, onaylı tedarikçilerle dünyanın farklı yerlerinden ürün alternatifleri oluşturarak Türkiye’deki veya Avrupa’daki firmalara çözüm ortaklığı yapıyoruz. Öyle ki bugün dünyanın herhangi bir yerinde yaşanan ekonomik ya da siyasi bir sorun, o ürünün temininden lojistiğine kadarki sürecinde birçok olumsuzluk yaratmakta. Bizim sektörümüzde öngörülü olmak çok önemli, dünyadaki gelişmeleri yakından takip edip göremezseniz tedarik zinciri noktasında kiminle iş ortaklığı yapacağınız kritik sonuçlar doğurur. Biz bu noktada alternatif çözümlerimizle yer alıyoruz ve sürecin alternatifli bir şekilde geleceğini de öngörerek aksiyonlarımızı hazırlıyoruz. Doğru network’ler oluşturarak doğru alternatifler sunmalısınız. Çünkü bugün doğru olan bir network, yarın çok yanlış olabilir ve ticari hayatınızı derinden etkileyebilir. O yüzden tedarik zinciri sürecini mutlaka alternatiflerle düzenlemek lazım. Bu alternatifleri oluşturmak iş hayatının yürümesi için son derece önemli. 2BE Satınalma Hizmetleri Danışmanlık A.Ş olarak bu noktada iş ortaklarımız adına düşünerek, onlar adına alternatifler üreterek stratejik planlamalarını yapıyoruz. Ayrıca süreç yönetimlerini takip ediyoruz. Hizmet çerçevemizde tedarik zincirinde veya satınalmada prosedür oluşturulması, prosedürün yönetilmesi, prosedürün denetlenmesi gibi A’dan Z’ye birçok unsur yer alıyor. Kısacası, firmaların iş yükünü azaltıyor ve iş süreçlerini kolaylaştırıyoruz.

Satınalma ve danışmanlık hizmetlerinde doğru iş birliği oluşturarak profesyonel destek almak neden önemli?

Uluslararası firmalarda çok uzun süre yöneticilik yapmış olmanın getirmiş olduğu ufuk noktasında aslında işi uzmanına teslim etmenin çok önemli olduğunu gördük ve iş ortaklarımıza hep bunu anlatıyoruz. Sermaye sahibi olunması ya da belli başlı konularda bilgiye sahip olma, yetkin olunmayan başka konularda o firmanın iş hayatındaki konumunu tehlikeye sokabilir. Dolayısıyla o konuda da doğru partner bulmak lazım. Biz dünyayı geziyoruz, farklı şirketlerle ve farklı tedarikçilerle görüşüyor, kendi alanımızda bilgi hazinemizi geliştiriyoruz. Şirketlerin kendi bünyesindeki satınalmacı ya da tedarik zinciri direktörüne konuya ilişkin takviyeler yaparak verimliliği ve kaliteyi artırırken maliyeti düşürüyoruz, böylelikle doğru ve uzun vadeli ortaklıkları sağlıyoruz.