Dijitalleşmenin sağladığı hız ve kolaylık, bankacılıkta da müşteri alışkanlıklarını değiştiriyor. Zamandan ve mekândan bağımsız olarak bankacılık hizmetlerine erişim, bireysel müşterilerde olduğu kadar tüzel müşterilerde de önemini artırdı. Bu doğrultuda Yapı Kredi, en güncel teknolojik olanaklardan faydalanarak dijitalleşme alanında müşterilerine en iyi şekilde destek oluyor. Tüzel müşterilerine sağladığı dijital hizmetleri her geçen gün çeşitlendiren Banka, müşterilerine tüm kanallarından sağladığı kesintisiz hizmet ve müşteri deneyimi ile bir adım önde olmaya devam ediyor.
Yapı Kredi olarak firmalar için değer yaratmak, sürdürülebilir gelişimlerini desteklemek, işlerini büyütmek ve önlerindeki sınırları kaldırmak amacıyla en güncel teknolojilerden faydalandıklarını belirten Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, “Türkiye’de bir ilk olarak 2023 yılının Ağustos ayında hayata geçirdiğimiz yeniliğimiz sayesinde tüzel firmalar, şubeyi ziyaret etmeden görüntülü görüşme gerçekleştirerek Yapı Kredi Mobil üzerinden kolayca müşterimiz olabiliyor. Ticari hesap açılışından başlayarak uçtan uca dijitalden hizmet sunduğumuz firmalar, nakit akış yönetimi, çek ve senet işlemleri, dış ticaret işlemleri ve maaş ödeme gibi 800’ün üzerinde işlemi Bankamızın kurumsal dijital kanallarından dilediği anda, dilediği yerde gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimiz, finansman ihtiyaçları için Yapı Kredi Mobil ve Kurumsal İnternet Şubesi aracılığıyla kredi kullanabiliyor ve esnek ticari hesap işlemlerini yapabiliyor. Ayrıca World Business kart başvurularını ve fatura ödemelerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyorlar. Elektronik ve fiziki teminat mektubunu ıslak imzalı talimat gerekmeden Kurumsal İnternet Şubesi’nden düzenleyebiliyor, talep ettikleri mektubun metnini kurumsal internet şubesinden görüntüleyebiliyor ve mektupları fiziki olarak şubelerinden teslim alabiliyorlar.” diye konuştu.
Yapı Kredi ile nakit akışı kontrol altında
Yapı Kredi’nin dijital kanalları üzerinden sunulan “Nakit Akışım” modülü ile müşterilerin nakit akışlarını rahatça takip edebilmelerine olanak sağladıklarını söyleyen Erdoğan, “Müşterilerimiz, bu modül üzerinden banka sisteminde var olan nakit giriş/çıkış bilgilerini takip edebiliyor ve kendileri de tahsilat ve ödemeleriyle ilgili bilgi girişi yapabiliyor. Bu sayede firmalarının nakit akışında tam hâkimiyet sağlayabiliyor ve firmalarının nakit pozisyonuyla ilgili ileriye yönelik tahminleme alabiliyorlar. Ayrıca nakit akışlarını farklı para birimleri ile takip etmek isteyen müşterilerimiz, nakit akışlarını dolar ya da Euro döviz cinsinden görüntüleyebiliyor, düzenli yaptıkları ödemelerden hareketle akıllı tavsiyeler alabiliyor ve nakit pozisyonlarına uygun ürün önerilerinden faydalanabiliyor. Böylece müşterilerimizin hemen hemen her gün ziyaret ettiği Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi ve Yapı Kredi Mobil üzerinden, bankacılık işlemlerini gerçekleştirirken nakit akışlarını anlaşılabilir bir şekilde okumalarını, takip etmelerini ve önerilerimizle nakit akışlarındaki hâkimiyetlerini artırmayı hedefliyoruz.” dedi. Ayrıca nakit yönetimi ve dış ticaret alanında müşterilerine özel çözümler sunan Yapı Kredi, konusunda uzman ekiplerinin desteğiyle, müşterilerine en uygun ödeme ve tahsilat çözümlerini belirliyor. Fon fazlası, ödeme ve tahsilat yöntemi konusunda verdiği destekle Banka, müşterilerinin nakit akışını daha verimli bir şekilde yönetmesini sağlıyor. Tahsilat ve ödeme çözümlerinin yanı sıra dış ticaret işlemleri için sunduğu dijital bankacılık ürünleri ile ihracatçı firmaların hayatlarını kolaylaştırmaya devam ediyor. İhracatçı firmalar zaman ve mekândan bağımsız olarak, şubeye gitmeden kolay ve hızlı bir şekilde Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi üzerinden ihracat tahsil vesaik gönderim işlemlerini yapabiliyor, ihracat bedeli kabul belgesini kolayca düzenleyebiliyorlar. Sektöre kazandırdıkları ilklerle firmaların hayatlarını kolaylaştırmaya devam ettiklerini belirten Erdoğan, şunları söyledi: “Yapı Kredi olarak yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle, geleceğin bankacılığını bugünden inşa etmeye ve bir adım önde olmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz son yeniliğimiz sayesinde, tüzel müşterilerimiz yoğun çalışma ortamlarında şubeyi ziyaret etmeden stopaj raporlarına hızlıca ulaşabiliyor. Müşterilerimiz bu sayede Yapı Kredi Mobil ve Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi üzerinden kapsamlı stopaj raporlarını oluştururken, aynı zamanda otomatik rapor talimatı da verebiliyor. Yapı Kredi olarak, önümüzdeki dönemde de hizmette sınır yoktur anlayışımız ile müşterilerimize hayatlarını kolaylaştıracak çözümler sunmaya devam edeceğiz.”