30 yılı aşkın sektör tecrübesiyle kurulan UPDATE İletişim Danışmanlık, markalara özgün iletişim stratejileri sunarak sektörde fark yaratıyor. Dijital dönüşüm, yeşil iletişim ve stratejik planlama konularında yenilikçi yaklaşımıyla dikkat çeken UPDATE İletişim Danışmanlık’ın Kurucu Ortağı Ferda Camcı Ataş, 2025 ve sonrası için global pazarlara açılmayı ve yapay zeka destekli iletişim çözümleri geliştirmeyi hedeflediklerini kaydetti.
Ajansınızı kısaca tanıtır mısınız?
UPDATE İletişim Danışmanlık, Ferda Camcı Ataş ve Berker Ayvacı ortaklığında kuruldu. Güncel iletişim trendlerine uyum sağlayarak hizmet verdiği markaları iş hedeflerine ulaştırmayı amaçlayan UPDATE’in hikayesi, 30 yılı aşkın sektör tecrübesiyle başladı.
2 kişi olarak çıktığımız yolda bugün Marka Yönetmenlerimiz Taylan Demirci ve Nisan Güney Martı ile Marka Direktörümüz Çiğdem Göksungur’un dahil olduğu 12 kişilik bir ekip olmanın ve hizmet verdiğimiz markalarla büyümeye devam etmenin gururunu yaşıyoruz. Ekibimiz, marka yöneticileri, analiz ve raporlama uzmanları, sosyal medya profesyonelleri, grafik tasarımcılar ve uzman editörlerden oluşuyor. Markaların stratejik planlamadan lider iletişimine, etkinlik planlamadan kriz iletişimine kadar ihtiyaç duyduğu tüm alanlarda güvenilir bir partneri olmak ve müşteri memnuniyeti anlamında fark yaratmak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor.
Her biri kendi alanında öncü yaklaşık 20 markaya geleneksel ve dijital iletişim süreçlerini harmanladığımız özgün iletişim stratejileri geliştiriyoruz. Markalarımızın güvenilirlik ve itibar yatırımları için uygun platformlarda görünür olmasını sağlıyoruz.
Ajansınızın 2025-2026 yılları ve uzun vadeli hedefleri nelerdir?
Uzun vadeli hedeflerimiz arasında farklı sektörlerden yeni markalarla iş birliklerine imza atmak, genç iletişimcileri sektöre kazandırmak, hizmet portföyümüzü satış ve iş geliştirme kanallarına doğru geliştirmek, global pazarlara açılmak, iş yapış şeklimizi dijitalleştirecek yapay zeka uygulamaları ile zaman ve maliyet tasarrufu sağlayarak markalarımıza daha etkin çözümler sunabilmek yer alıyor.
Bu dönemde yaşanan dijital dönüşüm fırtınasıyla birlikte dijitalleşmenin, yeşil dönüşümün ve iletişimin önemi de arttı. Bu noktada ajansınız sektördeki rakiplerinden ve diğer ajanslardan hangi özellikleriyle farklılaşıyor? Müşterilerinize hangi farklı hizmetleri sunuyorsunuz?
İletişim sektörünün toplumsal değer yaratmak yönünde önemli bir misyonu olduğunu düşünüyoruz. Yeşil dönüşüm de iletişim hedeflerimizde önceliklendirdiğimiz konu başlıkları arasında yer alıyor. Bu noktada farkındalık yaratacak, eğitim ve bilinçlendirme sağlayacak kurumsal sosyal sorumluluk projeleri geliştiriyor ve markalarımızın fayda odağında geliştirdikleri inovasyon ve teknolojileri kamuoyu ile paylaşıyor, sektörde örnek oluşturacak bir etki yaratmayı hedefliyoruz.
Tek cümleyle marka tanımınız nedir?
Markamızı “yenilikçi ve dinamik iletişimin gücü” sloganıyla tanımlıyoruz. Bu anlayıştan yola çıkarak markaların hedef kitleleriyle güncel ve sürdürülebilir bağlar kurmalarını sağlıyoruz.
KOBİ’ler ve markalar ajans seçiminde nelere dikkat etmeli, ajanslarını hangi kriterlere göre seçmeliler?
KOBİ’ler ve markalar, ajans seçerken deneyim, dijital yetkinlik, yaratıcı yaklaşım ve stratejik planlama gibi faktörlere odaklanmalı. Ajansın sektöre özel deneyimi, dijital pazarlama becerileri ve inovatif çözümler geliştirme kapasitesi, başarılı bir iş birliği için önemli. Ayrıca, ajansın şeffaf iletişim, iş birliği yeteneği ve bütçeye uygun çözümler sunması, markaların uzun vadeli hedeflerine ulaşmalarını sağlamada kritik bir öneme sahip.