Brand Finance, 2022 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı. Çalışmanın sonucunda ilk sırayı, 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle son 3 yıldır olduğu gibi Türk Hava Yolları (THY) aldı. THY’yi 1 milyar 452 milyon dolarla Arçelik izledi. Üçüncü sırada 819 milyon dolarlık marka değeriyle Ford Otosan aldı.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 2021 yılı verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmada 2021 yılının salgın ve küresel ekonomik daralmanın da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığını, en değerli 100 markanın toplam değerinin bir önceki yıla kıyasla yüzde 257’lik düşüşle 21,4 milyar dolardan 16 milyar dolara düştüğünü söyledi.
Araştırmaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle bu yıl da “Türkiye’nin En Değerli Markası” oldu. THY; 2019, 2020 ve 2021 yıllarında da birinci sırada yer almıştı. THY’yi 1 milyar 452 milyon dolarla Arçelik izledi.
Üçüncülüğü 819 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla oranla yedi sıra yükselen Ford Otosan aldı. Vestel de geçen yıla göre yedi sıra yükselerek 720 milyon dolarlık değeriyle 4. sırayı elde etti. Turkcell 705 milyon dolarla 5’inci sıradaki yerini korurken, geçen yılki listede yer almayan LC Waikiki ise 668 milyon dolarlık değeriyle 6’ncı sırada yer aldı.
Marka değeri 532 milyon dolar olarak belirlenen Garanti BBVA 7’nci, 524 milyon dolarla BİM 8’inci, 507 milyon dolarla İş Bankası 9’uncu, 500 milyon dolarla Türk Telekom 10’uncu sıraya yerleşti.
İlk yüzde dokuz yeni marka
Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 9 yeni marka da dahil oldu. Bu markalar LC Waikiki, Petrol Ofisi, İGA, Yayla, Kervan, Türkiye Sigorta, Sabiha Gökçen, Aktif Bank ve Ege Seramik olarak sıralandı.
İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 67,2 ile Medikal Park ve yüzde 48,1 ile Odeabank’ta gerçekleşti.
Bahsi geçen dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 69,5 ile Do&Co’da oldu. Bu markayı yüzde 67,2 ile Tat, yüzde 65,8, Anadolu Isuzu izledi.