Pizza sektöründeki yükselen trendleri yakından takip eden, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi yaklaşımlar sunarak sektörde fark yaratan Terra Pizza, 2024 yılının ilk yarısında 23 yeni restoranını pizza severlerle buluşturdu. Yine yılın ilk yarısında Cheddarlı Dev Karışık ve Dev Sucuklu pizza olmak üzere iki yeni ürünü menülerine eklediklerini ifade eden Terra Pizza CEO’su F. Emrah Peker, Türkiye hızlı servis restoran sektöründe yerli markalaşma ve yatırım iştahının arttığı günümüzde markalarını rekabet ortamında nasıl konumlandırdıklarını ve büyüme hedeflerini Hizmetix okurlarıyla paylaştı.
T ürkiye hızlı servis restoran sektöründe yerli markalaşma ve yatırım iştahında önemli bir artışın yaşandığını görüyoruz. Marka olarak sektöre olan ilgiyi ve artan yatırım iştahını nasıl değerlendiriyorsunuz? Markanızı bu rekabette nasıl konumluyorsunuz?
Türkiye hızlı servis restoran sektöründe yerli markalaşma ve yatırım iştahında son yıllarda önemli bir artış gözlemliyoruz. Bu ilginin temel sebepleri arasında, artan şehirleşme, değişen tüketici alışkanlıkları ve yenilikçi iş modellerinin sektöre kazandırdığı dinamizm yer alıyor. Ayrıca, yerli markaların sektöre girişi ve büyüme fırsatlarını değerlendirmesi, ekonomik büyümenin ve tüketici harcamalarının artmasıyla birlikte yatırımcıların bu sektöre olan ilgisini artırdı. Yatırımcılar, yüksek büyüme potansiyeli ve güçlü kâr marjları nedeniyle hızlı servis restoran sektörünü cazip buluyor. Bununla birlikte, yerli markaların sektördeki rekabet gücünü artırarak global markalarla rekabet edebilme yeteneğini kazanması da önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.
Terra Pizza olarak, pizza sektöründeki yükselen trendleri yakından takip ediyor ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi yaklaşımlar sunarak sektörde fark yaratıyoruz. Her damak tadına uygun pizza çeşitlerimiz, kaliteli malzemeler ve kaliteli hizmet prensipleriyle, sektöre kattığımız yenilikler sayesinde diğer markalardan ayırt edici bir konumdayız. Bu stratejimizle, müşteri memnuniyetini ve bağlılığını en üst düzeye çıkararak, rekabette öne çıkmayı başarıyoruz.
2024 yılının yarısına geldik. Bu yıla ilişkin hedeflerinizin neresindesiniz, ikinci 6 aylık dönemde nasıl bir stratejiyle hareket edeceksiniz?
2024 yılına güçlü bir başlangıç yaptık ve yılın ilk yarısında elde ettiğimiz performanstan oldukça memnunuz. Terra Pizza olarak, alışveriş merkezlerinde ve işlek caddelerde 23 yeni restoran açarak önemli bir genişleme sağladık. Türkiye’nin her bölgesinde şubelerimiz bulunuyor, bu da markamızın geniş bir alana yayılmasını sağlıyor.
Geçtiğimiz günlerde menümüze Cheddarlı Dev Karışık ve Dev Sucuklu pizza gibi iki yeni ürün ekledik. Sürekli olarak kendimizi geliştiriyor ve yenileniyoruz. Büyümeye ve gelişmeye odaklı bir marka olarak, her yıl belirlediğimiz büyüme hedeflerine ulaşarak restoran sektöründeki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz. Yılın ilk yarısında elde ettiğimiz sonuçlar hedeflerimizle uyumlu ve bu durum bizi oldukça memnun ediyor.
Yeni dönem restoran/şube yatırımlarınızda hangi kriterleri ön planda tutacaksınız? Halihazırdaki mevcut şube sayınız ve orta-uzun vadede hedeflediğiniz şube sayısı nedir, bunun ne kadarını franchise iş ortaklarıyla hayata geçirmeyi planlıyorsunuz?
Yeni dönemde yeni şubelerle birlikte özellikle Marmara Bölgesi’nin işlek caddelerinde ve alışveriş merkezlerinde Terra Pizza lezzetini daha geniş kitlelerle buluşturacağız.
Şu anda Türkiye’nin her bölgesine yayılmış bir pozisyonda 180 şubemiz bulunuyor. Yıl sonuna kadar 200’ün üzerinde şubeye ulaşmayı hedefliyoruz.
Markaların büyüme yolculuğunda önemli bir yer tutan franchise sisteminizdeki ana hatlar nelerdir, iş ortaklarınıza hangi finansal ve pazarlama desteklerini sunuyorsunuz? Markanızın sürdürülebilir büyümesine yönelik ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?
Franchise sistemimizde şirket olarak kazan – kazan ilkesini benimseyen bir markayız. Verimli açılış maliyetleri ve karlı operasyon yönetimiyle franchise modelimiz, yatırımcılarımıza hızlı bir geri dönüş imkanı sağlıyor. Franchise’larımıza proje ve inşaat danışmanlık desteği sunarak işlerini en iyi şekilde yönetmelerine yardımcı oluyoruz. Aynı zamanda, marka kültürü, işletme yönetimi ve temel standartlar konularında yoğun eğitim programları sunarak franchise sahiplerimizi güçlendiriyoruz.
Tedarik sürecinde lojistik ve düzenli sevkiyat ile franchise’larımıza destek sağlamakla birlikte, 7/24 hizmet veren müşteri hizmetleri hattımızla operasyonları kesintisiz bir şekilde yönetmelerine destek oluyoruz. Vadeli çalışma imkanı, ciro primi desteği, kredi kartı ile ürün alımı ve özel kampanyalara destek gibi avantajlarımızla franchise sahiplerimize değerli katkılar sunuyoruz. Teknolojik altyapımızla fracnhise’larımızın gücüne güç katıyoruz.
Tüketicilerin online kanala gösterilen yoğun ilgisi sektörün büyümesindeki önemli etkenler arasında yer alıyor. Sizin bu alandaki strateji ve hedefleriniz neler, hem şubelerinizde hem de online kanaldaki teknoloji odaklı yatırımlarınızdan bahseder misiniz?
Pandemi sonrası dönemde devam eden alışkanlıklarla birlikte, online kanal kullanımındaki artış ve pizza sektöründeki eve servis hizmetinin büyüklüğü önemli bir rol oynuyor. Terra Pizza olarak, bu trendlerin bizim için de geçerli olduğunu gözlemliyoruz ve bu doğrultuda stratejik adımlar atıyoruz. Hem çeşitli online satış platformları ile olan iş birliklerimizi güçlendiriyor hem de kendi online satış kanallarımıza yatırım yapıyoruz. 2024 yılının ikinci yarısında, web ve mobil uygulamalarımıza yapacağımız yatırımlar ile müşterilerimize en güncel teknolojilerle hizmet sunmaya devam edeceğiz. Bu sayede kullanıcı deneyimini iyileştirerek, sipariş süreçlerini daha hızlı ve verimli hale getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, şubelerimizde de teknoloji odaklı yatırımlara önem vererek, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyoruz.
Terra Pizza olarak hem fiziksel şubelerimizde hem de online kanallarda en yüksek kalitede hizmet sunarak, sektördeki güçlü konumumuzu daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz.