Çobantur Boltas Kontrat Lojistiği Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Evren Orkun İğdemir ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda İğdemir, yurt içi ve yurt dışında bulunan depolama alanlarında kullandıkları modern IT sistemleriyle müşterilerine maksimum verimlilikle verdikleri hizmetleri okurlarımız için aktardı.
Çobantur Boltas olarak bünyenizde bulunan depolarınızda hangi ürün grupları için hizmet veriyorsunuz, depo yapılanmanızdan söz eder misiniz?
İstanbul’da Maltepe ve Orhanlı, Kocaeli’de Dilovası, İzmir’de ise Kemalpaşa’da serbest ve gümrüklü depolama alanlarımız bulunuyor. Yurt dışında Almanya, İtalya ve Fransa’daki depolama alanlarımızla stok yönetimi ve dağıtıma hazırlık gibi katma değerli hizmetler sunuyoruz. 50.000 m2’yi aşan depolama alanımızı, 2023 vizyonumuz ve gelecek hedeflerimiz kapsamında daha da artırmayı planlıyoruz.
Başta yüksek tercih edilirlik oranına sahip olduğumuz ADR’li ürünler ve beyaz eşya olmak üzere birçok sektöre yönelik depolama çözümleri üretebiliyoruz.
Gümrüklü ve Gümrüksüz Depolama, Yükleme-Boşaltma Hizmetleri, Lisanslı ADR Depoculuğu Elleçleme ve Envanter Hizmeti, Mal Kabul & Sevk Operasyonları, Stok Yönetimi, İthalatİhracat Operasyonları, Aktarma Merkezi Operasyonları, Kalite Kontrol İşlemleri, Katma Değerli Hizmetler, Yurt İçi Dağıtım ve Kalite Süreç Yönetimi gibi birçok hizmeti verebiliyoruz.
Depolarımızda 365 Gün 7/24 Güvenlik Sistemi, Kartlı Geçiş Sistemi, Akıllı Alarm Sistemleri, Hareket Algılama Fonksiyonlu Kamera Altyapısı, Kapalı Devre Kamera Sistemi, Depo Yangın Kontrolü & Yağmurlama Sistemi ile WMS & TMS gibi yazılımlar kullanıyoruz. Bununla birlikte depolarımızda araçların hızlıca tahliye edilmesini sağlayacak ekipmanlara sahibiz. Yükleme ve boşaltmayı çok kısa sürede yapabiliyoruz.
Yurt içi ve yurt dışında depolama tesislerinizde kullandığınız teknolojik altyapınızla müşterilerinizin iş süreçlerini nasıl kolaylaştırıyorsunuz, önümüzdeki dönemde teknolojiye dair yeni yatırımlarınız olacak mı?
Depolarımızda modern IT sistemlerine sahip altyapımız bulunuyor. Bu sayede maksimum verimlilikle hizmet veriyoruz. Şirketimiz bünyesinde geliştirdiğimiz Loginia, LogiFlow isimli uygulamaları aktif olarak kullanıyoruz. Bu uygulamaları tek bir çatı altında topladığımız QolayNet projesini ise geçen yıl itibarıyla devreye aldık.
Örneğin, antrepolarımızda barkod kontrollü giriş ve yine barkod kontrollü sevk projemizi hayata geçirmek üzere bir çalışma başlattık. Bu sistem, bize manuel olarak %100 doğru yaptığımız kontrolleri, sistemsel olarak da çok hızlı ve yine %100 doğru yapmamıza imkân sağlayacak. Bu gibi yatırım ve çözümlerimiz sayesinde, müşterilerimize daha az kaynakla daha hızlı ve etkin hizmet veriyoruz.
Sektörel tecrübenizle depolama lojistiğinde müşterilerinize sağladığınız avantajlar nedir, bu alanda tercih edilirliğinizi etkileyen faktörlerden de bahseder misiniz?
Tercih edilirliğimizi artıran en önemli faktörler, uzman insan kaynağımız, ADR’li ürünler için hizmet verebilmemiz ve dijital altyapımızdır. Bu üç faktörü bir arada, en verimli şekilde kullanarak müşterilerimizin depolama süreçlerini kolaylaştırıyor, işlerine odaklanmalarını ve süreçlerini daha hızlı yönetmelerini sağlıyoruz. End-to-End hizmet anlayışımızla lojistik süreçlerdeki tüm aşamaları tek elden yönetebiliyoruz. Bu sayede müşterilerimize hem zaman hem de maliyet anlamında artı değer yaratıyoruz.